F E L I X
Jag stod och skakade som ett asplöv där jag stod vid ytterdörren till huset där mina föräldrar bodde. Mina händer hade jag bakom ryggen, Oscar kramade lätt om min hand. Mitt hjärta bankade hårt och svetten började utbryta i mitt ansikte.
Ytterdörren öppnades. Jag fick se min mamma. Oscars hand släppte min, men det såg hon ju inte. Hon log enkelt mot oss och vi fick komma in. Vi tog av oss våra ytterkläder och drogs med in i köket. Pappa satt redan i köket med en tidning framför sig.
Oscar och jag satte oss ner, och mamma började flänga runt för att ställa fram saker att äta och dricka. Pappa la ner sin tidning.
Ett samtal påbörjades. De tre andra människorna i min närhet pratade, började fika. Men jag vågade inte.
Jag var fortfarande så nervös. Det kändes som att jag skulle spy upp alla mina inälvor vilken sekund som helst. Mina ben började skaka och jag lät min blick fastna på en fläck på bordet.
Oscar fick frågor om vem han var, han svarade att han var min rumskamrat i vår studentkorridor. Det gjorde ont i mitt hjärta att han inte kunde presentera sig själv som min pojkvän.
Samtalet fortsatt. Jag sa knappt någonting, endast korta saker. Det var nästan precis som när jag började lära känna Oscar. Mina föräldrar gav mig då och då blängande blickar.
Det positiva var dock att mina föräldrar verkade tycka om honom. Jag kunde läsa mina föräldrar väldigt lätt, och deras leenden var äkta.
"Jag måste bara få fråga en sak", sa Oscar plötsligt.
"Fråga på du, Oscar", sa mamma uppmuntrande.
Han kliade sig lätt i nacken och bet sig försiktigt i underläppen. Vände blicken mot mig innan han såg på mina föräldrar igen.
"Jag var ute och fikade med min syster och mamma, sedan kom jag tillbaka till korridoren, fick se Felix helt förstörd. Vad jag förstod så hade han inte blivit accepterad för den han är av er", började han. "Mitt hjärta brast när jag fick se honom, för jag bryr mig om honom. Får jag bara fråga, vad skulle det göra om er son var homosexuell? Han är ju fortfarande samma person."
Mitt ansikte blossade upp i en röd färg. Mitt hjärta pickade snabbt innanför bröstet. Nu blev jag bara ännu räddare än förut.
Vad jag hade upptäckt kunde Oscars temperament vara ganska hett, det skulle inte fungera med mina föräldrar. Ett stort bråk skulle utbryta, värre än på lektionen med vikarien.
"Felix kanske inte har förklarat det här, men vi är ju väldigt kristna, i alla fall jag och hans far. I Guds hus är homosexualitet inte tillåtet, det är även så i vårt hus. Det blir ju svårare att förklara för någon som inte är så insatt, Oscar", förklarade mamma. "Men om jag skulle få träffa denna pojkvän som Felix verkar ha så skulle jag gärna prata med honom."
Oscar suckade högt. Han vände huvudet mot mig. Tog ett hårt tag i min haka, stirrade på mig. Han tryckte hårt sina läppar mot mina. Jag stirrade på honom, såg att hans ögon var slutna. Jag gjorde det samma och log försiktigt. Sakta men säkert försvann kyssen. Oscar log lätt innan han vände blicken mot mina föräldrar. Hans blick var hårdare.
"Jag är Felix pojkvän", sa han bestämt. "Förklara nu varför vi inte skulle få vara tillsammans."
"Jag-", började mamma försiktigt med chockad röst.
"Jag förstår inte skillnaden på om jag skulle vara tjej eller kille, kärlek som kärlek. Varför ska det hatas, det är lika vackert som någonting annat?" utbrast Oscar. "Jag förstår verkligen inte. Förklara, förklara för mig varför det är äckligt, fult, fel, ja vad fan ni nu tycker!"
Inget svar.
Oscar reste sig upp, stolen flög till marken. Han försvann mot hallen. Ytterdörren smälldes igen. Han försvann.
-
Vad hände med uppdateringen? Den försvann visst. FÖRLÅT SÅ MYCKET <333
HALLÅ INNAN JAG SÄGER NÅGONTING ANNAT SÅ HAR JAG EN JÄTTEVIKTIG FRÅGA; NÅGON SOM VILL GÅ PÅ THE VAMPS MED MIG NÄR DE KOMMER TILL FRYSHUSET, STOCKHOLM I JUNI SÅ JAG SLIPPER GÅ MED MIN LILLA MOR? <333
Tack på förhand (:Men okej, hur är det med er? Mår ni bra? Händer det något roligt i era liv, eller har det hänt något roligt?
Damn, kom precis på att jag har Nationellt Prov i Kemi imorgon, hahahahah jag kommer dö :( Wish me good luck.
Aja, hoppas ni får en fin torsdag, så kan vi ändå tänka att det snart är helg! Ni är bäst, puss och kram! ❤
YOU ARE READING
Roommates » foscar
Fanfiction"Hej, jag heter Oscar och jag är din nya rumskamrat." --- Det simpla hej:et blev ju så mycket mer. Vi måste leva ihop, så varför inte älska ihop? (UTSPELAR SIG 2017) © foooilicous | 2016