"Wei, tunggu la aku" baru sahaja ingin berdiri, Amanda sudah pun menghalang Mingyu.
"Teman la I makan." Rengek Amanda.
"Kau makan la sorang-sorang." Balas Mingyu. Mingyu terus berlari mengejar kawan-kawannya yang lain.
"Mingyu !" Jerit Amanda.
-----------------
*Twice POV*
"Aku geram betul la." Kata Jihyo menahan geramnya.
"Yang aku tak faham sekarang ni, macam mana si Amanda tu boleh ada dekat dalam kelas Mingyu ? Dia buat apa dekat dalam kelas tu ?" Soal Dahyun panjang lebar.
"Yang korang emo sangat ni dah kenapa ? Tzuyu pun tak macam korang tahu tak ?" Kata Nayeon.
"So, sekarang ni macam mana ? Takkan la kita nak berdiam diri je ?" Soal Chaeyoung.
"Kita buat kerja gila kita balik nak ?" Soal Tzuyu.
"Maksud kau ? Aku tak faham la." Kata Mina.
"Kita buat benda yang sama dekat Amanda macam apa yang kita buat dekat Seventeen dulu." Kata Tzuyu tersenyum sinis.
"Setuju !"
"Aku sokong."
"100% setuju."
"Kalau semua dah setuju, kita mulakan plan kita esok nak ?" Soal Tzuyu teruja. Walaupun hatinya masih sakit tentang kejadian tadi, dia masih gembira kerana kawan-kawannya tetap berada di sisinya.
"No problem ;)" kata mereka serentak.
Tzuyu tersenyum gembira.
------------------
Meanwhile
*Seventeen POV*
"Kau betul-betul yakin kalau Amanda tu secret admirer kau ?" Soal Joshua yang inginkan kepastian.
"Aku...."
"Aku harap kau fikir masak-masak." Kata Joshua menepuk lembut bahu Mingyu dan pergi meninggalkan Mingyu dan kawan-kawannya.
"Fikir masak-masak ? Maksudnya bila balik nanti kita kena fikir nak masak lauk apa ?" Tanya Dino menggaru belakang lehernya yang tidak gatal.
"Kau kecil lagi, mana tahu apa-apa." Kata S.coups.
"Tapi, apa yang Joshua cakap tadi tu ada betulnya juga." Kata Vernon.
Mingyu hanya tersenyum pendek.
*********
*SKIP*
"Palli, nanti dia datang !" Kata Jungyeon.
"Kejap dah nak selesai." Balas Dahyun separuh jerit.
Setelah selesai mereka bersembilan keluar dari kelas tersebut.
"Menyorok jom." Kata Mina.
----------------
"Oppa, thanks tau hantar Manda sampai depan kelas. I love you 😘" kata Amanda dengan gediknya.
*Twice POV*
"Siap hantar depan kelas lagi ?" Sana menahan geramnya.
"Sabar, tunggu pembalasan dari kita pula." Kata Chaeyoung.
"Dalam kiraan...
1
2
3 !!" Kata mereka sambil menghitung menggunakan jari mereka.*No one POV*
"Aaaaaa...oppa !!" Jerit Amanda.
Mingyu yang mendengar jeritan Amanda dengan segera menoleh kebelakang. Mingyu hampir tergelak besar bila melihat Amanda basah.
"Oppa, kenapa you senyum-senyum dekat situ ? Tolong la I !" Kata Amanda.
"Aku dah lambat. Aku pergi dulu, annyeong !" Kata Mingyu berlalu pergi.
"Oh my god, kenapa you basah ni Amanda sayang ?" Sindir Nayeon.
"Siapa yang sanggup buat you macam ni ?" Kata Tzuyu cuba meniru gaya Amanda.
"Ni semua mesti kerja you all kan ?" Kata Amanda menahan geram.
"Hahahaha..." gelak mereka.
"Dah la, jom !" Kata Tzuyu meninggalkan Amanda keseorangan dalam kebasahan.
"Jaga la, I bagitahu Sir Jong Kook !" Ujar Amanda menghentak-hentakkan kakinya.
"Bagi la tahu...jangan lupa, lepasni kitaorang akan buat lebih dari harini." Jerit Chaeyoung.
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
『COMPLETED』 Diam - Diam Suka | K.M.G
Fanfiction"Kau nak buat dekat aku macam ni kan?" Sengaja Mingyu menuangkan mineral water pada gadis itu. "Permainan baru sahaja bermula." - Mingyu. ↢↣↢↣💘 "Selagi si mamat poyo tu tak rasa macam mana air tu kena dekat dia, selagi tu aku tak akan puas!" - Tzuy...