"Kitaorang berdua terserempak dengan Seventeen tadi" kata Tzuyu.
"Seriously ?? Bila ??" Soal Momo.
"Sebaik sahaja kitaorang keluar dari tandas" jawab Tzuyu.
"Then, takkan la dorang tak ada cakap apa-apa ?" Soal Jihyo pula.
"Ada... Dorang cakap jangan ingat dorang akan berdiam diri.. Dan dorang akan balas balik" ujar Nayeon.
-----------------
"Tzuyu dah balik ?" Soal ommanya. Tzuyu hanya tersenyum sambil mengganguk.
"Lambat balik ? Ni mesti kau kena den..." Belum sempat Taeyeon menghabiskan kata-katanya Tzuyu sudah menekup mulut unnienya menggunakan tangan.
"Bukan tu.. Bukan tu.." Ujar Tzuyu.
"Kena den... Apa ni ?? Omma ada terlepas apa-apa ke ??" Soal ommanya.
"Hehehe...tak !! Omma tak terlepas apa-apa pun" kata Tzuyu pada ommanya.
"Omma Tzuyu ti...." Tzuyu sudah memijak kaki Taeyeon.
"Sakit laa !" Kata Taeyeon yang sedang menahan kesakitan.
"Padan muka !" Kata Tzuyu sambil menjelirkan lidahnya.
"Eii... kalau unnie potong lidah tu, unnie buat sup lidah tau tak !!" Kata Taeyeon.
"Dah, dah latu .. Tzuyu pergi naik atas bersihkan diri." Kata ommanya.
"Nae" patuh Tzuyu.
----------------
"Omaigad , I miss you my room" kata Tzuyu lalu merebahkan dirinya di atas katil.
Setelah merebahkan diri di atas katil Tzuyu tertidur lena. Tanpa membersihkan diri.
---------------
Pintu bilik Tzuyu dibuka, dan itu adalah unnienya.
"Tzuyu omma suruh kau pakai cantik-cantik" kata Tayeon.
"Waeyo ?" Soal Tzuyu.
"Omma kata kawan dia nak datang" jawab Tayeon.
"Hmm.. Ok laa" kata Tzuyu.
Setelah menyarungkan dress berwarna biru ke tubuhku. Aku terus keluar dari bilik dan menuruni anak tangga.
"Omma, kawan omma tu ahjumma atau ahjussi ?" Soal Tzuyu.
"Dua-dua" balas ommanya.
Tzuyu hanya mengangguk.
Tok !! Tok !! Tok !!
"Ha itu pun mereka dah sampai" kata ommanya
"Taeyeon tolong bukakan pintu tu" ujar ommanya.
"Baik, omma !" Balas Taeyeon.
Taeyeon pun membuka pintu dan muncullah muka kawan ommanya. Dan sekejap !!!
Ada seorang namja yang bersama mereka. Mungkin anaknya ?"Ahjussi, ahjumma masuk laa dulu" kata Taeyeon.
"Kamsahamnida" kata mereka.
"Mingyu masuk jom !" Kata Mrs. Kim.
Taeyeon yang terkejut mendengar nama tersebut terus ke arah dapur di mana Tzuyu sedang berada.
"Ahjumma,ahjussi dan Mingyu dipersilakan duduk dulu. Saya nak ke dapur sebentar." Ujar Taeyeon. Mereka hanya mengganguk.
*Di dapur*
"Tzuyu !! Tzuyu !!" Panggil unnienya. Tzuyu terus menoleh ke arah suara tersebut.
"Kenapa ni unnie ? Panggil Tzuyu macam baru nampak hantu !" Kata Tzuyu.
"Sekarang bukan masa nak buat lawak laa." Kata Taeyeon.
"Siapa yang buat lawak ?" Kata Tzuyu.
"Kalau unnie cakap Tzuyu confirm terkejut" kata Taeyeon.
"Apa dia ?" Soal Tzuyu malas.
"Kawan omma datang dengan..."
"Dengan suami dia kan ? Tak pe Tzuyu dah tahu !" Kata Tzuyu sambil mengelap pinggan
Taeyeon terus melemparkan ketukan di atas kepala Tzuyu.
