14) Cedric Diggory ~ Yule Ball

2.1K 133 109
                                    

Cedric Diggory ~ Yule Ball

------------

Request van norahhanssens

1 Carlo kannewasser/ Cedric Digory

2 15/14/11

-----------

Ik hoop dat je het leuk vindt! Het heeft lang geduurd zeg! Ik had een enorm writersblock. Blijkbaar is het erg lastig om voor Cedric te schrijven. De zinnen zitten erin! Ze zijn dikgedrukt!

[Y/N] betekent jouw voornaam en [Y/L/N] betekent jouw achternaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.

Imagine...

Ik slenterde door de gangen op weg naar de Great Hall. Het was een zware ochtend en alles zat tegen. De douche was koud, mijn schone kleren waren niet schoon meer dankzij Fred en George en ik struikelde over de kat van Filch. Toen ik eindelijk in de Great Hall aankwam, zag ik mijn vrienden aan de Hufflepuff tafel zitten. Ze zwaaiden naar me en wenkten me. Ik schoof naast hen op het bankje en laadde mijn bord vol met ontbijt. Een stukje verderop zat mijn oudere broer naast Cedric Diggory. Ze waren beste vrienden en ze hadden allebei hun naam in de Vuurbeker gedaan. Het Triwizard Tournament werd dit jaar door Hogwarts georganiseerd en van iedere school werd er een uitverkorene gekozen. Ik was er fel op tegen dat zowel Cedric als mijn broer mee wilden doen. Het toernooi was super gevaarlijk en er was zelfs iemand dood gegaan! Helaas stond het geluk niet aan mijn kant en werd Cedric gekozen.

Ik werd uit mijn gedachten gehaald door mijn vrienden die aan het roddelen waren.

'Wist je dat Ron Fleur mee naar het Yule Ball gevraagd had? De arme stakker hield het niet meer toen ze hem afwees!'

'Arme Ron, hij verdient beter. Fleur is zo achterbaks,' antwoordde ik.

'Hebben jullie al dates?' We keken elkaar aan en iedereen schudde zijn hoofd. Ik keek dromerig naar Cedric die plots lachte om iets wat mijn broer zei.

'Oh, ik zie het al. [Y/N] wil dat een speciaal iemand haar vraagt.'

'Ach, hij ziet me toch niet staan,' antwoordde ik. 'Ik ben slechts het kleine zusje van zijn beste vriend.' Eén van mijn vrienden ontweek mijn blik. 'Wat?'

'Nou,' begon ze. 'Ik hoorde dat Cedric met Cho naar het Yule Ball gaat.'

'Met Cho?' herhaalde ik. 'Maar ik dacht dat hij haar niet leuk vond?'

'Nou, dat dacht ik ook, maar we weten hoe Cho is. Als ze iets wil, krijgt ze het.' Ik staarde naar mijn eten wat er ineens niet meer zo smakelijk uit zag. Ik brok vormde zich in mijn keel, die ik maar niet weggeslikt kreeg.

'Hee zusje,' hoorde ik achter me. Ik voelde een hand op mijn schouder en ik werd licht door elkaar geschud. 'Je moet wel goed eten. Anders word je nooit groot.' Ik keek op en ik zag Cedric naast mijn broer staan. Hij glimlachte naar me, maar de vreugde die ik normaal zou voelen was vervangen door verdriet. Ik knikte somber en wachtte totdat ik de voetstappen hoorde vervagen.

'Jouw tijd komt nog wel, [Y/N]. We gaan je gewoon super mooi maken en we zorgen ervoor dat je een leuke date krijgt,' zei mijn vriendin aanmoedigend.

~*~*~ Yule Ball ~*~*~

'Je ziet er leuk uit, [Y/N],' zei Ron. Ik bekeek zijn gewaad en mijn ogen werden groot.

'Jij...uh... ook Ron. Staat je goed die kleur,' zei ik zo oprecht mogelijk. Ron keek met een beschaamde glimlach naar zijn gewaad en stak zijn arm naar me uit. Samen liepen we naar de Great Hall waar het feest zou plaatsvinden. Toen we arriveerden zou het feest net beginnen. De kampioenen openden met hun eerste dans. Ron keek kwaad naar Hermione die aan Viktor Krum's arm verscheen. Zelf keek ik naar Cedric die glimlachend door de menigte liep met Cho aan zijn zijde. Ik knipperde snel met mijn ogen en staarde naar de grond. De groep mensen om ons heen liepen van ons weg naar de dansvloer. Ron en ik stonden beduusd naast elkaar.

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu