11

96 13 4
                                    

P.O.V: Sem

Ik kijk huilend naar het plafond. De jongens zouden me nooit meer vergeven. Zij wisten alleen niet van mijn zusje en mij. Ik heb gevochten voor mijn leven tegen mijn vader zijn leven. Hij leefde jammer genoeg nog. Sinds dien ben ik bang. Maar de Firks zijn niks puur omdat als ik ze tegen kom ze allemaal er aan gaan. Voor mijn zusje.

'Sem?' vraagt Isis. Ik kijk haar aan. 'We gaan eten. Eet je mee?' vraagt ze. Ik knik en sta op. 'Hoe zit het met je moeder?' vraagt ze. 'Meegenomen' zeg ik en loop achter haar aan de trap af. 'Meegenomen?' vraagt Isis met grote ogen. 'Sinds dat mijn vader bij de Firks stapte en ons heeft verraden is ze meegenomen door de sherrif en voor mijn ogen onthoofd' huil ik weer. Isis trekt me in een knuffel en sust me. 

'Bedankt voor het eten' glimlach ik naar mijn tante en oom. 'Geen probleem Sem. We hebben gehoord van je verhaal. Je mag ons gerust als ouders zien' glimlacht Melissa. Ik knik en glimlach. 'Zullen we naar buiten gaan? Kijken als we nog een leuke dokters praktijk voor je kunnen vinden?' vraagt Isis. Ik knik en sta op. We lopen naar buiten. Ik sta stil voor de jongens hun nieuwe huis. Isis komt naast me staan. 'Ze kennen je verhaal niet Sem, als ze dat wisten. Hadden ze het wel anders gedacht' zegt Isis. 'Waarom had mijn stomme kop het niet eerder gezegd?' mompel ik. 'Omdat je jezelf beschermde Sem, net zoals toen bij je vader' zegt Isis. 'Zullen we het niet meer over mijn ''familie'' als ik dat nog kan zeggen, hebben. Ik raak er alleen maar weer terug depressief van' zeg ik. Isis knikt en we lopen naar de dokterspraktijk. 'Hallo Jermy' glimlacht Isis naar een gestresste man. 'Isis wat heb je nu weer gedaan?' zucht hij en kijkt haar aan. 'Niks, wat mensen naar ons dorp gehaald' zegt Isis. Jermy kijkt mij verbaasd aan. 'Oh jij was dat vieze meisje' zegt hij. Ik knik. 'Je hebt gedoucht of niet?' vraagt hij. Ik knik en glimlach. 'Nou wat kan ik voor jullie doen?' vraagt hij. 'Sem heef in haar vorige dorp werk gedaan als dokter, zou ze misschien hier ook mogen werken?' vraagt Isis. Jermy kijkt me aan. 'Je mag wel een dagje meedraaien' zegt hij. Ik knik. 'Goed, achterin dat hok ligt nog wel een een jasje, we kijken wel' zegt hij en staat op. Isis wenst me een 'succes' en verdwijnt.

P.O.V: Isis

Ik loop de dokters praktijk uit en hoor wat mensen roddelen over Sem en de jongens. Ik besluit naar ze toe te gaan en bel ook aan wanneer ik er ben.

'Hai' zegt Michael. 'Hey, kan ik binnen komen?' vraag ik. 'ja tuurlijk' zegt hij en doet de deur wat verder open. Ik stap binnen en loop wat verder. Ashton en Luke zitten met kaarten in hun handen naar ons te kijken. 'Hey' glimlach ik. 'Hey' glimlacht Luke en knipoogd. Ik grijns en hoor ook een 'hoi' van Ashton. 'Je kan wel naast Luke plaatsnemen' zegt Michael. Ik knik en loop naar de stoel naast Luke. Hij glimlacht en ik geef hem een glimlach terug. Ik neem plaats en leun met mijn ellebogen op de tafel. 'Dus waarvoor kwam je?' grijnst Michael. 'Even checken als alles wel goed was' antwoord ik. 'Oke' zegt Ashton droog en gooit een kaart op. Luke kijkt moeilijk naar zijn kaart. Ik krijg het gevoel om hem te knuffelen en helpen maar houd me in. Hij zag er gewoon knuffel baar uit verder niet oké?  'Hoe vinden jullie het tot nu toe?' vraag ik. 'Fijn, lekker gedoucht enzo' antwoord Michael. 'Jahaa' mompelt Luke en gooit een kaart op. Michael vloekt even en krijgt een antwoord van Ashton terug 'niet vloeken'. Ik grinnik en realiseren me opeens iets. 'Wat denken jullie nu van Sem?' vraag ik. 'Ik ben teleurgesteld dat ze gelogen heeft, Calum is gebroken' zegt Luke. Ik knik. 'Ik snap jullie. Maar jullie weten niet alles van het verhaal' zeg ik. Ze kijken me raar aan. 'Haar vader is dan wel een Firks. Maar wil dat iets zeggen over Sem? Haar zusje? Moeder? Ik haar nichtje?' zeg ik. Michael begint te grijnzen. 'Ik wist het' mompelt hij. Luke slikt en kijkt naar de tafel. 'Ik ga niks vertellen. Het is Sem haar diepste geheim. Ik wou het even mededelen' zeg ik. 'Ik vergeef het haar nog steeds niet' zegt Ashton. Luke twijfeld. 'Je mag boos zijn Luke' zeg ik. Hij knikt maar kijkt toch spijtig naar zijn kaarten. 'Mag ik na dit potje mee doen?' vraag ik. De jongens knikken en al snel beginnen we te lachen.

P.O.V: Ashton

Ik had zoiets precies verwacht van Sem. Ik vertrouwde haar al niet, Isis ook niet, maar ze geeft ons een huis, en dat soort dingen. Dat moet je wel vetrouwen. We lachen om Isis haar droge humor en kaarten gezellig door. Op een gegeven moment horen we een gil. Geschrokken kijken we naar Isis maar die gilde niet. Wat is dit? Ik sta op grijp mijn mes en zie een man met een meisje weg rijden. 'Help!' gilt het meisje. Ik zie een vrouw uit de dokter praktijk rennen die er achteraan rent. Met grote ogen zie ik de vrouw ijzeren sterren gooien. Het paard valt neer en de vrouw helpt het meisje. Ik ren er op af en steek de man die de vrouw en het meisje aan wilde vallen. Na even wachten komt de sheriff en zijn handlangers die de man over pakken. Ik krijg een knikje en schouder klopje en ze rennen weg. De vrouw haalt haar sterren uit het paard zijn been en loopt naar het meisje. 'Alles goed?' vraagt de vrouw. Het meisje begint te huilen. 'Sssht... Het is goed. Vervolgens na 10 uur niet meer op straat met jou leeftijd' zegt de vrouw. Het meisje knikt en duikt in haar armen. Samen met Luke, Michael en Isis kijken we naar de 2. De stem van de vrouw met de witte capuchon over haar hoofd komt me erg bekend. Na eventjes gewacht te hebben krijgen we een beloning maar de vrouw is al weg. Wie was dat, die ijzeren sterren zijn vreselijk kostbaar....

Jaja, wie zou het zijn? Stel trouwens zo'n oud wilde westen film hier een beetje bij :') en ook de kleding enzo...  SORRY DAT IK WOENSDAG NIET PUBLICEERDE WATTPAD DEED RAAR EN VANDAAG EERSTE GITAAR LES!!! SUPER HAPPY RIGHT NOW

Stem, rea en deel voor meer!

Xxjes me ….

The DesertWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu