O S C A R
Jag snurrade runt i sängen och suckade. Felix sida av sängarna var tom. Jag tog upp min telefon från sängbordet för att titta klockan. 11:30. Det var lördag.
Motvilligt reste jag mig ur sängen. Drog på mig första bästa klädesplaggen som låg på golvet innan jag gick ut från sovrummet. Släpade fötterna efter mig medan jag gick mot matsalen. Förhoppningsvis var Felix där.
Jag drog handen igenom mitt rufsiga hår och gäspade lätt. Egentligen ville jag gå tillbaka och lägga mig i sängen igen, men jag hade bara legat i sängen när jag var sjuk. Nu när jag äntligen var frisk igen så var ju det bästa att vara uppe och göra allt jag har missat.
Jag hade rätt, Felix satt i matsalen. Tillsammans med Anna, Sara och Wilma satt han. De fick syn på mig. Felix började le brett. Jag log tillbaka. Snabbt gick jag fram och satte mig i hans knä. Knöt händerna om hans nacke.
"God morgon min älskling", sa jag mjukt.
Felix kysste mina läppar enkelt och tryckte sin näsa mot min. Hans andetag puffades mot mitt ansikte och jag fnissade lågt.
"Hej finaste du", mumlade han. "Hur mår mitt hjärta idag?"
"Jag mår bra, hur mår du själv?" svarade jag.
"Jag mår bra om du mår bra", sa han och slöt enkelt sina ögon.
Jag började skratta åt hur klyschig han kunde vara ibland. Men jag gillade det. Jag gillade hela honom. Han var perfekt, och bara min.
Jag satte händerna mot Felix kinder. Lät mina varma händer smeka hans mjuka kinder. Han log brett med sina slutna ögon. Det såg nästan ut som att han njöt.
"Har du ätit något?" frågade jag.
"Jag åt ganska tidigt, men du har inte ätit något?" svarade han. "Vi kan gå ut och äta om du vill."
"Visst, jag bjuder", sa jag glatt.
Reste mig från min pojkväns knä. Stod med korsade armar och log mot honom. Han slog upp sina ögon och tittade på mig. La huvudet på sned och skrattade lågt. Snabbt tog jag tag i hans händer och drog upp honom från stolen.
"Men Oscar, du behöver ju inte bjuda mig, jag kan ju betala själv", försökte Felix.
"Du tog ju hand om mig nu när jag var sjuk, då är det väl klart att jag ska ge dig något i gengäld, eller hur älsklings Fellsus?" sa jag bestämt och kysste hans läppar snabbt.
"Jo det är sant", mumlade han. "Men Oscar, jag älskar dig, men Fellsus måste nog vara det fulaste smeknamnet du har kommit på."
"Det är ju bland det gulligaste jag har kommit på!" utbrast jag förnärmat.
Felix suckade bara och tryckte ansiktet mot min ena axel. Jag kramade hårt om honom och kysste hans hjässa om och om igen.
"Det blir ju bara roligare att kalla dig för det när du avskyr det", flinade jag mot honom.
"Jag avskyr det inte, jag tycker bara att det låter fult", försökte han förtydliga.
Han tittade med en seriös blick mot mig. Denna blick varade inte länge dock, det gick bara någon minut innan vi båda brast ut i skratt. Hans läppar trycktes hårt mot mina och leendet försvann aldrig från mina läppar. Klyschigt eller ej; men han gjorde mig så glad.
-
FREDAG!
Hur mår ni? Hur är skolan?
Jag hoppas att det är bra, även fast det är mycket i skolan. Just du som läser detta klarar allt, du är bäst ❤Och hallå, Summer Love. ASDFGHJKL, nuff said.
Och åååh på tal om sommar, jag tror jag har hittat min balklänning hihi <3
Och min skolavslutningsklänning också, om ni bryr er.Omg jag kom precis på att det snart är maj, och i maj får jag reda på mitt sommarjobb, damn. Jag är fett nervös för det haha...
Kommentera någonting roligt så blir jag glad :)
Men jag hoppas att ni mår bra och får en fin fredag och en fin helg! Trevlig Valborg i förskott haha <33
Puss och kram ❤
YOU ARE READING
Roommates » foscar
Fanfiction"Hej, jag heter Oscar och jag är din nya rumskamrat." --- Det simpla hej:et blev ju så mycket mer. Vi måste leva ihop, så varför inte älska ihop? (UTSPELAR SIG 2017) © foooilicous | 2016