"Ouhh ya, awak nak tolong saya buat kek tak ?" Soal Tzuyu sambil tersenyum pada Joshua.
"Nak, nak, nak !!" Kata Joshua sambil menggangukkan kepalanya.
Tanpa mereka ketahui ada sepasang mata yang sedang memerhatikan mereka.
--------------------
"Eii, Joshua jangan la !" Ujar Tzuyu.
"Awak yang mulakan dulu. Ambik ni !!" Kata Joshua sambil menyapu krim kek pada muka Tzuyu.
"Nak buat kek, buat je la ! Kalau nak bermesra bukan sini tempatnya !" Kata Mingyu dengan sinis pada Tzuyu dan Joshua.
Tzuyu hanya menjeling pada Mingyu.
*Di ruang tamu*
"Asal Mingyu macam jeles ?" Soal Vernon.
"Haishh... Takkan la sepupu sendiri pun dia nak jeles !" Jawab S.coups
"Jangan² Mingyu dah jatuh hati dekat Mya !" Kata DK.
"Agak-agak la !!" Kata Wonwoo sambil melemparkan ketukan di kepala DK.
"Eii, sakit la" Ujar DK. Wonwoo hanya menjelirkan lidahnya.
"Mengumpat je keje !" Sampuk Mingyu yang datang dari dapur.
"Mana ada !" Bantah Hoshi.
"Hmm... Ye la tu !" Ujar Mingyu.
"Tapi Joshua dengan Mya tu cocok kan ??" Soal Jun.
"Ha'ah, padan sangat !!" Kata Seungkwan.
"Tak !! Tak padan langsung !!" Jerit Mingyu.
"Yang kau ni dah kenapa ? Tetiba je jerit apahal ?" Marah Woozi.
Mingyu hanya tersengih.
-------------------------
"Kek dah siap !" Jerit Tzuyu.
"Tak payah la nak jerit !" Marah Mingyu.
"Kau nak marah Mya kenapa ?" Soal Joshua.
"Suka hati aku la, Mya tu sepupu aku !" Marah Mingyu pada Joshua.
"Sepupu je kan ? So ? Apa hak kau nak marah² dia ?? And, kau bukan namjachingu dia pun kan ??" Bertubi-tubi soalan yang diajukan Joshua pada Mingyu.
"Joshua,Mingyu dah la tuu.... Tak payah la nak bergaduh !" Ujar Tzuyu.
"Nah, aku dah potong kan kek ni untuk kau !" Kata Tzuyu sekali lagi sambil memberi pinggan yang berisi sepotong kek pada Mingyu.
"Tak nak !" Balas Mingyu sambil menolak pinggan itu ke tepi.
"Dah laa, korang makan je la kek ni ! Aku dah kenyang !!" Kata Mingyu lalu dia terus menaiki anak tangga dan menuju ke biliknya.
"Wei, kalau Mingyu tak nak bagi aku je la !" Kata The8 sambil mengambil kek yang sepatutnya di makan oleh Mingyu.
"Nak sikit !" Jerit Hoshi.
"Aduhh" The8 dan Hoshi mengaduh kesakitan kerana tangan mereka diketuk oleh Tzuyu menggunakan senduk.*daripada mana Tzuyu dapat senduk tu ?*
"Kenapa Mya ketuk tangan kitaorang berdua ?" Soal The8 sambil membuat mulut itik.
"Ni kan kek untuk Mingyu." Ujar Tzuyu.
"Tapi Mingyu tak nak kan ?" Kata Hoshi pula.
"No no no " kata Tzuyu sambil menggelengkan kepalanya.
"Tapi....."
"No tapi tapi !" Kata Tzuyu.
------------------------
*Mingyu POV*
Aku terus menaiki anak tangga kerana merajuk dan terus memasuki bilikku. Aku menghempas pintu sekuat-kuatnya.
Lalu aku terus duduk di atas katil milikku.
"Kenapa dengan aku ni ?" Soalku sendirian.
