11) Sirius Black ~ Babysitter

2.7K 127 80
                                    

Sirius Black ~ Babysitter

Request van notsotall.(En een soort van request van Lotte-x-, ze wilde een verhaal over baby Harry, maar niet echt op deze manier. Maar toch een toewijding voor haar :D)

[Y/N] betekent jouw voornaam en [Y/L/N] betekent jouw achternaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.

Imagine...

De deur ging open en jouw beste vriendin stond in de deuropening met haar zoontje op haar heup.

'Hallo, Harry' zei je op een kinderlijke toon terwijl je met je wijsvinger over zijn wangetje streek. Harry stak lachend zijn armpjes naar jou uit en je nam hem uit Lily's armen. Jij en Lily gaven elkaar snel een begroetende knuffel.

'Ga je maar snel klaarmaken' zei je tegen haar. 'Ik let wel op Harry'.

'Dank je, [Y/N]. Wat moet ik toch zonder jou?'. Ze rende snel de trap op en jij liep met Harry naar de woonkamer.

'Kijk daar is papa' lachte je. Harry maakte een vrolijk geluidje en zwaaide naar James. James keek je door de spiegel aan. Hij probeerde de stropdas rond zijn nek vast te maken, maar het lukte niet. Hij begon zijn geduld te verliezen en ademde diep in.

'Lukt het?' vroeg je plagerig. James liet zijn handen langs zijn lichaam vallen en zuchtte.

'Niet echt. Waar is Padfoot als je hem nodig hebt?' . En alsof het afgesproken was, kwam Sirius uit de keuken gelopen met twee koppen thee in zijn hand.

'Hulp nodig?' grijnsde hij. Hij zette de koppen thee op tafel neer en liep naar zijn beste vriend toe. Binnen enkele seconden zat de stropdas zoals hij hoorde te zitten. Vervolgens liep hij naar jou toe en kuste je zacht op de wang.

'Hee, schoonheid' zei hij met een diepe stem. Na die twee jaar dat jullie samen waren, wist hij nog steeds vlinders in je buik te veroorzaken.

'Ben je klaar, James?' zei Lily die helemaal opgedoft de woonkamer binnen kwam lopen. James keek zijn vrouw liefdevol aan en gaf haar snel een kus.

'Jazeker, en mag ik zeggen dat je er fantastisch uit ziet deze avond'. Sirius en jij maakten kots-geluiden vanaf de bank en Harry begon te lachen. Lily rolde haar ogen en kwam naar jullie toegelopen. Ze boog voorover en kuste Harry.

'Dag, Harry. Let je een beetje op [Y/N] en Sirius?'. Harry brabbelde wat en stuiterde op en neer. 'Goed zo, jongen. Zeg, [Y/N]...' zei ze vervolgens.

'-Wees voorzichtig, hij moet nog in bad voor het slapen gaan en hij wil graag voorgelezen worden' maakte je voor haar af. Ze schudde lachend haar hoofd en liep terug naar James die haar jas voor haar open hield. Ze stak haar armen in de mouwen en James tilde de jas over haar schouders.

'We zijn pas laat terug' zei James. 'Jullie hoeven niet op ons te wachten'. Sirius salueerde naar het stel, voordat ze in het niets verdwenen. Je keek naar Harry die van jouw schoot probeerde af te kruipen. Hij kroop over de bank naar Sirius, die hem met gemak optilde.

'Hallo daar, vriend. Wat ben je van pl- Ah!'. Harry had zijn vuistje rond Sirius' haar gesloten en trok het lachend naar zich toe.

'Luister, Harry' zei Sirius terwijl hij het vuistje los maakte. 'Ik weet dat we vrienden zijn en zo... maar mijn haar is heilig. Daar mag niemand aankomen. Hoe moet ik anders tante [Y/N] verleiden?'.

'Wat dacht je van een leuke persoonlijkheid?' plaagde je.

'Ah schatje, we weten allebei dat ik die niet heb'. Hij knipoogde kort en stond op met Harry in zijn armen. Hij liep naar de speelgoedkist en haalde er een kleine bezem uit. Harry had de bezem gekregen voor zijn verjaardag. Sirius en James hadden hem de hele middag achtervolgd, omdat hij steeds te snel was. Lily was niet erg blij met het cadeau, maar later als haar zoon een Quidditch-ster wordt, kan ze het vast waarderen.

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu