26

4.4K 265 5
                                    

" Ok! Dah siappp!! ", Jeritan Hanna yang lantang itu membingitkan telingaku apabila aku siap dihias olehnya.

Naddee, Nilla, Sujeong, Dahyun dan Eunji tergamam melihatku. Kenapa? Desis hatiku ingin tahu.

" Kau betul ke lelaki ni, Xyiu? ", Tanya Nilla lalu berjalan mengelilingiku. Aku memandang cermin dihadapanku. Aku juga tergamam. Hanna ni sengaja nak pecah rahsia ke apa?! Jerit hatiku. Aku memandang Hanna dengan geram.

Hanna tersengih seperti kerang busuk. Pandangannya tak ubah seperti 'Alah dia orang tak cam punya.'

Bagiku makeup yang dikenakan di mukaku simple sahaja apabila Hanna menyambung sedikit rambut palsu dihujung rambutku supaya nampak sedikit panjang walaupun separas leherku dan cekak rambut seperti flower crown yang bewarna white nature itu.

Pangg! Pangg! Pangg!

Bunyi yang kuat dari luar itu membuat kami tersentak. " Hish! Macam takde benda lain nak buat bunyi. ", Gerutu Dahyun lalu mengilangkan tangannya.

" Diminta semua pelajar dari Prnce College dan Princess College berkumpul dikem utama. ", Kedengaran suara lelaki yang garau pula kali ini.

Hanna memaut lenganku. " Jom guys! ", Ujar Nilla yang berjalan dengan Naddee manakala Eunji berjalan bersama-sama dengan Dahyun dan Sujeong.

-

" Wendy kau rasa tak apa yang aku rasa? ", Tanya Minah yang sedang melihat kearah kumpulan Eunji.

" Tentang pelajar Prince College tu ke? ", Soal Minah lagi. Wendy hanya mengangguk-angguk kepalanya.

" Aku tak rasa dia tu lelaki lah. ", Ujar Wendy dengan yakin.

" Kenapa kau cakap macam tu? ", Tanya Minah yang kehairanan. Wendy hanya tersenyum penuh makna sebelum menunjukkan sesuatu yang digenggam sejak tadi. Mata Minah membuntang tatkala terpandangkan benda itu.

***

" Okey semua dah berkumpul, kan? Hai semua saya Sir Mingyu yang akan handle game petang ini. Jadi game hari ini sebelum kita pulang, kita akan bermain permainan dipanggil sebagai bridal-hide-and-seek. Sound so weird right? Cara- cara main permainan ini adalah, girls dari Princess College akan kami sorokkan didalam hutan ini while pelajar Prince College, kamu akan main permainan rebut jambangan bunga yang akan kamu bagi dekat partner kamu nanti. Bila kamu dah jumpa pasangan yang kamu betul-betul nak, kamu harus bagi bunga tu kepada pasangan kamu but kalau dia tak terima, kamu akan dikira kalah. Ok get it? Jadi semua staff boleh start sorokkan pelajar Princess College. ", Ujar Sir Mingyu dengan panjang lebar.

Aku terdengar Hanna tergelak kecil. " Kenapa kau gelak ni? ", Tanyaku. Hanna memandang kearahku lalu berdehem.

" Kau kan pelajar dari Prince College, tapi sekarang kau dah dianggap sebahagian dari Princess College dah sekarang. ", Hanna terus tergelak besar manakala aku sudah berpeluk tubuh. Nak je aku sekeh kepala makwe Eun Woo ni.

" Dah-dahlah tu sakat Xyiu. Ish kau ni Hanna. ", Sampuk Sujeong yang kasihan barangkali melihatku dibuli oleh Hanna.

" Aku report kat Eun Woo kan kau main-main mata dengan si Xyiu ni. ", Ugut si Dahyun pula yang mula bergerak mengikut staff yang diarah oleh Sir Mingyu tadi.

" Kan? Siot je dia dari dalam bilik persalinan. ", Aku tergelak besar apabila Nilla berkata sebegitu. Aku mengangkat keningku kearah Hanna sebagai 'See? Ramai yang backup aku.' Hanna haya memusingkan bebola matanya sahaja. Kami mula berjalan msnigkut para staff yang mula memasuki kedalam hutan itu. Kalau aku tau masuk hutan macam ni, memang tak payah pakai dress macam ni semua.

A Girl In My Dorm || jjkWhere stories live. Discover now