F E L I X
Strömmen hade gått i vår studentkorridor. Klockan var väldigt mycket, Oscar och jag var nog de enda som var vakna. Våra telefoner hade dött efter ett tag, och eluttagen fungerade inte.
Vi bestämde oss för att spela brädspel. Vi satt och spelade Fia med knuff.
Vi hade försökt leta upp värmeljus som vi hade ställt på mitt nattduksbord – eftersom vi satt i min säng. Flera omgångar hade vi spelat – och jag hade vunnit varenda en. Oscar verkade verkligen vara en dålig förlorare.
Jag slog tärning och fick en tre – precis vad jag behövde för att få in min sista spelpjäs i boet.
"För i helvete!" utbrast Oscar och slängde iväg hela spelet. "Jag vill inte spela mer!"
Jag skrattade åt honom. Han korsade armarna och tittade skeptiskt på mig. Han hoppade närmare mig och satt framför mig. Hans häftiga andetag hade avslutats, han andades normalt. Plötsligt kände jag hans fingrar på kinder. Hans andetag kom bara närmare och närmare mitt ansikte. Tillslut kände jag hur hans läppar borstades vid mina.
Jag satte direkt mina händer mot hans kinder och pressade ihop våra läppar. Jag kände hur mitt hjärta rusade iväg. Han log, jag kände det. Hans tunga tog plats i min mun, och min tunga tog plats i hans. Brottades om dominans. Vår lilla ynkliga kyss utvecklades och blev så mycket mer slarvig och intensiv.
Plötsligt slogs jag ner till liggande ställning i sängen, med Oscars kropp över mig. Kyssen bröts och han stirrade länge på mig i mörkret. Både mina och hans andetag var uppjagade.
"F-Förlåt, jag menade inte, alltså jag-", började han försiktigt med låg röst.
"Varför säger du förlåt?" frågade jag.
"Jag bara hånglade upp dig utan anledning, men du bara satt där och jag blev så sugen", mumlade han försiktigt och blickade bort från mig.
Jag kunde inte låta bli att skratta åt hans ordval. Han tittade på mig igen och log generat.
"Jag tyckte om det, Oscar", sa jag ärligt.
Han tittade länge på mig. Jag kunde se hur hans ögon tindrade, även fast det var alldeles mörkt i rummet. Hans lugg hade ramlat ner i ansiktet på honom. Hans fingrar började göra små mönster på mina underarmar.
"Skulle du, liksom, ha något problem om jag, alltså, sov med dig inatt, typ?" frågade han tyst.
Hans självsäkerhet var som bortblåst. Han var verkligen generad. Det var som att hans kropp ville mer än hans hjärna kunde ta.
"Jag är ganska trött, så vi kan sova nu", sa jag bara.
Han hoppade av mig. Han släckte värmeljusen som började komma mot sitt slut. Sekunden efter slängde han av sig alla sina kläder, så att han stod i enbart kalsonger framför mig. Han kröp nöjt ner under mitt täcke. Jag gjorde samma sak som honom och kröp sedan ner under täcket och trycktes mot honom.
Hans armar las om min kropp. Hans huvud mot mitt. Det var mysigt. Sängen kanske var i minsta laget, men det fungerade.
"God natt Felix", mumlade han.
"God natt Oscar", svarade jag och slöt mina ögon.
-
Kolla på mig, jag är så cool, jag publicerar efter midnatt.
Hallå, I need your help. Jag vill döpa om en av mina spellistor där jag har all min musik på Spotify, men har ingen aning om till vad. Atm så heter den bara "johanna ♕", och det är ju dötråkigt. Har ni någon idé på något roligt namn som den kan få??
Och juste, jag har bytt alla omslag till alla fanfics, bc no life. Är lite osäker på dem tho, men gjort är gjort.
Nä nu ska jag fortsätta skriva, äta chips och titta på Youtube. Ha en trevlig natt.
YOU ARE READING
Roommates » foscar
Fanfiction"Hej, jag heter Oscar och jag är din nya rumskamrat." --- Det simpla hej:et blev ju så mycket mer. Vi måste leva ihop, så varför inte älska ihop? (UTSPELAR SIG 2017) © foooilicous | 2016