no.16

2K 91 2
                                    

F E L I X

Jag låg i Oscar famn i min del av våra två sängar. I händerna höll jag mitt anteckningsblock. Hans ögon var slutna medan han försökte plugga till ett förhör vi skulle ha i matte.

Jag hade skrattat så mycket, Oscar var inte den skarpaste kniven i lådan. Visst hade han berättat att han var dålig i matte, men såhär dålig trodde jag verkligen inte att han var.

"64", mumlade han uttråkat och kysste min nacke lätt.

Hans svar fick mig att skratta. Han var inte ens i närheten av det rätta svaret.

"Om du tänker säga att jag har fel igen så vill jag inte plugga mer", muttrade han med en suck.

"Jag är ledsen, Oscar", fnissade jag. "Du har fel."

Han vände mig mot sig och stirrade in i mina ögon. Jag knep ihop läpparna för att inte börja gapskratta igen. Oscars min var trött och uttråkad. Han slängde ner böckerna på golvet och korsade sina armar.

"Älskling, det här är meningslöst", suckade han. "Jag kommer kugga matten, som jag gjort i varje klass, så jag bryr mig inte så mycket."

"Nej, nej, nej! Säg inte så finaste Oscar", försökte jag och tog tag i hans händer.

Ett tyst skrockande ljud lämnade hans fylliga läppar. Han drog ner oss båda till liggande ställning i sängen. Hans armar låg om min kropp och våra händer var lätt sammanflätade. De puffande andetagen han gav ifrån sig kittlade nästan mot min nacke.

Långsamt slöt jag mina ögon för att kunna njuta mer av hans sällskap. Hans famn var den bästa av allas. Jag mådde bra tillsammans med honom. Han gjorde mig glad.

"Felix, kan inte du sjunga något?" mumlade han efter ett tag.

"Som vadå?" svarade jag och vände huvudet mot honom.

"Vad som helst", sa han tyst och slöt sina vackra ögon.

Försiktigt drog jag mig ur hans famn, la mig ner på golvet för att dra fram gitarren som låg under sängen. Snabbt hoppade jag upp i sängen igen i en skräddarställning med gitarren i famnen. Med lätta fingrar lät jag gitarren ge ifrån sig ackord, min mun skapade ljud i form av sång.

Oscar såg ut att njuta där han låg. Det fick mig att le. Så fort han var glad eller mådde bra, då var jag glad och mådde bra.

"Jag önskar att jag också var lika bra på något som du är", sa han enkelt och la händerna bakom nacken.

Jag la ifrån mig gitarren igen och la mig över honom istället. Hans blå ögon öppnades. Försiktigt lät jag min näsa gnuggas mot hans.

"Du är bra på massor med saker", sa jag med bestämd röst. "Utan att du ens behöver försöka."

"Jag älskar dig, min finaste Fellsus", mumlade han och kysste mina läppar lätt.

Jag tänkte besvara hans korta kärleksförklarning, men hans läppar satt som klister mot mina. Hans stora händer lades över mina kinder och han fick ett leende på sina mjuka läppar.

Han försökte med enkla steg fördjupa kyssen, men jag lät mina tänder bita tag i hans tunga. Ögonen hans öppnades och han höjde lätt på ögonbrynen. Jag släppte hans tunga och fnissade lätt.

"Det är ju som att du ber mig att kittla dig eller något", skrockade han.

Direkt drog jag mig ur hans famn och satte händerna för min kropp. Oscar såg förundrat på mig.

"Du skulle bara våga kittla mig!" utbrast jag.

"Jaså, lilla Fells är lite kittlig", flinade han bara.

Sekunden efter var hans händer på min kropp. Gälla skrik flög ur min strupe och jag sparkade med båda armar och ben. Inget verkade störa Oscar. Han bara skrattade.

-

Idag känns inte som en bra dag. Jag sov inte så bra inatt och nu mår jag skitilla, ugh.

Idag har jag först en mattediagnos och sen ett nationellt prov i tyska. Imorgon har jag ett nationellt prov i kemi. Trevligt.

ALLTSÅ JAG VILL BARA ATT ALLA NATIONELLA PROV SKA VARA ÖVER SÅ JAG SLIPPER STRESSA ÖVER DEM FÖR ATT JAG KOMMER FAILA!!!!

Någonting som jag är väldigt arg på, det är att jag har gått med samma betyg i svenska genom hela högstadiet, och jag har hela tiden fått höra att jag ska höja mig, men inget händer?? Igår fick jag reda på att jag ligger på samma betyg igen?? Jag har till och med högre betyg i tyska och engelska som inte ens är mina första språk??? Okej, jag får lugna ner mig.

Hur mår ni då? Kommer det att bli en bra dag för er?

Kom ihåg att ni är bäst och jag tycker om er väldigt, väldigt mycket. Puss och kram ❤

Roommates » foscarWhere stories live. Discover now