"Asal bila Tzuyu dekat dengan Joshua aku jeles !"
"Andwae ! Tak mungkin aku suka dia !!"
"Aargghh !" Jerit ku sambil meraup kasar muka ku.
Tiba-tiba pintu bilik ku di buka.
Seorang yeoja datang menghampiriku sambil membawa sepiring kek.
Ya, siapa lagi kalau bukan Tzuyu aka Mya.
"Aku ada bawa kek untuk kau ! Makan la, penat tau aku buat kek ni !" Ujarnya.
"Aku tak ada selera !" Jawab ku tanpa sebarang senyuman yang terukir di bibir ku.
"Wae ??" Soalnya lagi.
"Kalau aku cakap aku tak ada selera tak ada la !" Bentak ku pada gadis yang berada di hadapan ku.
"Ok la, kalau macam tu aku letak kek ni dekat sini. Kalau kau lapar kau makan la !" Ujarnya pada ku sambil meletakkan kek itu di atas lampu meja yang berada di tepi katil.
Tzuyu terus keluar dari bilikku. Setelah memastikan kalau dia betul- betul dah keluar, aku terus mencapai kek yang berada di atas meja lampu.
"Hmm.... Sedapnya !" Ujarku sambil menikmati kek tersebut.
*Mingyu POV end*
"Eleh, makan juga !" Kata Tzuyu sambil memerhatikan Mingyu dari celah pintu yang sengaja tidak di tutup rapat olehnya semasa keluar dari bilik namja itu.
"Unnie, unnie tengah tengok apa tu ?" Soal Julia pada Tzuyu.
"Julia, terkejut unnie !" Kata Tzuyu sambil mengusap dadanya.
"Hehehe.... Mian" balas Julia sambil tersengih.
"Unnie buat apa dekat depan bilik Mingyu oppa ?" Soal Julia kali ke dua.
"La ni bilik oppa Julia ke ? Tadi unnie nampak ada kesan calar dekat sini. Tu yang unnie tengok tu !!" Bohong Tzuyu pada Julia.
"Ke unnie tengah intai Mingyu oppa ?" Soal Julia sinis.
Tzuyu terkedu dengan soalan Julia.
"Hahaha.... Apa yang Julia cakap ni ? Unnie nak mengintai oppa Julia ?? Not my taste !!" Ujar Tzuyu sambil tertawa.
"Eleh.... Ye ke not your taste ??" Tanya Julia.
"Ye Julia !" Balas Tzuyu sambil tersenyum.
"Oppa !! Mya unnie kata oppa bukan taste dia !!" Jerit Julia.
Tzuyu terkejut bila Julia secara tiba - tiba menjerit. Dia terus menekup mulut Julia.
"Julia kenapa menjerit ?" Soal Tzuyu.
Julia hanya tersengih.
"Yang kau tekup mulut adik aku dah kenapa ?? Kau nak culik dia ke ?" Soal Mingyu yang baru sahaja keluar dari biliknya.
"Siapa cakap aku nak culik dia ?" Tanya Tzuyu pada Mingyu.
"Aku yang cakap ! Wae ?" Ujar Mingyu.
"Oppa dengan Mya unnie ni asyik gaduh je ! Sama, bila oppa gaduh dengan Tzuyu unnie !" Kata Julia.
"Sebab Mya dengan Tzuyu unnie tu orang yang sama Julia !!" Monolog hati kecil Tzuyu.
------------------------
*BERSAMBUNG*
Mian dh lama x update. Act nak publish tapi x de byk masa sbb periksa (*^▽^*)
Thanks yg sudi baca.
YOU ARE READING
『COMPLETED』 Diam - Diam Suka | K.M.G
Fanfic"Kau nak buat dekat aku macam ni kan?" Sengaja Mingyu menuangkan mineral water pada gadis itu. "Permainan baru sahaja bermula." - Mingyu. ↢↣↢↣💘 "Selagi si mamat poyo tu tak rasa macam mana air tu kena dekat dia, selagi tu aku tak akan puas!" - Tzuy...