13) Severus Snape ~ Het Mislukte Plan

2.6K 121 61
                                    

Severus Snape ~ Het Mislukte Plan

------------

Request van ILSElovehorses.

Leuk! Oke, daar gaan we! 1. Severus Snape ( jaar van battle of hogwarts ) 2. Snape is boos op de ik figuur omdat die iets fout heeft gedaan. Zij is verliefd op hem, hij ook op haar, maar ze durven het niet te zeggen. Misschien kun je dan de battle laten losbreken en de ik figuur rare plannen laten hebben zodat #23 erin kan? Die is namelijk geweldig! #6, #7, #23 #24 en #31 en als het kan #38. Als het niet allemaal lukt maakt het ook niet uit.

-----------

Ik hoop dat je het leuk vindt! Ik heb er wel een eigen draai aan gegeven. Alle zinnen zitten er als het goed is in! Ze zijn dikgedrukt!

[Y/N] betekent jouw voornaam en [Y/L/N] betekent jouw achternaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.

Imagine...

'Oké, dan verdelen we de rollen als volgt' zei Kingsley Shacklebolt, terwijl hij met zijn vinger over een kaart van Hogwarts streek. 'Remus en ik staan bij de hoofdingang. Fred en Percy jullie beschermen de geheime gang bij het standbeeld van de heks. De overige mannen gaan naar de Astronomy Tower en de vrouwen gaan naar de Great Hall'. Iedereen knikte en begon met lopen.

'Hee' protesteerde ik. Kingsley draaide zich abrupt om. 'Ik ga niet zitten en wachten in de Great Hall, terwijl jullie alle Deatheaters tegenhouden'. Kingsley zuchtte diep.

'[Y/N], ik ga niet met jou in discussie. Er zijn dringendere zaken op dit moment'. Je keek Kingsley aan met je beroemde geïrriteerde blik en hij zuchtte nogmaals. 'Vooruit dan, [Y/L/N]. Jij verdedigt de tweede verdieping. Snel! Snel!'. Buiten hoorde je harde knallen. Alsof er rotsblokken tegen muren gegooid werden. Je wist al snel dat de magische barrière, die bedoeld was om spreuken tegen te houden, niet lang meer stand zou houden. Je rende zo hard je kon de trappen op en verstopte je in de lange gang. Je keek goed rond of je iemand kon zien. Zo ver was er nog niets. Zo nu en dan flikkerde een licht of hoorde je de wind razen. Aan het eind van de gang was het kantoor van de Headmaster, dat te herkennen was aan de grote stenen griffioen. Je liep er iets dichter naartoe en zag een zwarte schim de trappen op sprinten. Het was zonder twijfel een Deatheater, maar hoe zou die in Merlins naam in het kasteel kunnen komen. Je ging op volle snelheid naar de griffioen, die al opzij was gegaan voor een lange, kronkelende trap. Je besteeg deze zo snel je kon en duwde de zware deuren van het kantoor open, met je staf in de hand. De Deatheater die binnen was, schrok van jouw plotselinge aanwezigheid en draaide zich om met zijn hand op zijn binnenzak, waar overduidelijk zijn staf verscholen zat.

'[Y/N]?' vroeg hij.

'Ja?' bevestigde je. De Deatheater deed de kap van zijn mantel af en je keek in de donkere ogen van Severus Snape. Je liet je staf langzaam zakken, maar stopte het niet weg. Je kende Severus nog van school. Hij had zich al die tijd voor gedaan als jouw vriend, maar als het puntje bij paaltje kwam, zou hij je verraden. Dit was precies wat er gebeurd was.

'Ik dacht dat je aan de goede kant stond, Severus. Maar blijkbaar had ik het weer mis' zei je zonder angst.

'Je weet niet half waar ik mee bezig ben, [Y/N]' sprak hij somber uit. Je schudde je hoofd en lachte triest.

'Leg het me dan uit, Severus!'.

'Waarom zou ik het jou uitleggen? Voor zover ik weet, zijn we geen vrienden van elkaar'. Dat deed pijn. Severus zag de verandering in jouw gezichtsuitdrukking en keek weg. 'Sorry, dat had ik niet moeten zeggen'.

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu