KKSS'NOTE; Lagu Miss Right ialah lagu tema untuk part sesi bergambar. Turn on lah lagu Miss Right BTS kalau baca part tu ^^. And yes, everypart nyanyian Jungkook, imagine Jungkook ke sana and kesini dengan 'kekasih' dia tu, nyanyi sambil tengok someone especially " Yes you're my only girl. " part. Dan lagu ni pun ditujukan untuk pelajar Prince And Princess College yang sedang bergambar. Enjoy~
-" Diminta semua pesert mengambil tempat masing-masing. Semua dah dapat pasangan kan? ", Tanya Sir Mingyu dalam sisa tawanya melihat kami semua kepenatan dan sedikit ketakutan dengan apa yang terjadi didalam hutan. Memang tak serik pihak kolej ni! Gerutuku.
" Apa dia? ", Tanya Luhan lalu menundukkan sedikit kepalanya apabila mendengar gerutuku. Aku berpaling kearahnya lalu tersenyum.
" Takde papelah. ", Ujarku.
" Takde pape konon! Kami ingatkan kau dengan si Jungkook tu. ", Sampuk Jhope.
" Eh...eh! Biar dialah nak dengan siapa pun. ", Wei pula menyampuk.
" Hah sorang lagi ni, kau rembat mana awek ni Mic- "
" Wei! Wei! Aku rembat masa dia dalam bahaya! ", Ujar Wei dalam gagap sekaligus memotong Eun Woo.
" Oohh! Wei rupanya....! ", Mereka semua mengangguk mendengar Ooon.
" By the way, awak ni comellah. Nice to meet you. ", Ujar Daehyun lu tersenyum manis kearah Sunny. Mata Dahyun dan Wei membuntang melihat aksi Daehyun yang cuba bsrsalam dengan Sunny. Dahyun lantas mencubit lengan Daehyung dengan wajahnya di palingkan kearah lain." Ahhhh!!! Awww!! Sa...sakit!! Ok..ok! Tak gatal dah! Aaahhhh!! Sorry sayang!!.... ", Kedengaran Daehyun mengaduh kesakitan. Dahinya yang berkerut seribu itu jelas tergambar kesakitan akibat cubitan dari Dahyun.
" Hey guys! ", Sapa Myungoo dari jauh yang sudah bersih dari make up yang hodoh seperti makhluk didalam hutan tadi.
" Oh dalam diam kau jadi beruang yang hodoh ye? ", Seloroh Top lalu bercekak pinggang.
" Menakutkan betul kau orang ni! ", Sampuk Hanna dengan kening yang dikerutkan.
Jungkook dan Jimin hanya tergelak kecil sahaja mendengarkan komen-komen dari kawannya. Aku memandang Jungkook yang berdiri di tepi Daehyun sekilas sebelum melarikan pandanganku apabila pandangan kami bertaut.
" Dah lah make up tu over. Tak boleh over lagi ke? ", Taehyung kedengaran tidak puas hati. Jackson tergelak besar, seronok baginya dapat mengenakan kawan-kawannya. Belum sempat Jimin hendak membuka mulut, kedengaran mikrofon ditepuk beberapa kali.
" Ok...saya dah bincang dengan cikgu-cikgu yang lain, permainan akan diteruskan lagi dengan permainan bergambar. Prince akan bergambar dengan Princess dan kami akan membuat undian dengan kami akan printkan semua gambar yang diambil tu and then kami gulungkan masuk kedalam satu balang besar. Jadi kami akan memilih dengan rawak. Pasangan yang bertuah itu akan dikira pemenang. Jadi buat pelajar yang bernama Myungsoo, Jimin dan Jungkook sila berjumpa dengan saya selepas ini ya. Saya dah sediakan pasangan untuk kamu. Jadi para Prince dan Princess kamu boleh bergerak ke padang dulu. ", Sir Mingyu mengakhiri ucapannya dengan tepukan gemuruh dari kami.
" Wah wah! Nampaknya cik abang-abang kita ni dah tak single lah ya? " Jhope tergelak besar apabila Luhan berkata begitu. Aku hanya tersenyum kelat sahaja melihat senyuman yang semakin melebar di bibir Jungkook.
" Oklah, kami bergerak dulu. Jumpa kau orang nanti! ", Ujar Hanna lalu menarik lengan Eun Woo. Begitu juga dengan Nilla, Dahyun, Sujeong, Eunji, Sunny dan Naddee mula berjalan dengan pasangan masing-masing.
" Oh ye, baru aku perasan. Sejak bila Minah dengan si Jackson ni? Dah pandai main mata ekk? ", Jimin mule menyakat Si Jackson yang sudah kemerahan mukanya menahan malu.
YOU ARE READING
A Girl In My Dorm || jjk
RandomMengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Xyiu yang terpaksa memasuki kolej pelajar lelaki untuk menggantikan abangnya iaitu Xiumin yang sibuk dengan EXO. Nasib tidak menyebelahi Xiyiu apabila bertemu dengan seorang lelaki yang sombong iaitu...