Sorry, aku balik dengan Nayeon ada benda yang harus dibincangkan." Kata Tzuyu menolak pelawaan tersebut.
"Aku balik sorang-sorang la ni ?" Soal Mingyu.
Tzuyu menganggukkan kepalanya beberapa kali.
"Hmm...ok, hati-hati." Kata Mingyu mengosok-gosok kepala Tzuyu. Tzuyu hanya tersenyum manis.
-------------------
"Masak la untuk kitaorang sekali. Jangan la masak untuk Mr. Crush kau je." Momo mencebik.
"Kau guna dapur rumah aku kan ? Kau masak untuk kitaorang sekali. Kalau tak, berhenti memasak." Ugut Nayeon pada Tzuyu.
"Iye...aku masak untuk korang sekali." Kata Tzuyu.
"Yeay 🎉" jerit mereka kegirangan.
-----------------
Usai makan, mereka mula mengemas.
"Wei, makanan ni aku tinggal dekat rumah kau tau. Esok aku datang ambil. Kau jangan makan pula." Pesan Tzuyu.
"Baik bos !" Kata Nayeon tersenyum.
"Korang ! Aku balik dulu !" Jerit Tzuyu.
"Thanks sebab bagi pinjam dapur. Ingat, jangan makan kimchi dalam peti ais tu. Itu untuk Mr. Crush aku." Tzuyu mengingatkan Nayeon sekali lagi.
"Ye..." balas Nayeon.
"Balik dulu." Ujar Tzuyu.
**********
*SKIP*
*rumah Nayeon*"Mana ?" Soal Tzuyu pada Nayeon.
"Mana apa ?" Soal Nayeon.
"Kimchi." Balas Tzuyu singkat.
"Wei, sorry !" Kata Nayeon.
"Kau jangan main-main, tak lawak la Nayeon." Dengus Tzuyu.
"Sorry sangat-sangat, aku lupa nak keluarkan dari peti ais." Ujar Nayeon menampakkan barisan giginya.
"Kau, aku ketuk kepala kau baru tahu. Buat suspen je." Marah Tzuyu.
"Hehehe... dah la, jom. Nanti lambat pula sampai sekolah." Kata Nayeon.
"Kajja !" Balas Tzuyu menarik pergelangan tangan Nayeon.
-------------------
*kelas 5A-7*
"Masuk cepat" arah Jungyeon pada Tzuyu.
Tzuyu pun masuk ke kelas 5A-7 itu.
Dan kakinya mula melangkah ke arah meja Mingyu.Tzuyu terus meletakkan bekas kimchi yang dibuatnya semalam di atas meja Mingyu. Setelah itu, dia terus pergi meninggalkan kelas 5A-7.
-------------------
*rehat*
*bilik makmal*"Korang, aku masuk kelas dulu la. Nak ambil barang. Lagipun tugas aku dah selesai." Kata Mingyu.
"Ok." Balas Hoshi.
"Jumpa dekat kantin nanti." Ujar DK
Mingyu tersenyum. Kemudian dia berjalan pergi meninggalkan kawan-kawannya. Sementara itu, dia berfikir tentang hadiah apa pula yang bakal dia terima dari secret admirernya itu.
Tiba di depan pintu kelas, dengan segera dia membuka pintu kelas itu. Terkejut. Iye, dia sangat terkejut.
"K...kau ?" Soal Mingyu.
-------------------
*kantin*
"Wei, asal Mingyu bawa dia ? Siap berpegangan lagi." Tanya Wonwoo kebingugan.
Tzuyu yang mendengar percakapan Wonwoo segera menolehkan kepalanya.
"Meluatnya aku tengok. Nak termuntah pulak aku." Kata Dahyun.
"Eh, asal kau pegang-pegang tangan Mingyu ha ?" Soal S.coups sebaik saja mereka berdua tiba.
"Kalau you all nak tahu, I la secret admirer dia !" Jawab Amanda.
"What ? Secret admirer ?" Mereka semua terkejut. Lagi-lagi Tzuyu.
Riak dari wajah Tzuyu terus berubah.
"Kau percaya ke Mingyu ?" Soal Sana.
Mingyu langsung tidak menjawab pertanyaan itu.
"Please cakap yang kau tak akan percaya. Ni semua salah faham ! Bukan Amanda, Mingyu. Bukan. Tapi aku !" Jerit Tzuyu pada hatinya.
"Kau betul-betul percaya ke ?" Soal Mina pula.
"Eh, yang you ni dah kenapa ? You sebenarnya jeleskan ? Of course la Mingyu percaya. Kan oppa kan ?" Kata Amanda.
"Mingyu sendiri yang nampak, kalau aku yang letak kimchi tu atas meja dia." Sambung Amanda lagi.
"Tak ! Jebal ! Jangan percaya cakap dia Mingyu ! Jebal !" Jerit Tzuyu dalam hati.
"Oppa, makan jom. Penat tau Manda buat kimchi ni untuk oppa." Rengek Amanda sambil menghulurkan sesudu kimchi pada Mingyu.
"Stop panggil aku oppa boleh tak ? Rimas." Marah Mingyu.
"Oppa please..."
"Ishh..." Mingyu terus menerima suapsn dari Amanda.
"Sedap kan oppa ?" Kata Amanda.
"Hmm."
"Dah la, kitaorang pergi dulu. Malas nak tengok drama yang tak berbayar." Sindir Nayeon.
"Jom Tzuyu kita pergi." Momo menarik lengan Tzuyu supaya beredar dari kantin.
"Jomlah, aku pun malas nak tengok. Buat sakit mata je." Kata Woozi.
"Wei, tunggu la aku" baru sahaja ingin berdiri, Amanda sudah pun menghalang Mingyu.
"Teman la I makan." Rengek Amanda.
"Kau makan la sorang-sorang." Balas Mingyu. Mingyu terus berlari mengejar kawan-kawannya yang lain.
"Mingyu !" Jerit Amanda.
-----------------
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
『COMPLETED』 Diam - Diam Suka | K.M.G
Fanfic"Kau nak buat dekat aku macam ni kan?" Sengaja Mingyu menuangkan mineral water pada gadis itu. "Permainan baru sahaja bermula." - Mingyu. ↢↣↢↣💘 "Selagi si mamat poyo tu tak rasa macam mana air tu kena dekat dia, selagi tu aku tak akan puas!" - Tzuy...