"Okay, nama yang disebutkan tadi dipersilakan ikut Sir Jong Kook dan Miss Yoona.
Tzuyu dan kawan-kawannya sudah menepuk dahi masing-masing. Mereka tidak tahu sama ada plan mereka menjadi ataupun tidak.
*Di Bilik Disiplin*
"Cuba awak semua tengok di sebelah kanan awak semua" kata Miss Yoona kepada Twice.
Mereka pun menuruti apa yang dikatakan Miss Yoona. Mereka terus mengalihkan pandangan mereka ke kanan. Dari riak wajah mereka, mereka sudah pun hampir tergelak. Tetapi mereka terpaksa menahan daripada tertawa.
Mana tidaknya, kalau rancangan yang mereka rancang telah menjadi. Lagi-lagi bila mereka semua melihat pakaian 13 orang namja itu barai habis akibat plan mereka.
"Awak semua kan yang buat semua ni ?" Tuduh Sir Jong Kook.
"Sir, tak baik tau main tuduh je kalau kami semua yang buat !" Bela Nayeon.
"Saya bukan nak tuduh, tapi setahu saya pelajar yang suka kenakan orang dengan air cuma kamu bersembilan jee." Ujar Sir Jong Kook lagi.
"Baiklah, kali ni kami lepas kan kamu semua sebab kami tiada sebarang bukti." Kata Miss Yoona.
"Tapi ingat, kalau kami ada bukti saya dan Miss Yoona tidak akan teragak-agak untuk menghubungi parents kamu. Dan jangan cakap saya tak payung !! Faham ??" Kata Sir Jong Kook.
Tiba-tiba Mingyu bersuara.
"Tapi... Saya pasti kalau ini semua sebahagian dari plan mereka" kata Mingyu yang tidak berpuas hati kerana Sir Jong Kook dengan mudah melepaskan mereka bersembilan. Kawan-kawannya hanya mengganguk tanda setuju.
"Kamu semua ada bukti ?" Soal Miss Yoona pada Mereka. Mereka hanya menggelengkan kepala.
"Jadi kami terpaksa melepaskan mereka dari hukuman" sambung Miss Yoona.
Tanpa membuang masa Twice dengan segera berterima kasih pada Sir Jong Kook dan Miss Yoona.
"Gumawo" kata mereka sambil bow dan terus keluar dari bilik disiplin tersebut.
-------------
"Pftt... Hahahaha !!" Ketawa mereka sambil menepuk-nepuk tangan.
"Korang tengok tak pakaian dorang tadi ? Lagi-lagi Si Mingyu barai habis !!" Kata Tzuyu sambil menahan tawanya.
"Kan, kan, kan ?!" Ujar Jungyeon.
"Akhirnya plan kita berjaya juga kan nak kenakan dorang ?" Soal Momo. Mereka hanya mengganguk.
"And aku boleh bayangkan macam mana dorang duduk , then terjatuh." Ketawa Tzuyu.
"Hahahaha.. Confirm malu gila beb" sambung Mina pula.
----------------
*Seventeen POV*
"Aku benci dorang semua !" Kata Hoshi.
"Disebabkan dorang laa punggung aku sakit !" Kata Seungkwan sambil mengusap punggungnya.
"Apa kata kalau kita balas balik apa yang dorang buat dekat kita." Kata Wonwoo.
"Macam mana ?" Soal Mingyu.
"Macam nii....."
Mereka pun merancang plan mereka untuk mengenakan Twice balik.
-----------------
"Wei, Tzuyu teman aku pergi tandas kejap." Ujar Nayeon.
"Palli, korang aku dengan Nayeon pergi tandas sekejap tau." Kata Nayeon pada yang lain.
"Ok" ujar mereka.
--------------
"Tunggu aku tau !" Ujar Nayeon.
"Yee" balas Tzuyu singkat.
"Ok,dah" kata Nayeon pada Tzuyu.
Dalam perjalanan mereka ke kantin Tzuyu dan Nayeon terserempak dengan Seventeen !!
"Hey girls, seronok kenakan kita orang ?" Ujar Joshua. Joshua,Seugkwan,Jun,The8,DK, Woozi terus maju ke hadapan.
Tzuyu dan Nayeon berundur kebelakang. Semakin lama mereka berundur mereka terlanggar sesuatu.
Tzuyu dan Naeyeon sangat terkejut kerana di belakang mereka berdua ada Mingyu, S.coups, Wonwoo, Hoshi, Dino, Jeonghan, dan Vernon dan mereka berdua telah dikepung oleh 13 orang namja.
"Wae ?? Terkejut ??" Kata Mingyu pada mereka berdua.
"Hishh.. Nayeon jom pergi !" Kata Tzuyu yang ingin pergi bersama Nayeon tetapi dihalang oleh Seventeen.
"Jangan ingat kitaorang akan berdiam diri" kata S.coups dengan sinis.
"Huhh, ada aku kesah ?" Kata Nayeon sambil mengibarkan rambutnya pada S.coups
-------------------
"Ni pergi tandas ke buat tandas ?" Soal Chaeyoung.
"Pergi tandas la -_-" ujar Nayeon.
"Dah tu ? Kenapa lama sangat ?" Soal Jungyeon pula.
"Kitaorang terserempak dengan Seventeen tadi" ujar Nayeon."Seriously ?? Bila ?? Soal Momo pula.
"Sebaik sahaja kitaorang keluar dari tandas." Jawab Tzuyu.
"Habistu ??takkan la dorang tak ada cakap apa-apa ?" Soal Jihyo pula.
"Ada.. Dorang cakap jangan ingat dorang akan berdiam diri, dan dorang akan balas balik." Ujar Nayeon pula.
***********
*BERSAMBUNG*
Mian pendek, sebab tak ada idea. Dan sorry kalau tak bestt !!
Macam biasa, thanks yang sudi baca dan vote ff ni (∩_∩)
Hope korang enjoy !! Dan jangan lupa untuk komen.
YOU ARE READING
『COMPLETED』 Diam - Diam Suka | K.M.G
Hayran Kurgu"Kau nak buat dekat aku macam ni kan?" Sengaja Mingyu menuangkan mineral water pada gadis itu. "Permainan baru sahaja bermula." - Mingyu. ↢↣↢↣💘 "Selagi si mamat poyo tu tak rasa macam mana air tu kena dekat dia, selagi tu aku tak akan puas!" - Tzuy...