Türkan Hanım çekirdek çitleyerek Defne'yi bekliyordu.O sırada çitlediği çekirdekleri Esra'nın(yani lakabıyla ekmek arasının) saçına atıyordu.
Esra:Ya annane!Çöp kutusu muyum ben?Bütün kabukları kafama atıyorsun.
Türkan:(ağzında çekirdeklerle beraber pek de anlaşılmayan bir sesle)Sen de kabukları attığım yerde oturma o zaman.
Esra, kabukları umursamayarak resmine devam etti.
O sırada Türkan Hanım,yolda kös kôs yürüyen Defne'yi gördü.Türkan:Hah!Ablan geldi.(onu kös kös görünce) Ah! Allah'ım sen bu oğlanı koru,sen bu oğlanı koru.(bir yandan da Esra'yı kapıya yönlendirdi.)Koş!Aç kapıyı ablan geldi.Koş!
Esra lafı ikiletmeden koştu.
Defne içeri girmiş ayakkabılarını çıkarırken Türkan Hanım yanlarına geldi.Türkan:Kız,bu halin ne?N'oldu?
Hani abin nerdeymiş?Defne: (gülümsemeye çalışarak) Annane,sen şimdi bir sakin ol.
Türkan: Ya bırak,anlat ne olmuş?
Defne:...... Abimi götürdüler annane.(hemen oturma odasına fırlamış.)
Türkan Hanım ve Esra da peşinden gitmiş.Defne döne döne anlatıyormuş.
Defne:Aralarına girdim,kurtarmak için atladım ama (hayır anlamında başını kaldırdı) Iııh!Abimin mafya kılıklı adamlara tam iki yüz bin lira borcu varmış.
Türkan Hanım elini başına götürdü.
Ağzı açık kalmışTürkan:Bir gün bu çocuk yüzünden hık diye gidivericem.Ne yapmış o kadar parayı peki?Niçin almış??!!
Defne:Ya işte arkadaşıyla birlikte iş mi kurcakmış neymiş..Abim de sermaye diye gitmiş o kadar parayı tefecilerden almış.
Türkan:Ne sermayesi,ay sermayesi batsın!
Defne:Ya galiba hiç öğrenemiyeceğiz çünkü abimin arkadaşı tüm parayı almış kaçmış.E tabi tefeciler de abimi bulmuş. Cebindeki tek para bizim üç aylık kiramız olduğu için onu da almışlar.
Türkan Hanım evin içinde dolanıp duruyordu.Üçü de hâlâ ayaktaydı.
Defne:Bana da şey dediler.'Parayı bulmazsan abinin leşini toplarsın'.
Türkan:Ayy!Ah bu çocuk...ah bu çocuk beni öldürecek.(elini kolunu sallaya sallaya koltuğa oturdu,Defne de peşinden gitti)Tansiyonum çıkıyooooooo..
Defne:Ay annane sakin ol.
Türkan:Ayy!Ay Serdar,ben sana ne desem boş artık,Serdaaaar.Sen niye böyle oldun?Allah,akıl dağıtırken ekmek sırasında mıydın (bağırarak) Serdar!
Defne:Annane tamam.
Türkan:Defne,Defne ne yapıcaz kızım?Nasıl bulucaz?Nerden bulucaz onca parayı hah!?Böbreğimi mi satayım,napayım?
Defne:Ay annane saçmalama ya.Zaten nerden bulalım senin yetmiş yıllık böbreğine alıcı?
Esra elinde kumbarasıyla yanlarına geldi. Sonra kumbarasını açarak ablasına uzattı.
Esra:Abim için ne kadar lazımsa burdan al abla.
Defne, kumbaraya baktı.
Defne:Ay,ben seni yerim.Gel bakiyim.(Esra'yı öptü) Tatlı şey.
Ardından kumbarayı masaya boşalttı.
Türkan Hanım da parasını çıkardı.Türkan:Öldüğümde cenazemi belediye kaldırır artık,n'apalım?Benim de kefem paramın yeri buraymış.(diyerek kumbaranın üstüne parasını koydu)
Defne:Ya annane ne biçim konuşuyorsun.
Defne de cebinden parasını çıkarır.
Türkan: Ah Serdar Serdar!
Defne de kumbaranın üstüne parasını koyar.
Defne:(gülerek)Oha şu halimize bak.Üçümüzü toplasan iki yüz bin liranın binde biri bile etmiyoruz ha.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mavisi Eksik Ruh
Teen FictionBir insandım.Sonra aşık oldum.Daha sonra yıkıldım.Yıkılışım ve ruh sağlığımın sona ermesi,mutluluklarım,ağlamalarım.. Sessiz çığlıklarım.. Mavi kalbim vardı.Gitti.Ruhumun mavisi eksik artık.Çok konuşurdum diye kızardı bana Mavi Kalp.Şimdi gitti,konu...