7

103 12 3
                                    

P.O.V: Sem

Met een ruk schiet ik overeind en kijk trillend rond. Opgelucht merk ik dat er 4 jongens gewoon slapen. Ik haat nachtmerries maar ik sliep er tegenwoordig niet zonder mee. Zuchtend ga ik weer liggen en ontwijk snel Calum zijn arm. Ik draai me met mijn rug naar hem om en probeer te slapen.

'Opstaan' wordt er geroepen. Met een kreun draai ik me om waardoor ik hete adem tegen mijn neus voel. Geschrokken open ik mijn ogen en zucht opgelucht wanneer het Calum is die me lachend aan kijkt. 'Niet grappig' zucht ik. 'Whow, je ziet er slecht uit man' zucht hij. 'Bedankt voor je steun' mopper ik en ga recht zitten. 'Zo bedoelde ik het niet, heb je wel lekker geslapen?' vraagt hij bezorgd. 'Ja, prima.. Alleen niet goed' zucht ik en loop naar de keuken waar ik een kom van mijn overgebleven soep pak en het vul. Met een plof beland ik aan de keuken tafel en werk hongerig mijn soep binnen. 'Goeie morgen' hoor ik naast me. Ik kijk op en glimlach naar Michael. 'Goeie morgen' antwoord ik en ga verder met eten. 'Calum' hoor ik iemand chagrijnig schreeuwen. 'Dat is meneertje Hemmings' grijnst Michael. 'Hemmings?' vraag ik. 'Luke zijn achternaam' legt Michael uit. 'Owh.. Ja, tuurlijk' mompel ik en eet weer verder. 'Lekker geslapen?' vraagt hij met een grijns. 'Hoe bedoel je?' vraag ik. 'Je lag in Calum zijn armen, letterlijk' grijnst hij. 'Ja, ik heb wel lekker geslapen en het houd je warm hoor' grijns ik terug. Michael lacht en gaat verder met een papier waar hij op kijkt. 'Wat doe je?' vraag ik. 'Checken welke kant we op moeten gaan' antwoord hij. Ik knik en kijk naar Calum en Luke die binnen komen. 'Goeie morgen' glimlach ik. 'Het zelfde' zegt Calum vrolijk en ploft tegen over me neer. Luke pakt zuchtend een kom en gooit er letterlijk wat soep in. 'Hoe gaat het Hemmings?' vraag ik. 'Hoe weet jij mijn achternaam?' vraagt hij. 'Michael zei het net' antwoord ik. 'Oh, en het gaat wel goed' antwoord hij. 'Je kan gewoon lopen enzo?' vraag ik. 'Ja, het gaat prima' glimlacht hij. 'Je wonden op je wang zien er ook goed uit. Ik denk nog 1 dagje en ze zijn genezen' glimlach ik. Luke grijnst en eet zijn soep. Ik kijk ondertussen naar Ashton die vanuit de badkamer binnen komt. 'We moeten echt voor meer water zorgen. We hebben allemaal wel weer een douche beurt nodig' zegt hij. 'Klopt. Jammer genoeg kunnen we nog 1 kant op' zucht Michael. 'Als we een dorpje vinden moeten we hun echt beroven' zucht ik. 'Hoezo, dat doe je toch niet?' roept Ashton. 'Wil jij hier dan sterven?' vraag ik. 'We vragen gewoon om water' zegt hij. 'Ja, en jij denkt dat ze dat gaan geven?' vraag ik. Ashton zucht en schud zijn hoofd. 'Trouwens, als we beroven hebben we gelijk ook eten, geld en misschien nog wel meer zoals bier' grijns ik. Michael kijkt met een ruk op. 'Wie blijft thuis dan?' vraagt hij. 'We moeten ook gelijk iemand meenemen. Of we moeten daar blijven' stel ik voor. 'Misschien kunnen we vanuit daar stiekem ons plannetje beginnen. Terwijl we daar onze aanval dan doen als we klaar zijn' mompel ik. 'Hoe bedoel je?' vraagt Calum. 