" Hai semua, saya Miss Jimin dari Princess College. Jadi ini akan menjadi permainan terakhir kita sebelum kita semua pulang ke kolej masing-masing. Jadi kami para guru sudah membuat keputusan yang kami akan mengadakan pertandingan wedding dressed. Yang bagi girls, kamu akan pergi ke sebelah sana dan memilih gaun wedding yang kamu suka. Dan untuk yang boys kamu akan pergi ke kem Prince College, kat sana ada pelbagai pakaian kot untuk kamu semua. Tetapi saya dimaklumkan bahawa ada pelajar dari Prince College yang lebih dan maknanya tak dapat pasangan. Jadi saya akan menyebut nama ini, jadi kamu akan memakai gaun wedding girl ya? Pelajar Prince College yang bernama Xyiumin. Jadi sila pergi ke tempat maisng-masing ya. "
Aku terkedu apabila namaku disebut oleh Miss Jimin sementara kawan-kawanku yang lain sudah ketawa terbahak-bahak. Aku menelan air liurku yang terasa kesat apabila melepasi tekakku. " Kesian lah kau Xyiu. ", Ujar Myungsoo sambil menepuk-nepuk bahuku.
" Terkedu lagilah nampaknya abang-abang kita ni ya? ", Ujar Jhope sambil melirik kearah Jungkook, Taehyung, Mickie dan Jimin.
" Apa kes kau tengok aku macam tu? ", Tanya Taehyung dan Jimin serentak. Sementara Jungkook dan Mickie hanya berdehem sahaja.
" Ok lah, jom kita pergi guys! ", Ujar Naddee lalu menarik tangan Sujeong meninggalkan mereka. Nilla, Wendy dan Dahyun hanya mengekori mereka dari belakang.
" Tak apa guys! Aku akan take care kau orang punya Xyiu ni! Okey? ", Tanya Hanna lalu memaut bahuku.
Mata Eun Woo membuntang melihat aksi Hanna. " Woo...woo! Bro! Awek aku tu. ", Ujar Eun Woo sekaligus menolak tangan Hanna lembut ketepi. Kami semua tergelak apabila melihat muka Eun Woo yang kemerahan itu. Cemburu katakan.
" Ish-ish dia ni. Kawan je pun. ", Ujar Hanna. Aku hanya mengikuti Hanna yang meninggalkan mereka.
" So,...jomlah kita pergi ke kem kita. Nanti habis pulak baju kot yang lawa-lawa orang kebas. ", Sampuk Ooon.
" Betul tu. Alah Xyiu tu pandai-pandai lah jaga diri kat sana. ", Tambah Top.
Daehyun terus memetik tangannya. Mereka semua memandang kearah Daehyun hairan. " Kenapa? " Tanya Jungkook. " Mesti Xyiu femes nanti kan? ", Teka Daehyun.
" Femes? Sebab? ", Tanya Mickie.
Daehyun menepuk dahinya. " Yelaah, sebabnya dia kan dapat pergi dekat kem Princess College. ", Terang Daehyun.
" Ha'ah lah kan? Mesti ramai awek-awek cun kat sana! ", Celah Jimin.
" Hoi! Tak nak pergi tukar pakaian ke? ", Jerit Luhan yang sudah jauh dari mereka itu.
" Cepatnya kau! Asal dengar perkataan pasangan tu, laju je kau ek? ", Sahut Ooon.
***
" Xyiu, aku tahu kau ni perempuan. Kau adik Xiumin kan? ", Pertanyaan Hanna mematikan langkahku. Aku terkedu. Tidak tahu jawapana apa yang patut aku lontarkan. Aku memandangnya yang tersenyum penuh makna. " Alah! Kau tak payah takutlah. Abang kau tu kawan aku. And, dia pun suruh aku jenguk-jengukkan kau. So dont worry. ", Tambah Hanna melegakanku.
" Setakat ni kau sorang je kan tau pasal ni? ", Tanyaku. Hanna hanya membalasku dengan angukkan.
" Yes! Dan aku akan tolong kau masa dekat bilik persalinan nanti. So kat sana nanti, kalau girls tengok kau macam gedik camtu. Kau buat tak tahu je ok? ", Aku hanya tergela kecil lalu mengangguk-angguk. Tak hairanlah Hanna tiba-tiba memaut bahuku tadi.
YOU ARE READING
A Girl In My Dorm || jjk
AcakMengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Xyiu yang terpaksa memasuki kolej pelajar lelaki untuk menggantikan abangnya iaitu Xiumin yang sibuk dengan EXO. Nasib tidak menyebelahi Xiyiu apabila bertemu dengan seorang lelaki yang sombong iaitu...