" Ha tu dia! Kau kemana hah Taehyung? ", Tanya Jimin yang masih dalam keadaan basah lecun itu.
" Alah, aku pergi jalan-jalan je. ", Balas Taehyung lalu mengambil tempat duduk berhadapan dengan Myungsoo yang bersebelahan meja denganku.
" Kau taknak makan ke? ", Tanya Eun Woo.
" Ada apa? ", Tanya Taehyung.
" Marilah sini. ", Ajak Jhope. Nilla yang masih lagi berdiri di tempat pemanggang itu cepat-cepat berjalan menuju kemeja kawan-kawannya.
" Xyiu, awak nak apa? ", Tanya Taehyung. Aku hanya tersenyum lalu mengekori Taehyung dari belakang.
" Sausage ayam? ", Taehyung hanya mengangguk lalu menghulurkan pinggan plastik kepadaku. Belum sempat aku hendak menyambutnya seseorang telah mengambilnya.
" Terima kasih. ", Ucap Jungkook lalu mengambil sausage ayam dan ayam panggang itu dengan selamba.
" Ish...ish kau ni Jungkook. ", Daehyun hanya ketawa sahaja.
" Pegh sangat Jhope dengan Eun Woo ni. Pergi makan dekat meja jauh-jauh. ", Celah Top.
" Lah...biarlah. Dah dia orang nak makan dengan girlfriend dia orang. ", Sampuk Ooon lalu menggigit sedikit sausage dagingnya.
" Betul tu. ", Sahut Mickie. Aku dan Taehyung sibuk memilih makanan itu tidak menghiraukan mereka.
" Lepas ni kita nak mandi ke? ", Tanya Taehyung.
" Yes! ", Jawab mereka serentak kecuali Jungkook.
***
" Wei Eunji, aku rasa ada orang sukakan kau lah! ", Ujar Dahyun.
" Hah? Siapa? ", Tanya Eunji sambil mengunyah daging ayamnya.
" Tuu... ", Mucung Dahyun. Eunji berpaling kebelakang dan melihat Top yang sedang asyik melihat ke arahnya.
" Uish! Kau tak payah nak mengada lah! ", Marah Eunji yang cuba menutup gugupnya itu.
" Alah kau ni malu-malu pulak. ", Sujeong tergelak besar menyebabkan seseorang memandangnya.
" Kau pun sama ah Sujeong! Tu...budak lelaki tu tak habis-habis tengok kau. ", Ujar Dahyun yang meunjuk kearah Ooon. Sujeong berpaling ke kirinya lalu terpandangkan Ooon. Ooon hanya mengeyit sebelah matanya sebelum menyambung makan.
" Kau orang borakkan apa? ", Tanya Nilla lalu meletakkan pinggan yang berisi beberapa sausage panggang itu.
" Ada orang jatuh cinta. ", Seloroh Dahyun.
" Kau banyak cakap lah Dahyun, kau tak sedar ek? Daehyun asyik curi-curi tengok kau. ", Balas Nilla.
" Siapa Daehyun? ", Tanya Dahyun.
***
" Naddee, nanti awak nak mandi jugak ke? ", Tanya Jhope.
" Haah, kenapa? ", Tanya Naddee.
" Lepastu awak nak balik Princess College? "
" Ha'ah, esokkan dah start kelas. ", Balas Naddee.
" Saya baru je nak ajak awak pergi date. ", Ujar Jhope lalu tertawa kecil.
" Ish! Asyik date je dia ni. "
YOU ARE READING
A Girl In My Dorm || jjk
RandomMengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Xyiu yang terpaksa memasuki kolej pelajar lelaki untuk menggantikan abangnya iaitu Xiumin yang sibuk dengan EXO. Nasib tidak menyebelahi Xiyiu apabila bertemu dengan seorang lelaki yang sombong iaitu...