Tiba-tiba "BUSH" *anggap saja bunyi percikkan air* Tzuyu dan Taeyeon sudah kebasahan akibat percikkan air tersebut.
"Macam ni unnie suruh sabar?"
"Hoi,tiang ! Kau tunggu aku akan balas balik" jerit Tzuyu."Kenapa la unnie tak bagi je Tzuyu pancitkan tayar Mingyu tu tadi." Keluh Taeyeon
"Tau pun. Kalau unnie bagi Tzuyu pancitkan tayar dia mesti kita tak basah" sambung Tzuyu.
**********
*SKIP*
"Eh, awalnya Tzuyu nak pergi sekolah !" Kata ommanya.
"Kau mimpi apa semalam, tiba-tiba je bangun awal ?" Soal Taeyeon pula.
"Bangun lambat salah, bangun awal pun salah ? Lepas ni kalau Tzuyu tidur Tzuyu tak nak bangun lagi" merajuk Tzuyu.
"Haishh.. Tak baik cakap macam tu. Bagus la anak omma dah mula bangun awal. Omma tak ada laa susah-susah nak terjerit-jerit" usik ommanya.
"Ommaa !" Rengek Tzuyu
PIN !! PIN !!
"Omma, Nayeon dah sampai Tzuyu pergi dulu ye. Annyeong" kata Tzuyu sambil mencium tangan ommanya.
"Eh, aku tak nak?" Ujar Taeyeon sambil menghulurkan tangan kanannya.
"Unnie tak payah" ujar Tzuyu sambil menepis tangan kanan Taeyeon.
"Adik derhaka !" Kata Taeyeon. Tzuyu hanya menjelirkan lidahnya.
Usai memakai kasut sekolah, Tzuyu terus masuk ke dalam kereta milik Nayeon.
"Asal tiba-tiba kau nak datang awal ?" Ujar Nayeon sebaik sahaja Tzuyu masuk ke dalam keretanya.
"Next plan" kata Tzuyu sambil tersenyum sinis. Nayeon sudah faham akan maksud kawannya itu hanya mengganguk.
"Let's go to school" jerit Nayeon. Lalu dia memandu keretanya menuju ke sekolah.
------------
Tiba sahaja di perkarangan sekolah Nayeon terus memarkingkan kenderaannya di tempat yang telah disediakan.
"Mana yang lain ?" Soal Tzuyu.
"Entah" jawab Nayeon singkat.
"Tzuyu ! Nayeon !" Jerit Jihyo.
"Ha, tu pun" kata Nayeon. Tzuyu dan Nayeon terus ke arah kawan-kawannya yang lain.
"Ni baldi dengan tali yang kau pesan" kata Chaeyoung sambil menghulurkan baldi dan tali itu kepada Tzuyu.
"Kau nak buat apa dengan benda tu semua ?" Soal Dahyun.
"Adalah.." Kata Tzuyu.
"Pergi bilik pengawas jom?" Sambungnya lagi."Kau nak buat apa pergi sana?" Soal Mina.
"Alaa...korang ni banyak tanya laa, ikut je laa !" Dengus Tzuyu.
*Di Bilik Pengawas*
"Wei, Tzuyu kau betul-betul ke nak buat benda ni ?" Soal Momo yang sedang memasang perangkap .
"Eii.. Betul laa. Kali ni aku nak biar dia sendiri yang rasa macam mana bila air dalam satu tong(?)baldi nii kena dekat dia" ujar Tzuyu geram.
"Tapi, kau tak rasa ke benda ni melampau ?" Soal Sana pula.
YOU ARE READING
『COMPLETED』 Diam - Diam Suka | K.M.G
Fanfic"Kau nak buat dekat aku macam ni kan?" Sengaja Mingyu menuangkan mineral water pada gadis itu. "Permainan baru sahaja bermula." - Mingyu. ↢↣↢↣💘 "Selagi si mamat poyo tu tak rasa macam mana air tu kena dekat dia, selagi tu aku tak akan puas!" - Tzuy...