18

5.6K 292 4
                                    

" NILLAAAAAAA!!!!! ", Jeritan itu bergema didalam dorm di pagi yang hening.

" NILLAAA!! PLEASE DON'T CRYY!! "

" NILL- "

" Woi!! Woi!! Apasal dengan kau ni? Habis basah! ", Marah Daehyun yang basah lecun itu dek di simbah oleh Taehyung.

" Yang kau jerit-jerit nama Nilla kenapa? Minat dia? ", Tanya Taehyung.

" Uh? Taehyung?! Sanggup kau?! ", Daehyun mengambil buku bacaan di atas meja sebelah katilnya itu lalu membaling tepat kemuka Taehyung.

" Kau dah kenapa dugong?! ", Marah Taehyung lalu menggosok wajahnya.

" Apasal kau break up dengan Nilla?! Kesian dia! ", Jerit Daehyun lalu terdiam apabila disimbah sekali lagi oleh Taehyung.

" Kau jangan nak buat konsert opera sangat, lagi lima minit kau tak siap. Kau kende denda. ", Ujar Taehyung yang sedang memakai tali leher itu dan meletakkan baldi kosong itu ditempat asalnya.

" Pukul berapa dah? ", Daehyun melihat jam yang tergantung di dinding itu. " OH MY!!! APASAL BOLEH LEWAT NI?!! ", Jerit Daehyun lalu berlari memasuki bilik air. Sebab mimpi hindustan kau orang lah ni! Gerutu Daehyun.

***

" Dahyun, Sujeong...kau tengok perempuan kat sana tu. ", Eunji menunjuk seseorang yang tidak jauh dari meja makan mereka. Kelihatan pelajar perempuan itu hanyalah biasa-biasa sahaja. Tetapi mengapa menjadi perhatian Eunji.

" Kenapa dengan dia? ", Tanya Sujeong.

" Kau nampak epal kat tangan aku ni? ", Tanya Eunji.

" Yes, and? ", Tanya Dahyun yang hairan.

" Wait! Kau jangan nak buat kerja gila! ", Belum sempat Sujeong hendak menghalang Eunji, buah epal itu sudahpun melayang di udara dan masuk ke dalam semangkuk sup dihadapan muka pelajar perempuan itu.

" PEREMPUAN MANA YANG BUAT NI?!! ", Jerit pelajar itu. Semua pelajar didalam kafe itu memandang kearah meja Eunji,Sujeong dan Dahyun.

" May I help you witch? ", Tanya Eunji.

" Kau!!! ", Pelajar itu bangun lalu berjalan menuju ke arah meja makan Eunji.

" Ada masalah ke? ", Tanya Naddee yang tiba-tiba sahaja berada dihadapan pelajar itu.

" Kau tapi boleh tak? Aku nak ajar budak tu. ", Balas pelajar itu.

" Nak jumpa saya ke? ", Tanya Eunji tersenyum manis.

" Kau tak payah nak buat comel lah! ", Jerit perempuan itu.

" Woo! Kau tak gosok gigi ke? ", Tanya Nilla. Pelajar didalam kafe itu tergelak.

" Wendy, kau kenapa? ", Tanya Hanna yang menyampah itu.

" Yang kawan kau tu pehal tiba-tiba nak cari gaduh?! ", Tanya Wendy berang. " Tepi! Aku nak tumbuk perempuan ni! ", Tambah Naddee.

" Better think it TWICE. ", Sampuk Dahyun yang sedang mengacau airnya.

" Jom blah Wendy. Jangan layan budak tak cukup umur ni. ", Sampuk Minah lalu memberikan jelingan tajam kearah mereka.

***

" Jackson, kau ada tak pen? ", Tanya Daehyun.

" Kau tak ada ke? ", Jackson dengan malas-malas mengeluarkan sebatang pen hitam dari poket seluar belakang lalu dihulurkan kepada Daehyun.

A Girl In My Dorm || jjkWhere stories live. Discover now