07) James en Lily ~ Verdriet brengt mensen samen

3.1K 154 81
                                    

James en Lily ~ Verdriet brengt mensen samen

Request van Dragony-Fall, DaphneDijkstra, Anke-Potterlover

~*~*~Lily Evans POV~*~*~

Ik stapte de trein in met mijn Hoofdmonitor-badge trots op mijn jasje gespeld. Ik had afscheid genomen van mijn ouders, die me nazwaaiden op het perron. Marlene en Alice, mijn vriendinnen, zouden alvast een lege coupé zoeken, terwijl ik naar de laatste coupé van de trein liep. Ik zou daar mijn eerste instructies krijgen samen met de andere Hoofdmonitor. Ik wist nog niet wie het was, maar het moest wel Remus Lupin zijn. Ik huppelde vrolijk door de gang, totdat er een deur opengeschoven werd.

'Hee, Evans' zei James Potter grijnzend terwijl hij in de deuropening van de Marauders-coupé stond. Ik zwaaide mijn rode haar over mijn schouder en keek hem geïrriteerd aan.

'Wat moet je, Potter?'.

'Oh, niets bijzonders. Ik wilde je gewoon een knuffel geven. We hebben elkaar al zo lang moeten missen'. Hij hield zijn armen open, maar ik duwde hem opzij. Ik keek de coupé in en zag Remus zitten, compleet verstopt achter een boek.

'Remus, de Hoofdmonitoren moeten zich nu melden'. Remus keek op van zijn boek.

'Sorry, Lily. Maar ik ben niet de Hoofdmonitor' zei hij glimlachend.

'Niet? Wie dan?' vroeg ik verbaasd. Ik voelde twee gespierde armen om me heen sluiten.

'Dat ben ik, Evans. Ik kijk ernaar uit om met jou een Common Room te delen'. Mijn wangen werden rood en ik duwde James van me af. Ik stormde de coupé uit en hoorde James achter me aan rennen.

~*~*~

'Verschrikkelijk! Ik hoopte dat Remus de Hoofdmonitor zou zijn, maar nu zit ik met die arrogante Potter opgescheept!' spuugde ik. Mijn vriendinnen giechelden zachtjes achter hun hand terwijl ik alle negatieve eigenschappen van James benadrukte.

'Goedemorgen, Evans. Fijn geslapen? Je hebt vast over mij gedroomd'. James kwam naast me op de bank zitten en sloeg zijn arm om mijn schouder. Kan deze morgen nog erger?

'Wat wil je, Potter?'.

'Het Hogsmeade-weekend komt er bijna aan. Heb je zin om op een date te gaan?'.

'Ik zou nog niet met jou op een date gaan, al zou je de laatste man op aarde zijn'.

'Nou ja, het viel te proberen'. Zonder enig protest sprong James van de bank af en liep hij weer terug naar Sirius. Ik keek naar mijn vriendinnen die me grijnzend aankeken.

'Wat?'.

'Ik zou nog niet met jou op een date gaan, al zou je de laatste man op aarde zijn' plaagde Alice. Ik keek haar strak aan.

'Ja, dat is toch zo?'.

'Geloof je het zelf, Lils?' voegde Marlene eraan toe.

'Uh, ja!' was mijn antwoord. Marlene en Alice stonden op van de bank en gooiden hun tassen over hun schouders.

'Wanneer geef je nu eindelijk toe dat je hem leuk vindt?'. Ik staarde ze schaapachtig aan. Mijn mond ging open en weer dicht, maar er kwam geen geluid uit.

'Ik vind... Potter echt niet... leuk' stamelde ik. Marlene grijnsde naar me en schudde haar hoofd.

'Denk er maar eens goed over na. Dan zie ik je strakjes bij Herbology' glimlachte Alice. Samen met Marlene ging ze naar de Waarzeggerij-les, die ik niet meer volgde. Ze lieten me alleen achter met mijn gedachten. James is zo arrogant en een pestkop. Zijn haar is wel erg mooi. Zou ik het aan mogen raken? Of er even doorheen mogen woelen? Nee, Lily. En zijn ogen hebben echt een hele mooie kleur. Een soort mix van chocolade en karamel, met sprankeltjes groen. Hoe zouden ze er van dichtbij uitzien?

Harry Potter One-Shots & ImaginesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu