16

84 14 0
                                    

P.O.V: Calum

'Jongens waar is Michael?!' roep ik door het huis. 'Is hij niet boven dan?' roept Luke. 'Nee!' roep ik terug. Een bonk op de muur. Ohja... De buren... 'Owh! Misschien in de kelder?' roept Luke. 'Ik zal kijken' roep ik terug en loop de kelder in. 'Nope ook niet!' roep ik. 'Buiten in de tuin?' vraagt Ashton die de gang binnenkomt. 'Ik zal even kijken' herhaal ik en loop naar buiten. Ik kijk rond, zoek zelfs in de houten bak. 'Ook niet zucht ik en kijk naar Luke die een kruiswoord puzzel zit te maken. 'Is dat leuk?' vraag ik. 'Nah, niet echt.. Maar ik verveel me' antwoord Luke. 'We kunnen buiten iets gaan doen?' vraag ik. 'Nee' mompelt Luke en gaat verder. 'Ash?' vraag ik. 'Ben eten aan het koken' antwoord hij. Ik zucht. 'Dan ga ik wel naar Isis toe' zucht ik en sta op. 'Doe haar de groeten' roept Ashton vanuit de keuken. 'Wacht ik ga mee' roept Luke vanuit de woonkamer. 'Maar je wou to-'. 'Kom we gaan naar Isis' zegt hij en loopt weg. Ashton komt de gang binnen gelopen en grinnikt even. Ik kijk hem raar aan. Wanneer Luke wat verder weg is maakt hij een hartje met zijn handen en doet een overdreven verliefd meisje na. 'Oowh' mompel ik en knik. 'Veel plezier' zegt hij. 'Dankje, ik zorg dat ik met zonsondergang terug ben!' zeg ik en ren weg. 'Is je geraden' roept Ashton me nog na. Ik lach en steek mijn duim op. 

'Hallo meneer, is Isis er ook?' vraag ik. 'Nee, die is ergens heen' antwoord Isis haar vader. Luke zucht teleurgesteld. 'Oh oke! Fijne dag nog verder' zeg ik vrolijk en neem Luke mee. Ik sla een arm om zijn schouder en knijp er even in. 'Komt wel goed hoor Lukey' grijns ik en woel door zijn haren. Luke zucht geïrriteerd en doet zijn haar weer goed. Ik begin wat te praten tot Luke me onderbreekt. 'Hey stil eens' mompelt hij. Ik houd mijn mond. 'Dat is de lach van Isis!' roept hij en rent op het gelach af. Oke Ashton heeft gelijk, tot over zijn oren verliefd. Nou tot boven zijn kapsel verliefd kan je wel zeggen. Ik loop hem wat achterna en zie Isis met Merissa en Luke zowat kwijlend naast haar zitten. 'Zozo, hoe is het?' vraag ik. 'Goed hoor' glimlacht Isis. 'Weet jij toevallig waar Michael is?' vraag ik. Isis kijkt op 'Ja, die is bij S-'. 'Schatjes ja' hoor ik een stem achter me zeggen. Ik kijk om en zie Michael staan. 'Michael gast! Laat de volgende keer even weten dat je weg bent' roep ik. 'Sorry' zegt hij. Ik zie Sem achter hem vandaan komen. 'Was je bij haar?' frons ik. 'Soort van, even voor mijn arm' glimlacht Michael. 

P.O.V: Michael

'En?' vraagt Luke en blikt naar mijn arm. 'Alles is prima' zeg ik en laat mijn arm zien, het gips was er van af. De jongens knikken en richten hun aandacht op Isis. Ik knipoog naar Sem die glimlacht en Merissa op haar heup tilt. Dat hadden we weer slim bedacht. 

Ik staar naar het plafond. Welke smoes zou ik kunnen gebruiken als ik langs Sem zou willen gaan? Ik zucht en daar me om. Ik hoor een tik op mijn raam. 'Huh wat?' mompel ik meer in mezelf en sta op. Ik loop naar mijn raam waar ik mijn gordijnen open en ik zie Sem grijzend op mijn mini balkonnetje staan. 'Wat doe jij hier?' fluister ik geschrokken wanneer ik mijn raam open. Sem klimt naar binnen en glimlacht. 'Bij jou zijn' glimlacht ze. Ik grinnik en sluit het raam. 'Slapen de jongens?' vraagt ze. Ik schud mijn hoofd. 'Waar zijn ze dan?' vraagt ze geschrokken. 'Benen bier aan het zuipen en kaarten' zeg ik. 'Owh gelukkig' zucht Sem en ploft op mijn bed. Ik plof naast haar en kijk naar buiten. Ik had de gordijnen op gemaakt en de sterren waren zichtbaar. 'Maar eeh.. Waar is Merissa?' vraag ik. 'Bij Isis, Isis wou bij haar slapen' grijnst Sem en knuffelt me. 'Oh oke, vanwaar die knuffel eigenlijk?' grinnik ik. 'Gewoon ik ben echt heel erg blij dat je me vergeven hebt Michael' zucht ze. 'Dat is geen probleem Sem, je bent echt een hele goeie vriendin' glimlach ik. Sem glimlacht ook en zucht terwijl ze met haar armen nog steeds om me heen zit. 'Zo... Zullen we anders naar buiten gaan?' vraag ik. Sem knikt en staat op. 'Dan moeten we eventjes zachtjes naar beneden gaan' mompel ik. Sem knikt en sluipt zo stil als een vos de trap af. 'Guys ik ben buiten hoor' zeg ik. 'Ja ja' hoor ik Calum roepen. Ik sluit de deur, pak Sem haar hand en loop samen met haar rond. 'We lijken net een stelletje' grinnikt Sem. Ik grinnik ook. 'Maar dat zijn we niet' glimlach ik. Sem knikt en legt haar hoofd op mijn schouder. 'Vind jij iemand leuk?' vraag ik. Sem kijkt even op en daarna naar het zand. 'Nee' fluistert ze. Ik sta stil en pak beide handen. 'Weet je dat zeker? Je bloost als een gek' grinnik ik. 'Oke, maar hij ziet me niet staan, hij haat me trouwens' zucht ze. 'Nee.. Je wilt toch niet zeggen dat j-' ik stop. Sem knikt. 'Oh no Sem' mompel ik. Ze knikt en begint te huilen. Snel trek ik haar in een knuffel. 'Sssht, stil maar' sus ik. 'Alles loopt bij mij mis' snikt ze. 'Niet alles, je hebt Merissa, Isis, mij, Calum, Luke en Ashton ook wel' mompel ik. 'Hij haat me Michael, Ashton sowieso niet' zucht Sem. 'Nou en, hij staat echt wel in nood voor je klaar hoor' mompel ik. Sem zucht. 'Kom, we gaan eens kijken bij een bar' glimlach ik en trek haar een bar binnen. 'Zullen we gaan poelen?' vraag ik. Sem twijfelt even maar knikt toch. 'Wat plezier kan ik wel gebruiken' zucht ze. 'Dan gaan wij mooi plezier maken' zeg ik en bestel wat bier.

Hi or Heey, ik heb een nieuw boek! 20 questions in 20 days. Het staan online! Ik hoop dat jullie misschien even willen kijken en/of stemmen.. Ik hoop trouwens dat jullie dit boek leuk vinden en ja... JULLIE GEVEN ME MOTIVATIE BEDANKT!! Sorry wou het ff zeggen, 

weet iemand nog Muke fanficties?

The DesertWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu