Lúče svetla z pochodne sa jemne dotýkali vlhkých kamenných stien jaskyne. Daniel pomaly kráčal tesným podzemným tunelom a jeho dych a kroky sa ozývali celým podzemím.
V jednej ruke držal Shondel, ktorá ho objímala svojimi labkami. V druhej ruke mal pochodeň, ktorá mu nielen žiarila na cestu ale ho aj udržiavala v teple, veď tu v jaskyniach mohli byť najviac dva stupne nad nulou.
Prechádzal spleťou podzemných tunelov a myslel si, že už bude každú chvíľu len pár metrov od povrchu. Nemýlil sa. Skutočne sa nad ním začali objavovať diery a vchody do podzemia, cez ktoré dolu prenikali lúče denného svetla. Zrýchlil krok, no narobil príliš veľký hluk. Zrejme ho niečo začulo, pretože spoza kamennej steny sa ozval akýsi mŕtvolný krik. Daniel zastavil a rozhliadol sa. V jaskyni bol stále sám a k povrchu to nemal ďaleko.
Zrazu sa vlhký tunel otriasol a Daniel sa zatackal. Krik sa stále približoval a Daniel už zistil, že to nie je krik ale ohlušujúci rev. Stena napravo od neho sa začala stále viac a viac triasť. Spravil jediné čo ho napadlo. Hodil sa na zem. Spravil to v momente keď sa stena rozletela na kusy a prešiel cez ňu obrovský slizký mohutný had. Prerazil aj druhú stenu a plazil sa ďalej do jej vnútra. Stále reval a jeho slizké telo sa hlasne šúchalo o úzke steny. Keď zmutovaný had prešiel, strapatý a trocha vydesený Daniel sa postavil na nohy a prehrabol si vlasy. Vtedy mu došlo, že pochodeň mu vypadla z ruky a ostala ležať na zemi. Zohol sa, aby ju zdvihol a rozhodol sa pokračovať v ceste von. Vtedy sa však jaskyňa znova zatriasla. Had zrejme porušil statiku. "oh bože," zašomral v momente keď sa pod ním prepadla mokrá zem vlhká od podzemných vôd. Daniel letel prázdnotou a cítil, že klesá stále nižšie s nižšie.
Dopadol na skalnatý výčnelok a to ho odhodilo do steny na druhej strane a napokon dopadol znova na pevnú zem. Bol dobúchaný, z čela mu tiekla krv a bol omráčený. Pokúsil sa zdvihnúť hlavu, no tá mu znova klesla k zemi. Daniel ostal ležať ani mŕtvola a podzemná voda padala na jeho doráňané telo. Od povrchu bol teraz ďalej ako pred tým.
YOU ARE READING
Denník Tých Čo Prezili (1)
ActionDiel 1 Svetom otriasla katastrofa. Žiadni ľudia ani zvieratá. Obrovské mestá zahalil prach a poznačil ich čas. Na zemi neostal nikto, až na jedného človeka. Uchýlil sa k životu v podzemí. Snaží sa prežiť, ale najviac ho trápi myšlienka či je naozaj...