19.

136 19 6
                                    

Mohlo by se vám zdát, že si Missy s Doctorem užili příjemný večer. Opak je pravdou. Naši dva Páni času se nudili, jak to jen šlo.

 Ráno, když se probudili, tak jen tak leželi na posteli a povídali si.

"Ten film včera. To byla hrůza. Jak to lidi může vůbec bavit?" stěžoval si Doctor. Missy na něj jen otočila hlavu a pokrčila rameny. Potom se zadívala do bílého stropu a uvažovala, jestli se vůbec někdy z téhle stanice dostanou.

"Hej... Missy poslouchej mě!" Doctorovi upřímně vadilo, že nebyl středem pozornosti svého dlouholetého kamaráda. Proto ho několikrát šťouchl do břicha, aby si ji získal.

"Jau. Nech toho. Jsem pořád ještě rozlámaná ze včerejška," prskla na něj Paní času a neochotně si sedla. Ruce se jí vymrštily do vzduchu a ona se protáhla. Zněla při tom jako nějaká kočka, což Doctora trochu překvapilo.

"Nejspíš půjdu na snídani a potom se budu někde poflakovat. A vymýšlet, jak to tu ovládnout." Poslední větu řekla potichu a pro sebe, takže ji Doctor nemohl slyšet.

"Dobrá. Možná taky půjdu na snídani, "řekl znuděně Doctor. Missy se rychle převlékla do čistého (na stanici bylo takové zařízení, které zářením odstranilo všechnu nečistotu a podobné. Kdo by ten stroj nechtěl mít?) kostýmku a vyrazila na snídani.

Byla sotva v polovině cesty, když se celá stanice otřásla. Všude začaly pípat kontrolky a ozývala se hlášení, že obyvatelé mají zůstat na ubikacích, snad ve všech jazycích.

Nebyla by to Missy, kdyby nezačala zjišťovat, co se stalo. Rozběhla se směrem k něčemu, čemu by se dalo říkat náměstí stanice.

Po chvíli běhu usoudila, že hlášení ve všech jazycích nebude. Gallifrejštinu neslyšela zatím ani jednou.

~~~

Doctor se chvíli díval na dveře, kterýma Missy odešla. Potom se líně převalil na břicho a koukal do stěny. Nikam se mu nechtělo. Nechtělo se mu nic dělat, nad ničím přemýšlet, nic řešit. Ale to byla ještě větší nuda. Nic nedělat.

"Jak tohle může lidi bavit?" řekl jen tak do vzduchu. Znova se převalil na záda. Válel se na posteli dobrých pět minut. Pak se zvedl a převlékl. Celou dobu hlasitě nadával na to, že je pitomec a nechal si TARDIS vzít. 

Vydal se pomalu ke dveřím, že taky půjde na snídani. Najednou se celá stanice otřásla.

"Vyzýváme všechny všechny obyvatele stanice, aby se navrátili do svých ubikací," začal hlásit komunikátor u dveří. Doctor se rychle rozeběhl ke dveřím a pokusil se je otevřít. 

"Prosíme všechny obyvatele stanice, aby zůstali na svých ubikacích. Pro vyšší bezpečnost uzamkneme všechny dveře ubikací."

Doctor se marně snažil otevřít dveře. Byly zamčené. Přesně, jak tvrdil rozhlas. 

"No tak.... Já tu nechci zkejsnout," zanadával a nakonec ode dveří odstoupil. Co by teď dal za svůj sonický šroubovák. Jenomže ten neměl. Stanice se znovu otřásla a tentokrát už víc.

~~~

Missy kličkovala chodbami a vyhýbala se protijdoucím. Nebo spíše protiběžícím. Konečně se dostala tam, kam chtěla. Něco, jako velká místnost ve tvaru válce. Byla v jednom z vyšších pater a naklonila se přes zábradlí, aby viděla, co se děje. 

Dole nic. Jenom spousta pobíhajících postaviček. Pro změnu se podívala nahoru, kde bylo velké okno do vesmíru. Nic. Jenom miliony zářících hvězd. Žádná známka po útoku. Stanice se znovu otřásla.

"Missy!" ozvala se za ní Yana. Missy se otočila, aby uviděla modrou hmyzí ženu. Ta vypadala dost vystrašeně. Na to, že pracovala pro Kod Ctora.

"Yano. Nevíš co se to děje?" chtěla hned vědět Missy.

"Nevím. A máš být na ubikaci!" křikla na Missy, aby ji naše Paní času mohla přes hluk slyšet. Missy protočila očima.

"Ale vždyť je tu zábava. Proč se nudit," usmála se. Rychle se chytila zábradlí, protože se stanice znova otřásla. 

"Bože varovali mě před vámi. Do háje," zanadávala Yana a spadla na zem. Missy jí rychle pomohla na nohy. "Zajímalo by mě, co se děje. Neútočí na nás. Takže je to něco uvnitř stanice."

Missy si vzpomněla na včerejší práci. Poslouchala Orlanda a nějakého pilota, jak se spolu baví o silném zdroji energie. Stanice se znovu zatřásla a Missy už taky spadla na zem. Nemalý podíl na tom měly její podpatky. Yana spadla taky.

"Třeba někdo zkouší nějaký experiment. Nebo se přehřál motor lodi v doku," nabízela možnosti Missy. 

"Všechny lodě v doku jsou v normálu. Nic se s nimi neděje. To jsme zkontrolovali jako první. Musí to být nějaké velké výboje energie."

"A co takový experiment? Včera jsem slyšela Orlanda mluvit o nějakém silném zdroji energie," překřičela hluk Missy. Yana se na ni zděšeně podívala.

"Říkal, že letos má na vědeckou přehlídku vymyšleného něco úžasného." Potom vytáhla komunikátor a dala pár instrukcí. Potom se rozeběhla jednou chodbou. A Missy vystartovala za ní.

~~~

Stanice se znovu otřásla a v pokoji to zajiskřilo. Doctor si schoval hlavu, aby se mu nic nestalo. Potom se rozhlédl, co se stalo. 

"Protipožární systémy jsou nefunkční. Žádáme obyvatele stanice, aby nerozdělávali oheň." 

V pokoji začalo hořet. Doctor se o to rychle ji snažil otevřít dveře.

Stay alive DoctorKde žijí příběhy. Začni objevovat