04) Harry Potter ~ Slytherin Princess

3.6K 194 128
                                    

Harry Potter ~ Slytherin Princess

Request van julmans000

[Y/N] betekent jouw voornaam. Als je dit tegenkomt in het verhaal, moet je jouw eigen naam invullen zodat het lijkt dat jij de hoofdrolspeelster bent.

Imagine...

Harry zat aan de Gryffindor tafel met Hermione en Ron. Ze kletsten wat bij over de eerste taak van het Triwizard Tournament. Ook hadden ze het over het Yule Ball. Ron en Harry hadden allebei nog geen dates geregeld en de tijd begon te dringen.

'Wie neem jij dan mee?' vroeg Harry aan Ron. Ron haalde zijn schouders op.

'Geen idee. Ik weet eigenlijk niet wie er al een date heeft en wie niet' zei hij terwijl hij zijn avondeten nar binnen schoof. Harry keek de Great Hall rond. Hij wist wel wie hij wilde vragen, maar het was nogal gevaarlijk.

'En jij?' vroeg Ron met volle mond. Zijn blik bleef hangen op jou. Je had het natuurlijk zelf niet in de gaten, omdat je nogal hard aan het lachen was met je Slytherin vrienden.

'[Y/N] Malfoy? De derdejaars Slytherin en, niet te vergeten, het kleine zusje van je aardsvijand?!' riep Ron geschokt. Harry keek nog steeds naar je. Je mooie grote ogen en je stralende lach vielen zelfs van een behoorlijke afstand op. Plots kruiste zijn blik met Draco die Harry kwaad aanstaarde. Beschermend sloeg Draco een arm om je heen.

'Wat is er?' vroeg je zacht. 'Waarom doe je zo raar?'. Draco haalde zijn schouders nonchalant op.

'Mag ik geen arm om mijn kleine zusje heen slaan?'. De meisjes aan de tafel begonnen langzaam te kwijlen.

'Awh, Dracie Poo. Wat schattig' kirde Pansy Parkinson, die aan de andere kant van Draco zat. Je gooide zijn arm van je schouder af en keek de Great Hall rond. Je zag een aantal jongens naar je staren, waaronder Harry Potter. Hij draaide zijn hoofd schamend weg toen jij naar hem keek. Je grinnikte zachtjes, maar werd onderbroken door Draco.

'Haal je niks in je hoofd, [Y/N]. Vader zal niet blij zijn als hij dit in de gaten krijgt'. Je knikte treurig naar hem en speelde wat met je eten. Je had niet zo'n honger meer.

'Ik ga naar de Common Room' zei je tegen Draco.

'Wil je dat ik met je mee loop?' vroeg hij bezorgd. Je schudde je hoofd en stond op van de tafel. Je liep door de gangen op weg naar buiten. Je moest even wat frisse lucht hebben. Je ging op het bankje naast het meer zitten en je sloeg je armen om je benen heen. De zon zakte langzaam onder en de lucht kleurde oranje en zelfs een beetje roze.

'Mooi he?' hoorde je iemand achter je zeggen. Geschokt draaide je om. Harry was je naar buiten gevolgd en kwam naast je op het bankje zitten. Je was even al je woorden kwijt. Denk aan vader, denk aan wat hij van je gaat vinden als je iets tegen hem zegt. Je besloot om stil te blijven.

'Dus...' begon Harry. 'Het Yule Ball komt eraan. Zou je misschien... ik bedoel het hoeft niet maar... heb je misschien zin om... met mij te gaan?' vroeg hij nerveus. Je vond zijn nervositeit erg schattig en giechelde zachtjes. Hij staarde hoopvol met zijn sprankelende groene ogen naar je, en je kon gewoon geen nee zeggen. Nerveus knikte je.

'Echt? Ik bedoel... als je het niet wilt, hoef je niet mee te gaan'.

'Ik wil het wel' zei je nu iets zekerder. Harry nam je hand vast en gaf er een kusje op.

'Dan zie ik je op het Yule Ball, [Y/N] Malfoy'. Je wangen werden roze en er kietelde iets in je maag. Je stond vrolijk op en huppelde terug naar de Slytherin Common Room. Draco zat op de groene fluwelen bank en staarde je kwaad aan toen je binnen kwam.

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu