Diam - Diam Suka PART 18

2.9K 248 31
                                    

"Memandangkan kawan-kawan Mingyu ada dalam rumah kita... Mummy kena panggil Tzuyu.... Dengan panggilan Mya !!" Kata Mingyu.

"Hishh..... Kamu ni, omma Tzuyu dah bagi nama yang sedap untuk anak dia. Kamu boleh pula sesuka hati tukar nama dia !!" Marah Mrs. Kim

"Betul tu !" Sokong Tzuyu.

"Alaaa.... Pliss kali ni jee !! Sementara jee !!" Rayu Mingyu pada Mrs. Kim

"Hmm... Tengok la dulu. Tapi mummy tak boleh janji yee !" Ujar Mrs. Kim

"Alaa... Mummy.... Mana boleh tengok-tengok" rengek Mingyu.

"Oppa ni macam budak-budak laa... Kuat cengeng ! Julia pun tak macam oppa !!" Kata Julia.

"Mana ada oppa kuat cengeng !!" Bantah Mingyu.

"Dekat mata oppa tu air apa ?" Soal Julia.

"Mana ada !" Kata Mingyu sambil menghapuskan air matanya.

"Hahahaha kuat cengeng juga kau kan ?? Aduhh sakit perut aku gelak !! Hahaha." Ketawa Tzuyu sambil memegang perutnya.

"Mian, unnie ni siapa ?" Soal Julia pada Tzuyu.

"Ni laa sepupu kita ! Nama dia Mya !" Kata Mingyu pada Julia.

"Ouuhh... Annyeong Mya unnie ! Tapi kenapa suara unnie macam pernah dengar eh ??" Soal Julia.

"Pandai pulak la budak ni -_-" ! " kata Mingyu dalam hati.

"Oppa mana Tzuyu unnie ?" Soal Julia.

"Dia dah balik rumah dia !" Jawab Mingyu.

"Alaa... Baru nak main dengan Tzuyu unnie !" Kata Julia sedih.

Tzuyu tersenyum lebar.

"Mya unnie kan ada, nanti kita main sama- sama k ?" Soal Tzuyu.

"Nae !" Balas Julia sambil menganggukkan kepalanya.

---------------------

"Mingyu ! Tzuyu ! Panggil kawan-kawan kamu turun makan !!" Jerit ommanya dari dapur.

Mereka yang berada di atas dengan segera berlari menuju ke arah tangga.

"Eii,tepi laa bagi aku jalan dulu !"Ujar The8.

"Kau laa yang ke tepi !" Kata Dino.

"Excuse me, tolong bagi laluan untuk Diva Boo nak lalu !!" Kata Seungkwan.

"Ladies first la !" Ujar Jeonghan *sambil flip hair*

"Bagi laa aku lalu dulu !" Ujar Wonwoo.

"Bagi yang pendek lalu dulu la !!" Jerit Woozi secara tiba-tiba.

Mereka terkejut dan terus ke tepi bagi memberi laluan pada Woozi.

"Tu pun susah. Lain kali nak turun tangga beratur ikut ketinggian !! Faham ??" Marah Woozi sambil menuruni anak tangga.

Mereka terus mengganguk.

"Guys, asal kita tetiba dengar cakap dia eh ?" Kata S.coups.

Woozi yang mendengar itu terus memandang tajam ke arah S.coups.

S.coups terus memandang ke arah lain.

"Dah, cepat la beratur !" Kata Joshua.

Mereka pun beratur dan menuruni anak tangga dengan begitu tertib.

Tzuyu yang melihat mereka dari jauh hanya tergelak kecil.

"Mana Tzuyu ?" Soal Mrs. Kim

"Tzuyu ??" Soal ahli Seventeen secara serentak.

Mingyu membulatkan matanya apabila mummy nya menyebut nama Tzuyu.

"Ehh, maksud mummy Mya !!" Ujar Mrs. Kim sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Mian mummy salah sebut nama! Mummy rindu sangat dekat Tzuyu tu yang tersalah sebut nama." Ujar Mrs. Kim

"Ouhh !" Kata Ahli Seventeen serentak.

Tidak lama selepas itu Tzuyu pun turun ke bawah.

