no.30

1.4K 76 20
                                    

F E L I X

Klockan närmade sig midnatt, klockan närmade sig ett nytt år. Alla femton stod utanför korridoren. Vissa stod med glas med innehållet champagne, vissa stod redo att skjuta iväg raketer.

Jag stod självklart bredvid Oscar. Hans hand låg om min midja och min hand låg om hans midja.

Oscar hade insisterat om att han var expert på att skjuta raketer, men det var ingen idé att råka honom få utföra det arbetet då han under hela dagen hade berättat om alla sina olyckor med raketer. Vi hade i alla fall allihop fått ett gott skratt åt hans historier.

"Fem minuter kvar!" hörde jag någon ropa högt.

Jag hörde hur Oscar glatt pep till bredvid mig. Jag skrattade åt hans ivrighet. Han tittade på mig med ett brett leende.

Vinden blåste lätt omkring oss. Snön föll ner från den becksvarta himlen. Några få stod med ficklampor, det var det enda ljuset vi hade - om man inte tänkte på månen och stjärnorna. Det var kallt, men att stå bredvid Oscar kändes lite varmare. Oscars värme gjorde mig glad.

Minuterna gick. Människor började räkna ner. Endast tio sekunder av året återstod. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0. Alla började skrika "gott nytt år" och i samma sekund trycktes Oscars mjuka läppar mot mina. Hans kyss mot mina läppar kändes lika perfekt som alltid.

"Gott nytt år, älskling", mumlade han då våra läppar drogs ifrån varandra.

Han tog en lätt klunk av champagnen. Han skålade leendes mot mig.

"Gott nytt år, prinsessan", svarade jag lyckligt.

Jag lutade huvudet mot hans och suckade lyckligt. Slöt mina ögon. Njöt av stunden. Alla var glada, det gjorde mig lycklig.

"Felix, jag tänker på att vi borde göra något vi inte gjort sedan förra året", mumlade han sensuellt mot mitt öra.

Jag fnissade lågt åt hans dåliga nyårsskämt. Öppnade mina ögon och såg på min pojkvän. Höjde mina ögonbryn åt hans luriga flin.

"Kom", viskade han. "Vi springer in."

Han tog tag i min hand och vi gjorde som han sa - sprang in i korridoren igen. Vi ställde ifrån oss våra glas och Oscar drog in mig i vårt sovrum. Han smällde igen dörren med sin fot.

Jag släppte Oscars hand och skred till vår säng. Satte mig i skräddarställning i mitten av sängen. Oscar hoppade upp i sängen mittemot mig. Han tog tag i knapparna på min skjorta. Knäppte upp dem, en efter en. Jag skrockade lågt.

"Prinsessan vet vad han vill ha", skrockade jag.

"Mm, prinsessan vill ha sin prins", svarade han och tryckte sina läppar mot mina.

"Jag älskar dig", sa jag med munter röst.

"Och jag dig", mumlade han.

Han lät sina läppar följa min kropp. Ner för min hals. Drog av mig min skjorta. Ett försiktigt stön lämnade mina läppar. Oscars händer var kyliga mot min varma kropp. Jag rös varenda gång hans kalla fingrar drogs över delar av min kropp. Temperaturen i rummet ökade drastiskt. Både mina och Oscars andetag blev mer ansträngda.

Han satte sig upp igen. Öppnade upp sin egen skjorta. Slet upp den och slängde ner den mot golvet.

"Lite mer champagne skulle ju inte sitta fel", sa jag med ett lättsamt flin.

"Oh honey, låt oss vänta lite med det", mumlade han till svar.

-

Om Wattpad fortfarande laggar kommer jag kasta en zucchini på någon. Jag hatar zucchini.
Säger ni "zukini" eller "zushini"? Jag säger "zukini".
Det där är väldigt irrelevant men lalala...

Idag ska jag göra en uppsats i fysik, hoppas det går bra. Betygen ska sättas senast midnatt idag så det är det sista jag gör i grundskolan <33

Det är även min sista riktiga skoldag!! Imorgon åker vi till Furuvik med alla nior, på något vi kallar Årskursdag. På måndag är det nationaldag aka ledigt. På tisdag ska vi städa skåpen och typ gå på en skolkonsert (?? Undra om man kan kalla det det). På onsdag ska vi bara ha "Niornas lunch", vi blir serverade av yngre elever och har enkelt sagt vår sista lunch tillsammans. Och sedan torsdag är avslutningen!!

Hur ser eran sista vecka ut? Jag är nyfiken! :)

På tal om inget, det här är sista riktiga kapitlet. Efter detta kommer bara epilog. Sad.

Aja, hoppas ni får en bra dag!
(Kommentera någonting roligt så blir jag glad)

Ni är bäst, puss och kram ❤

(Det här kapitlet avpublicerades?? Wtf??)

Roommates » foscarWhere stories live. Discover now