Finále

118 10 8
                                    

Vrtuľník uháňal oblohou a razil si cestu k Danielovi a Denise. Jack bol však v lietaní vrtuľníkom len amatér a tak pomedzi budovy letel opatrne, obozretne. 

Keď sa Daniel a Denise rozhodli začať makať na šplhaní, začuli chrapľavé,  krvilačné zvuky, ktoré sa ozývali spoza budov. Valili sa k nim Nemŕtvy, ale boli ich tisíce, celá tlupa si k nim razila cestu. Denise sa začala obzerať a z opasku vytiahla revolver. 
"Musíme sa dostať hore, nemáme čas bojovať!" vykríkla a namierila zbraň na zombie. Daniel prikývol. 
"Dobre, tak poďme," dal na ňu a spoločne sa rozbehli k budove. Daniel zdvihol nohu na parapet okna na prízemí a postavil sa naň. Rukami sa zachytil rímsy nad oknom. Denise po ňom opakovala a takto spoločne začali šplhať na dvadsaťpäť poschodovú budovu. 

Veliteľ poslal svojich vojakov, aby pokračovali v ceste do Agentúry a on ostal čo najbližšie k mestu. Díval sa, čo sa tam odohráva a keď uvidel, že nepriatelia šplhajú na budovu usmial sa. Chytil do rúk spínač k bombám a čakal na správny moment. 

Vrtuľník bol už blízko a Clare vyklonená z odsunutých dverí videla, že k miestu určenia sa blíži mnoho nezvaných hostí. Namierila na Nemŕtvych teda guľomet a začala do nich páliť. Nemŕtvych trhalo na márne kúsky. Črevá, krv a hlavy sa im rozletúvali do vštkých strán. Clare rozpútala masaker.
"O chvíľu sme nad budovou," oznámil Jack a trocha odchýlil vrtuľník vpravo a nasmeroval to presne nad mrakodrap. 

Daniel a Denise boli už niekoľko poschodí nad polovicou a absolútne nevládali. Boleli ich končatiny a nevedeli lapiť dych. To ich však neodradilo a šplhali ďalej, keď v tom Daniel zastavil, pozrel sa dolu na zem a potom pohľadom prešiel k Denise. Zmätene na neho pozrela.
"Čo..." chcela sa opýtať, no skočil jej do reči.
"Ešte keď sme boli dolu, zdalo sa mi..." vtedy sa priestorom rozľahol ohromný výbuch. Všetko navôkol zahalil prach a dym. Daniel a Denise sa pritlačili k múru, aby ich sila výbuchu nezhodila dolu. Keď sa prach začal usadzovať obaja sa rozhodli šplhať ďalej, keď v tom sa budova začala kmitať a vydávať zvláštne škrípavé zvuky. Múr popraskal a omietka začala opadávať a napokon sa začali odlupovať aj kusy panelov. Budova sa nebezpečne naklonila a Daniela s Denise hodilo k stene.
"Čo sa to deje?" ozvala sa Denise.
"Tí hajzli dolu rozmiestnili rozbušky, musíme ísť dnu a rýchlo pokračovať hore!" odvetil jej a chytil ju za ruku. "Naraz skočíme cez okno dnu!" oznámil jej a ona len prikývla. Narátal do tri a spoločne skočili do budovy.  

"Pane bože," zašomral Jack, keď uvidel kývajúcu sa budovu. Clare sa pozrela rovnakým smerom.
"Bože, povedz, že tam nie sú," ozvala sa.
"Myslím, že tam sú stopercentne," povedal rozhodne a nasmeroval vrtuľník nad kmytajúcu sa budovu. 

Schody tam neboli a výťah už vôbec nie. Skákali teda z podlažia na podlažie a steny a všetko navôkol sa rozpadávalo. Okolo nich poletovali iskry a tlejúce popolčeky. Denise vyskočila na jeden výklenok, no panel sa pohol a ona spolu s ním padala k zemi. Daniel ju však chytil za ruku a zdvihol ju k najbližšej rímse.
Spoločnými silami sa im úspešne podarilo dostať na najvyššie poschodie a teraz už potrebovali vyjsť len na strechu. Daniel teda zaviedol Denise po menších schodoch ku železnému poklopu. Z plných síl doň vrazil ramenom a tým ho nadvihol. Pustil ho a poklop ťažko dopadol na panel budovy. Spolu s Denise vyšli na strechu. Začuli a aj uvideli vrtuľník, ktorý tu bol len pre nich a tak sa k nemu rozbehli. Jack zišiel vrtuľníkom nižšie a jeden z jeho mužov sa vyklonil, aby pomohol Danielovi a Denise nasadnúť, keď už boli v bezpečí mohutného stroja, Jack ich privítal a zdvihol kolos pomaly hore.

Veliteľ mal už zamierený raketomet zo zrúteného vrtuľníku na nepriateľov a zrazu stlačil červené tlačidlo na prístrojovke a raketa vyletela v závane iskier. V plnej rýchlosti trafila ich vrtuľu, explodovala a vrtuľník padal k zemi. Trafil strechu, prelomil sa na polovicu a obe časti padali na inú stranu. Pri dopade spravili obrovský rámus a niekoľko nemŕtvych sa ťarbavo pobralo k nim. 

O niekoľko minút na miesto havárie prišli vedci, vojaci a iní blázni. Vyzabíjali nemŕtvych a začali skúmať telá ľudí z vrtuľníka. všetci ležali vo vlastne krvi. Daniel, Denise a Jack ešte prerývane dýchali a tak ich rýchlo uložili do dodávok, pichli im infúzie a vzali ich do Agentúry, Clare však šťastie nemala. Odlomená vrtuľa ju totiž preťala na polovicu a vedci našli len jednu časť. Keď vyčistili miesto nasadli do áut a uháňali preč. Teraz tam po súboji neostalo nič, len zničená budova a tisícky mŕtvych Zombie. 

Denník tých čo prežili už síce došiel do finále, príbeh však pokračuje knihou Vzbura Tých čo Prežili :)  

Denník Tých Čo Prezili (1)Where stories live. Discover now