"Kau memang suka potong ayat orang eh ? Cuba dengar dulu apa yang unnie nak cakap !" Kata Taeyeon.
Tzuyu hanya memuncungkan mulutnya sambil mengosok kepalanya yang sakit.
"Kawan omma datang dengaan..........."
"Unnie ni buat suspen jee .. Baik Tzuyu sendiri yang tengok" kata Tzuyu sambil membawa pinggan yang di lap sebentar tadi.
"Hati- hati karang pecah pinggan tu" kata Taeyeon.
Tzuyu terus mengintai dari dapur siapa yang bersama dengan kawan ommanya selain suaminya. Tzuyu terperanjat kerana orang yang bersama dengan kawan ommanya adalah Mingyu.
"Unnie, betul ke apa yang Tzuyu tengok ?" Katanya sambil mengosok kedua-dua belah matanya kerana tidak percaya.
"Meh sini aku tolong tamparkan pipi kau" kata Taeyeon sambil menampar pipi gebu milik Tzuyu.
"Auchh.. Sakit laa ! Kenapa tampar pipi Tzuyu ?" Soal Tzuyu.
"Dah kau tak nak percaya, unnie tampar je laa" kata Taeyeon sambil buat muka tak bersalahnya.
"Tzuyu ! Taeyeon ! Buat apa lama-lama dekat dapur tu ?" Jerit ommanya yang berada di ruang tamu
"Datang la sini, omma nak kenalkan seseorang dekat kamu berdua" jerit ommanya lagi.
"Baik" jerit mereka berdua dari dapur.
Mereka pun menurut perintah ommanya. Dan bergegas ke ruang tamu.
"Ha ini Mr. Kim dan Mrs. Kim. Yang hensem ini pula anak mereka, Mingyu."
"Hensem ke ?" Bisik Tzuyu pada unnienya.
"Kamu berdua kenal kan ?" Soal ommanya. Mereka hanya mengganguk.
"Tujuan kami datang ke sini sebab nak bincang sesuatu" kata Mr. Kim.
"Bincang apa ye ahjumma" soal Taeyeon.
"Kami nak satukan Mingyu dan Tzuyu" kata Mrs. Kim.
"Andwaee !! Tzuyu tak nak kahwin dengan Mingyu !! Andwaee !!" Jerit Tzuyu.
-----------------
BUSH !! Taeyeon menyimbah air pada Tzuyu. Tzuyu terus terjaga dari tidurnya.
"Aaa.. Hujan !!" Jerit Tzuyu.
"Tzuyu bangun laa !! Mana ada hujan !" Kata unnienya.
"Unnie !!" Jerit Tzuyu.
"Apa ?" Soal Taeyeon.
"And, siapa yang nak kahwinkan kau dengan Mingyu ? Tu laa lain kali tidur bersihkan diri dulu ! Ni tak balik-balik terus tidur. Patut laa lama sangat dalam bilik. Ingat buat kerja sekolah ke apa. Rupanya membuta." Bebel Taeyeon.
Tzuyu terpaksa menadahkan telinga mendengar bebelan unnienya.
"Dah pergi mandi, pastu turun makan. Cepat sikit mandi tu, omma dah lapar tu !" Kata Taeyeon.
"Eleh, kalau unnie yang lapar cakap je la !! Ni main petik je nama omma !" Kata Tzuyu. Taeyeon hanya menjelirkan lidahnya.
*BERSAMBUNG*
Thanks yang sudi vote and comments. Mian kalau tak best. Hope korang enjoy (^~^)
YOU ARE READING
『COMPLETED』 Diam - Diam Suka | K.M.G
Fanfiction"Kau nak buat dekat aku macam ni kan?" Sengaja Mingyu menuangkan mineral water pada gadis itu. "Permainan baru sahaja bermula." - Mingyu. ↢↣↢↣💘 "Selagi si mamat poyo tu tak rasa macam mana air tu kena dekat dia, selagi tu aku tak akan puas!" - Tzuy...