'Nou, als we ons nou daar vestigen? Áls we een dorpje tegen komen dan en als we toegelaten worden. Dan kunnen we vanuit daar uit gewoon water gebruiken. We kunnen werken voor geld zodat we de belasting kunnen betalen en ik kan sociale contacten maken en die kunnen we dan mee nemen terwijl we na een tijdje met genoeg geld inkopen zoals hout en steen doen en dan samen met die sociale contacten een klein dorpje beginnen en daar vanuit verder werken tot een enorm dorp' leg ik uit. 'Ja, dat is wel slim' grijnst Michael. 'We zijn nog nóóit een dorp tegen gekomen in 1 dag reizen Sem' zegt Ashton. 'Jullie hebben nog niet alle kanten gehad' zeg ik. 'Oke, maar hoe gaan we kiezen welke kant?' zucht hij. 'Nou ik heb totaal geen richtingsgevoel, dus ben ik de andere kant opgelopen waar ik heen wou. Wie van jullie heeft er een richtingsgevoel?' vraag ik. 'Niemand' zucht Calum. 'Nou, als jullie een gevoel hebben welke kant op. Wijs die eens aan op Michael zijn tekening' mompel ik. Allemaal wezen ze naar het Oosten. 'Nou, welke vinden jullie totaal niet aantrekkelijk?' vraag ik. Ze wezen naar het Westen met een kleine afwijken naar Noord of Zuid. 'Wat is Noord of Zuid?' vraag ik. 'De deur is Noord' antwoord Calum. 'Dan gaan we dus naar het Noord Westen' glimlach ik. 'Oke, maar dan wel morgen. Luke is nog niet genezen zei je' zegt Calum. Ik knik. 'Misschien kunnen 2 van ons alvast een beetje kijken?' stel ik voor. 'Gewoon achter de heuvel kijken bedoel je?' vraagt Calum. Ik knik 'dan pakken de rest alvast de belangrijkste spullen in' mompel ik. 'Ash en ik kijken wel' zegt Michael en Ashton knikt. 'Oke, goed. Jullie kunnen nu wel vertrekken dan' antwoord ik. 'Sinds wanneer neem jij eigenlijk de leiding?' vraagt Ashton en komt voor mij staan. Met een klein beetje paniekerigheid kijk ik naar boven. 'Omdat geen van jullie allen iets bedacht om te doen' antwoord ik. 'Wie zegt dat ik niet iets van plan was?' vraagt hij en trekt zijn wenkbrauw op. 'Eeh.. Geen idee... Maar als je het er niet eens mee bent. Moet je dat zeggen.. Dan verzinnen we iets anders' antwoord ik. 'Het is jou idee, natuurlijk ben ik er het er niet mee eens. Maar ik zou wel gewoon mee doen' zucht Ashton en draait zich om. 'Wacht, vergeet niet wat te eten en drinken meenemen' roep ik. Ze draaien zich om en kijken me verbaasd aan. 'Het is niet ver hier vandaan' mompelt Michael. 'Als jullie wat zien.. Dan kunnen jullie misschien ook wel eventjes kijken?' vraagt Luke. 'Oke, ja daar heb je gelijk in' antwoord Michael en neemt mijn buidel met water en een bak met eten uit mijn rugtas aan. 'Succes, wees voorzichtig' glimlach ik aan de bezorgde kant. 'Komt goed, anders hebben we jouw zuster kunsten nog altijd' knipoogt Michael en ze vertrekken.

Hoe gaat dit aflopen? Iemand een ideetje? Het is 12:59 uur 's nachts dat ik dit hoofdstuk afrond.

Stem, rea en deel voor meer

Xxjes ....

P.S: Ik heb samen met een vriendin een account genaamd: michaelhisguitar en binnenkort gaan wij een boek publiceren genaamd: The management! Hopelijk willen jullie eventjes een kijkje nemen en ook ff op mijn vriendin haar account genaamd: 1DTV5SOSMCLM kijken en stemmen! Zou heel lief zijn! Byee!!

The DesertWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu