Diam - Diam Suka PART 23

2.9K 244 15
                                    


*SKIP*

"Sekarang ni, satu per satu bagi tahu saya apa alasan awak semua datang lewat !" Bentak Sir Jong Kook.

"Alasan kami semua sama Sir !" Ujar Mingyu gementar.

"Alasan terbangun lambat saya tak akan terima !" Marah Sir Jong Kook.

"Tapi tu memang alasan kami !" Sampuk Dino.

"Awak tahu tak awak semua ni pengawas sekolah yang paling boleh dipercayai ?" Soal Sir Jong Kook.

Mereka hanya mengganguk.

"Saya nak sebab kenapa awak semua datang lewat ke sekolah hari ini !" Bentak Sir Jong Kook lagi.

"Sir yang buat kami bangun lambat !" Rengek Seungkwan.

"Saya ?" Kata Sir Jong Kook sambil menunjuk dirinya sendiri.

"Semalam Sir kata, Sir nak jumpa kami dekat Cafe Moon pada pukul 9:00 malam dan Sir suruh kami gunakan jalan pintas." - Woozi.

"Bila kami lalu je jalan pintas, tiba-tiba boleh pula tayar kereta kami bocor. Lepastu kami terserempak dengan tiga ekor hantu !" - Vernon.

"Bila terserempak kami pun apalagi pengsan la untuk sementara. Bila kami sedar kami terus pergi Cafe Moon tengok-tengok Sir dah tak ada !" - Jun

"Kami pun pulang pada lewat malam. Pastu The End !" Sambung Hoshi.

Sir Jong Kook yang mendengar cerita dari mereka bertiga belas terpinga pinga.

"Apa yang kamu semua merepek ni ? Bila masa saya nak berjumpa dengan kamu semalam ?" Soal Sir Jong Kook kehairanan.

"Sir sendiri yang hantar mesej tu dekat Mingyu !" Kata Wonwoo.

"Mingyu tunjuk la mesej tu cepat !" Kata S.coups

Mingyu mengeluarkan handphonenya lalu membuka app line dia mencari nama Sir Jong Kook. Setelah menjumpai dia terus buka, dan mesej yang diterima olehnya semalam telah di delete.

Mingyu menggelengkan kepalanya.

"Kau jangan main² Mingyu. Semalam ada kenapa hari ni tak ada !" Kata Jeonghan.

"Sudah, sekarang ni saya nak awak semua pakai benda ni dan masuk dari kelas ke kelas dan cakap "saya janji saya tak akan datang lewat lagi !" Kata Sir Jong Kook.

"Ta...tapi Sir !!" Kata-kata Mingyu dipotong oleh Sir Jong Kook.

"Saya kata sekarang !" Marah Sir Jong Kook.

Mereka pun menjalankan denda itu.

-------------------

*Twice POV*

*Di dalam kelas*

"Wei korang, aku ada story ni !" Kata Jungyeon berbisik pada kawannya yang lain.

"Apa-apa ? Cerita la !" Kata Sana teruja. Suaranya diperlahankan takut di marahi oleh guru yang sedang mengajar di hadapan kelas.

"Tadi masa dalam perjalanan ke kelas, aku nampak Seventeen kena denda dengan Sir Jong Kook !" Bisik Jungyeon.

"Jinjja ?" Jerit Tzuyu sambil menepuk meja.

"Tzuyu awak dengar tak apa yang saya ajar dekat depan ?" Soal Miss Yoona.

『COMPLETED』 Diam - Diam Suka  | K.M.GWhere stories live. Discover now