09) Neville Longbottom ~ Zonder woorden

2.9K 134 133
                                    

Neville Longbottom ~ Zonder woorden

Request van: sushieeeeeee

[Y/N] betekent jouw voornaam en [Y/L/N] betekent jouw achternaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.

Imagine...

Neville zat aan tafel met zijn vrienden. Vol walging keek hij toe hoe Ron zijn ontbijt naar binnen werkte.

'Ron, kan het wat minder?' zuchtte Hermione. Ron mompelde iets terug met een geïrriteerde uitdrukking op zijn gezicht, waardoor Neville moest lachen. Snel lepelde hij zijn yoghurt naar binnen en keek de Great Hall rond. Zijn blik bleef hangen bij één van zijn beste vrienden. [Y/N] [Y/L/N]. Neville en jij waren nog maar net vrienden, maar het leek alsof jullie elkaar al jaren kenden. Er was alleen één verschil tussen jullie. Jij was populair en hij niet. Daarom durfde Neville nooit zijn gevoelens te uiten. Hij was bang dat jij hem uit zou lachen.

Iedere keer wanneer jij een gesprek met hem startte, werd hij rood en begon hij te stotteren. Jij vond het schattig, maar zei dat nooit tegen hem.

'Oi! Neville!' riep Harry terwijl hij met zijn hand voor Neville's gezicht zwaaide. 'Waar zit je naar te kijken?'. Harry boog een beetje over de tafel, zodat hij precies kon zien wat Neville ook zag. De grijns op zijn gezicht groeide, toen hij zag dat Neville al die tijd naar jou gekeken had.

'Ik denk dat het tijd wordt dat je haar verteld wat je voelt' fluisterde hij. Neville keek Harry geschokt aan.

'Vertellen?! Maar wat als-' probeerde Neville voordat Ron hem onderbrak.

'-Wat als ze dadelijk voor een andere jongen valt? Malfoy, bijvoorbeeld?' zei hij.

'Malfoy?'. Neville was nu het laatste beetje zelfvertrouwen dat hij had, volledig kwijt.

'[Y/N] vindt Malfoy niet leuk, Neville' zei Hermione terwijl ze Ron kwaad aan keek. 'Ik durf te wedden dat ze iets voor jou voelt'.

'Maar wat moet ik dan doen?' vroeg hij wanhopig.

'Het is morgen haar verjaardag. Misschien kun je iets voor haar doen?' stelde Hermione voor.

'Ja, misschien'.

~*~*~

Het was vandaag jouw verjaardag en de hele dag door kwamen er mensen naar je toe om je te feliciteren. Je vrienden hadden voor een feesthoedje gezorgd, die je de hele dag op moest doen. De meeste mensen vonden het een leuk idee, op Snape na dan. In zijn les moest het hoedje verplicht af. Veel mensen die je niet eens kende, gaven je cadeautjes die je voorzichtig aan nam. Deze cadeaus konden je niets schelen. Je had gehoopt dat Neville iets voor je had, maar je had hem al de hele dag niet gezien. Tijdens het diner keek je de Great Hall rond, maar hij zat niet op zijn vertrouwde plek naast Hermione.

'Wat doe je, [Y/N]?' vroeg jouw vriendin. Teleurgesteld keek je naar je nog volle bord.

'Niets bijzonders'. Je probeerde je teleurstelling te verbergen door te beginnen met eten. Je vrienden vertelden allerlei verhalen om je humeur wat op te krikken. Ongeveer tien minuten later voelde je iemand op je schouder tikken.

'Uhm, [Y/N]? Z-Zou je even met me m-mee willen k-komen?' stotterde Neville. Je lachte naar hem en nam zijn uitgestoken hand vast. Hij nam je mee naar buiten en ging zitten op een stenen bankje. Je nam plaats naast hem en wachtte totdat hij iets zou zeggen. De zon ging onder achter een heuvel, waardoor de lucht een oranje kleur kreeg.

'Mooi hè' zei je toen je in de gaten kreeg dat Neville niets ging zeggen. Geschokt volgde hij jouw blik. Hij knikte even en speelde toen met zijn vingers.

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu