Diam - Diam Suka PART 9

3.1K 288 36
                                    

"Dah pergi mandi, pastu turun makan. Cepat sikit mandi tu, omma dah lapar !" Kata Taeyeon.

"Eleh,kalau unnie yang lapar cakap je laa ! Ni main petik je nama omma !" Kata Tzuyu. Taeyeon hanya menjelirkan lidahnya.

--------------------

"Omma ! Mian lambat" kata Tzuyu sambil tersengih.

"Omma ! Mian lambat" ejek Taeyeon sambil meniru suara Tzuyu.

"Mana tak lambatnya omma, Taeyeon masuk bilik dia tengok-tengok dia tengah membuta" kata Taeyeon.

"Sudah, jom makan !" Kata ommanya yang sedang menyusun pinggan di atas meja.

Mereka pun menjamu selera.

"Omma, nak tahu sesuatu tak ?" Soal Taeyeon.

"Apa dia sayang ?" Balas ommanya.

"Tadi Tzuyu mimpi kalau omma nak kahwinkan dia dengan Mingyu !" Kata Taeyeon.

Tzuyu yang sedang minum air itu terus tersembur pada muka unnienya yang berada di hadapannya.

"Mana ada ! Omma unnie tipu" ujar Tzuyu tanpa menghiraukan unnienya.

"Euww, kau ni pengotorlah Tzuyu !" Kata Taeyeon sambil mengelap mukanya menggunakan tisu.

"Siapa suruh buat Tzuyu terkejut" balas Tzuyu sambil menjelingkan matanya pada Taeyeon.

"Tzuyu nampak unnie pegang apa ? Karang unnie cungkil mata tu baru tahu !" Kata Taeyeon sambil menunjukkan garfu yang dipegangnya pada Tzuyu.

Usai makan malam mereka terus ke ruang tamu untuk melihat tv. Semasa mereka sedang melihat tv mereka terdengar bunyi yang bising di luar.

"Ishh.. Apa yang bising-bising kat luar tu ? Nak tengok Didi and Friends pun tak senang la" ujar Tzuyu.

Tzuyu terus ke arah tingkap untuk mengintai di luar.

"Hati-hati ! Unnie takut bila Tzuyu selak je langsir tuu tetiba muncul Hantu Bungkus Ikat Tepi!" Ketawa Taeyeon.

Tanpa menghiraukan kata unnienya Tzuyu terus menyelak langsir itu.

"Omma ! Unnie !" Jerit Tzuyu sambil menutup langsir itu.

"Kenapa ni ?" Soal ommanya.

"Tzuyu nampak... "

"Hantu Bungkus Ikat Tepi ?" Sambung Taeyeon.

"Bu..bukan... Tapi Tzuyu nampak ada budak perempuan yang comel dekat depan rumah kita !" Ujar Tzuyu sambil tersenyum.

Satu ketukan terkena pada kepala Tzuyu. Siapa lagi kalau bukan Taeyeon yang ketuk.

"Tapi bukan depan rumah kita tu kosong ke ?" Soal Taeyeon. Taeyeon bergegas menyelak kembali langsir itu.

"Omma ! Ada orang pindah dekat depan rumah kita !!" Jerit Taeyeon.

"Baguslah tuu. Lepas ni kamu berdua boleh la main sekali dengan anak mereka yang comel tu." Ujar ommanya.

---------------------

*7:05 pagi*

"Omma ! Unnie ! Good morning !!" Jerit Taeyeon sambil menuruni anak tangga.

"Morning too dongsaeng" ujar Taeyeon yang sedang berada di meja makan untuk breakfast.

"Mana omma ?" Tanya Tzuyu pada unnienya.

"Omma pergi ziarah jiran baru depan rumah kita tu !" Balas Taeyeon.

"Ouhh.." Kata Tzuyu sambil membuat mulut 'o' nya itu.

『COMPLETED』 Diam - Diam Suka  | K.M.GWhere stories live. Discover now