"Dah, makan jom makan !!! Buat macam rumah sendiri ye jangan malu-malu !" Kata Mrs. Kim

"Muka macam ni nak malu ?? Memang tak la !!" Kata Mingyu.

Kawan-kawannya hanya memandang Mingyu dengan muka yang tidak puas hati.

"Apa ?? Betul la kan apa yang aku cakap tadi !" Kata Mingyu sambil tersengih.

"Memandangkan mummy dah cakap pasal Tzuyu tadi.... Mana dia pergi eh ?" Soal Wonwoo.

"Ha'ah laa dah lama tak dengar cite pasal dia !" Ujar Dino pula.

"Aku, tiap-tiap hari jumpa dia !! Rileks jee !!" Kata Mingyu.

"Elehh -_- tapi dia tu memang ganas kan ?" Soal Jun.

"Betul tu ! Bukan dia je, kawan² dia pun 2x5 je sama." Sokong Vernon.

"Tapi, yang paling aku tak puas hati bila dia longgarkan skru kerusi !! Sakit punggung aku" Dengus Hoshi.

"Dah la hari tu dia sepak meja.... Pastu habis jajangmyeon aku tumpah.... Ikut kan hati aku.... Nak je aku tunjal kepala dia tu !" Kata Seungkwan.

"Elok sangat la tu perempuan, tapi perangai macam lelaki !" Ujar DK.

Tzuyu yang mendengar itu terpaksa menahan amarahnya.

Mana tidaknya, bila mak jemah mula berbicara dan mengutuk tentang dirinya serta kawan-kawannya secara depan-depan. Kau rasa ?? Kau boleh tahan ??

"Sabar Tzuyu sabar !!"

Dia terus mengelus dadanya.

"Tapi kan... Actually, Tzuyu unnie tu baik tau !! Dah la baik, pandai memasak, suka tolong orang, pandai buat kerja rumah, bagus dalam semua subjek, CANTIK pula tu !!" Kata Tzuyu sambil memuji dirinya sendiri.

Mingyu hanya memandang Tzuyu atas bawah atas bawah.

"Euww, tolong laa !" Kata Mingyu sambil kedua tangannya berada di atas bahunya dan matanya memandang ke atas. (faham kan ?)

"Mya pernah jumpa dia ke sebelum ni ?" Soal Dino.

"Pernah !" Balas Tzuyu.

"Julia pun pernah jumpa dia !" Kata Julia.

"Unnie Tzuyu tu baik la !! Dia tak jahat pun !!" Kata Julia sekali lagi.

Tzuyu memandang Mingyu sambil kedua-dua belah keningnya terangkat angkat. Mingyu hanya menjeling.

"Hmm apa-apa je laa... Janji perut aku kenyang !" Ujar Seungkwan.

----------------------

Usai makan, Tzuyu pun mula mengemas pinggan mangkuk yang digunakan tadi. Tzuyu membawa pinggan itu ke dapur untuk mencuci nya.

Sebenarnya Mrs. Kim telah menawarkan diri untuk membantu Tzuyu. Tetapi Tzuyu menolak pelawaan Mrs. Kim

Tzuyu terus membasuh pinggan mangkuk itu. Tiba-tiba seseorang datang menghampirinya.

"Hye !" Ujar seseorang.

"Hye. Eh, Joshua ! Awak buat apa dekat sini ?" Soal Tzuyu pada Joshua.

"Saya nak tolong awak basuh pinggan ni boleh ?" Tanya Joshua sambil tersenyum.

"Tak pe la, lagi sikit je ni !" Kata Tzuyu.

"Baru ingat nak tolong (╯︵╰,) " kata Joshua.

"Hahaha... Lain kali awak tolong saya ok ?" Ujar Tzuyu.

"Hmm.... Ok la !" Kata Joshua sambil tersenyum pada Tzuyu.

"Oh yaa, awak nak tolong saya buat kek tak ??" Soal Tzuyu.

"Nak, nak, nak !" Balas Joshua sambil mengnggukkan kepalanya.

Tanpa mereka ketahui ada sepasang mata yang sedang memerhatikan mereka

*BERSAMBUNG*

『COMPLETED』 Diam - Diam Suka  | K.M.GWhere stories live. Discover now