Diam - Diam Suka PART 15

2.9K 241 18
                                    

"Hmm.. Tak pe la esok kita jumpa !" - Chaeyoung

"Ok" - Tzuyu

"Bye !" - Jungyeon

"Bye" - Tzuyu

Setelah memastikan kawan-kawannya pergi. Tzuyu menghela nafas lega.

Semasa Tzuyu hendak duduk di meja belajarnya tangan kanannya terlanggar pasu bunga yang kecil. Automatik pasu bunga itu jatuh, pecah dan menghasilkan bunyi yang kuat.

"Aduhh !" Gumam Tzuyu perlahan.

"Kenapa la kau pabo sangat !!" Ujar Tzuyu sambil menepuk dahinya.

"Baik aku buka cermin tingkap !" Kata Tzuyu.

--------------------

"Bunyi apa tu Mingyu ?" Soal Woozi.

"Bunyi ? Aku tak dengar apa-apa pun !" Mingyu cuba menafikan apa yang didengar oleh Woozi.

"Bunyi macam dari atas !" Kata S.coups.

"Aku nak naik atas la ! Nak tengok apa yang jadi !" Kata Seugkwan.

"Aku pun !" Kata Joshua.

"Jom la kita naik atas sekali !" Cadang The8.

"Jom !" Kata mereka serentak.

"Eh, tapi...." Belum senpat Mingyu menghabiskan ayatnya ahli Seventeen yang lain sudah menaiki anak tangga untuk menuju ke atas.

"Aduhh, Tzuyu !! Apa yang kau buat !!" Kata Mingyu perlahan. Mingyu terus naik ke atas untuk menyertai ahli Seventeen yang lain.

"Aku rasa dalam bilik ni" kata Wonwoo. Wonwoo ingin membuka pintu tersebut tetapi dihalang oleh Mingyu.

"Korang ni dah kenapa ? Main terjah je nak masuk bilik ni ?" Soal Mingyu.

"Laa.. Tadi kan ada bunyi yang pecah mana tahu kalau ada perompak yang nak masuk !" Kata Hoshi.

"Dah la tepi !!" Kata Wonwoo sambil menolak Mingyu ke tepi lalu membuka pintu itu.

"Kenapa tingkap terbuka wei ?" Soal Jun pada Mingyu.

"Ouhh... Hahaha... Tadi aku yang buka tingkap tu sebab nak bagi angin masuk !!" Kata Mingyu.

"Patut laa pasu tu pecah. Maybe kena tiup oleh angin kot !" Vernon membuat kesimpulannya sendiri.

"Hmmm.." Keluh mereka.

Wonwoo yang berasa aneh akan kelakuan Mingyu terus memeriksa lagi bilik tersebut.

Wonwoo membuka sebelah pintu almari dan terlihat baju-baju perempuan. Seungkwan yang terlihat semua baju perempuan itu terus bertanya pada Mingyu.

"Mingyu baju perempuan ni semua kau ke yang pakai ??" Soal Seugkwan sambil tertawa.

"Ishh... Tak laa ! Tu sepupu aku punya !! Dia selalu datang dekat sini bila cuti sekolah !!" Balas Mingyu.

"Dah laa jom la turun !" Ajak Dino pada ahli Seventeen yang lain.

Mereka pun turun ke bawah semula. Mingyu menghela nafas lega bila mereka berfikir kalau pasu pecah itu cuma ditiup oleh angin dan tidak mengesyaki apa-apa tentang baju perempuan itu.

---------------------

"Aduhh panas betul la duduk dalam almari ni !" Ujar Tzuyu.

"Fiuhh, nasib Wonwoo tak buka lagi sebelah pintu almari tu. Kalau dia buka !! Oh No !!" Bebel Tzuyu sendirian.

"Yang Si Mingyu ni pun satu ! Hantar la makanan ke apa ke ! Ni tidak biar aku kebulur dalam bilik ni !!" Dengus Tzuyu geram.

"Aduhh laparnya ! Lama lagi ke kawan dia nak balik ? Karang kalau aku keluar dari bilik ni kang satu masalah besar pulak yang jadi !" Bebelnya lagi.

Tzuyu terus menunggu Mingyu hingga dia terlelap di atas katil yang empuk itu.

30 minit kemudian
Pintu biliknya dibuka oleh Mingyu.

Mingyu tersenyum melihat Tzuyu yang sedang tertidur lena.

"Tzuyu bangun !!" Kata Mingyu sambil mengoyangkan tubuh badan Tzuyu.

Tzuyu yang sedang tertidur itu terjaga. Dan terus duduk di atas katil menghadap Mingyu.

"Asal kau lambat ha ?" Kata Tzuyu sambil mengetuk kepala Mingyu.

"Appo ! Sakit la !" Ujar Mingyu sambil mengusap kepalanya.

"Sakit lagi perut aku bila menahan lapar !!" Marah Tzuyu.

"Alaa... Sorry laa aku tak sengaja kan !" Kata Mingyu.

"Mummy suruh aku panggil kau turun makan ! Nanti kalau kau mati kebulur aku juga yang susah !" Ketawa Mingyu. Tzuyu hanya menjeling tajam ke arahnya.

"Dah jom makan !" Kata Mingyu.

************

"Tzuyu !! Palli il-eona !!" Jerit Mingyu.

"Apa kau nak ?" Soal Tzuyu.

"Kita dah lambat nak pergi sekolah la !" Jerit Mingyu lagi.

"Alaa.. Simpan je laa taktik kau nak kenakan aku !! Aku dah tak percaya lagi dah !!" Kata Tzuyu sambil menekup mukanya menggunakan bantal busuknya.

"Eii, aku dah tak ada masa nak kenakan kau lagi !! Cuba kau tengok aku tengah pakai baju apa sekarang !!" Kata Mingyu.

"Kau tak main-main kan ?" Soal Tzuyu tidak percaya.

"Tak ! Cepat pergi mandi !" Kata Mingyu sambil menolak Tzuyu masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.

"Eh...eh..." Kata Tzuyu apabila Mingyu menolaknya masuk ke dalam bilik air.

-------------------

"Kita nak naik apa ni ? Kereta mummy dah guna !" Kata Tzuyu panik.

"Naik moto la !! Aku kan ada moto (superbike)" kata Mingyu.

"What ?? Aku naik moto dengan kau ??" Kata Tzuyu sambil menuding jari telunjuknya ke arah Mingyu.

"Ye laa .... Cepat sikit sampai !! Dah jangan banyak cakap. Ambik helmet ni pakai. Full stop !" Kata Mingyu. Tzuyu hanya menurut.

----------------------

*BERSAMBUNG*

『COMPLETED』 Diam - Diam Suka  | K.M.GWhere stories live. Discover now