8

243 19 0
                                    

Zhlboka sa nadýchol a po prvýkrát mu do pľúc prenikol suchý vzduch. Aj napriek tme teda vedel, že už sa nenachádza v podzemných jaskyniach. Pomaly rozlepil oči a nechal ich prispôsobiť sa tme. Keď sa rozhliadol, rozoznal siluety mreží, poškriabanej tmavej steny a dlhej chodby.
Chcel sa pohnúť, no ruky mal reťazami priviazané k akejsi železnej tyči, ktorá sa postupne hadila po celej stene. Reťaze boli tak prepletené, že vzdal snahu oslobodiť sa a uvoľnil svaly. Veď ak je tu zviazaný, znamená to, že ho našli nejaký ľudia, mutanti predsa nemajú toľko rozumu spraviť tak zložitý uzol a už vôbec nie z reťaze.
Železné mreže zavŕzgali a otvorili sa. Dovnútra vošli dve postavy. Oblečené mali tmavé veci. Kožené bundy a čierne tmavé nohavice. Na nich mali na opasku pripevnené zbrane a tvár im zahaľovali šatky, zrejme na ochranu proti vírusu.
Podišli bližšie k Danielovi a naraz si zložili z tváre šatky. Jedna postava bol muž okolo tridsiatky tvár mu pretínala veľká desivá jazva. Mal hnedé oči, blond vlasy a ostré lícne kosti. Druhá postava bola žena. Mala plné pery, taktiež ostré, ale pekne tvarované lícne kosti. Mala sivozelené oči a čierne vlasy. Podišla k nemu a strhla mu reťaze z rúk. Pomaly sa postavil, pretrel si ruky a pozrel najprv na ňu a potom na muža.
"Prepáč za tú reťaz, bolo to len dočasné opatrenie," povedal muž.
"To je vporiadku, chápem to," odpovedal Daniel.
"Čo si robil v tých jaskyniach?" Ozvala sa žena.
"Žil som v nich... tri roky," Spustil Daniel, "potreboval som sa však dostať von, došlo mi jedlo a cítil som, ako ma tie katakomby pochovávajú zaživa," vysvetľoval. "Taktiež som chcel vedieť, či sa niekomu podarilo prežiť," dopovedal.  
"Tak fajn, to z nás robí priateľov," muž pokynul žene a tá vzala do rúk niečo čo pripomínalo staré tablety.
"Nevoláme ich mutanti, ale Zombie, vírus totiž napáda živé bunky a oživuje tie mŕtve. Sú to také živé mŕtvoly alebo inak nemŕtvi. No a boj s nimi je čím ďalej tým ťažší, pretože vírus sa naďalej vyvíja, mutuje a mení ich na omnoho lepších predátorov. Myslíme, že ten vírus niekto zdokonaľuje a nechce zem od katastrofy zachrániť. Naopak snaží sa vyvíjať čím ďalej tým silnejšie armády Zombie." Objasnila mu situáciu na zemi.

Denník Tých Čo Prezili (1)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt