no.25

1.4K 80 10
                                    

O S C A R

Hela min kropp ruskades om. Jag muttrade trött och försökte dra täcket över ansiktet, men jag stoppades. Jag kände hur någonting placerades på mitt huvud. Långsamt öppnade jag mina ögon. Felix stod vid sängen med enbart en vit handduk runt höfterna. Hans hår var dyblött, så jag antog att han hade duschat.

"God morgon prinsessan", sa han med ett leende.

"God morgon Fellsus", mumlade jag med ett trött leende.

"Skynda dig upp, alla andra sitter i vardagsrummet och väntar", sa han sedan och vände sig mot garderoben.

"Varför då?" frågade jag och satte mig upp i sängen.

Jag gäspade lätt och gnuggade mig i ögonen. Tittade på min pojkvän medan han enkelt och snabbt klädde på sig. Han vände sig om mot mig och drog händerna genom sitt blöta hår.

"Det är ju första december idag, vi ska välja hemlig tomte!" sa han exalterat.

"Jaha", mumlade jag och reste mig ur sängen.

Jag gick fram mot helkroppsspegeln som stod placerad i mitt och Felix rum. Självklart var det den där tiaran som han hade placerat på mitt huvud.

Jag vände mig mot garderoben och drog fram ett par mjukisbyxor som jag snabbt slängde på mig. En slapp t-shirt lät jag kläda mig överkropp. Felix la sin hand i min och drog med mig ut från sovrummet. Han drog med mig in till vardagsrummet och jag slängde ner honom i en fåtölj.

"Och där kom prinsen och prinsessan", sa Ludwig.

Jag log och kysste Felix nacke lätt. Han rös till och jag skrattade lågt. Jag la armarna om min pojkväns mage och satte huvudet mot hans axel.

"Okej, vi tänkte att vi gör såhär, alla tar en lapp från tomteluvan, och såklart så ska man ju inte berätta för någon vem man får", sa Gabriella exalterat.

Hon reste sig från soffan där hon satt och gick runt till alla. Hon verkade helt klart vara mest exalterad av alla. Alla tog varsin lapp och tittade på den. På lappen jag fick stod det "FELIX" med en slarvig handstil. Ett leende spreds över mina läppar.

"Fick du någon bra, eller vadå?" frågade Felix och vände huvudet mot mig.

"Det kan man väl säga", svarade jag med ett flin och knycklade ihop den lilla papperslappen.

Felix log tillbaka och kysste mina läppar lätt.

"Du är ju bra på att göra folk glada, så jag är avundsjuk på den som får din present", sa han drömmandes.

"Jag är lika avundsjuk på den som får din present, du är både bra på gulliga presenter, och på att göra människor glada", svarade jag.

Jag kramade hårt om min pojkvän, log brett. Han log tillbaka, tryckte sitt ansikte mot mitt.

Jag började tänka. Vad skulle jag ens kunna köpa till honom i julklapp? Vad önskade han sig? Hur skulle jag lite diskret kunna fråga honom vad han ville ha i julklapp?

Denna jul skulle det i alla fall inte bli som varje gång; jag är ute på julafton och letar överallt. I värsta fall brukar jag ju ställa in själva julafton och låtsas att jag är sjuk bara för att jag är en sådan dålig planerare. Men inte i år, i år blir det andra bullar.

-

Nu vill jag ha bullar.

Jag tror min katt fyller år idag? Hon fyller nio tror jag. Shit, jag suger. Aja, grattis ändå Lisa.

Alltså jag är så arg. Jag vaknade och fick för mig att jag hade försovit mig, så jag fick panik. Klockan var halv fem jag skulle vakna sex, och jag behöver inte ens skynda mig för jag har lite sovmorgon thanks to nationella <33

Ikväll ska jag äta middag med min klass, vi får hoppas att det blie kul. Och att maten är god, of course. Jag tror det är på en grekisk restaurang vi ska äta. Vad är grekisk mat?

Aja, hoppas ni får en fin dag! Om du har nationellt prov, lycka till, jag vet att du klarar det! Puss och kram ❤

Roommates » foscarWhere stories live. Discover now