"Saya cakap berhenti sekarang" jeritnya dengan lebih kuat.
Oleh kerana terkejut mereka tersimbah air itu kepada orang yang menjerit tadi.
Dengan segera mereka memberhentikan aktiviti mereka.
"Sekarang kamu semua ikut saya"
"Sekarang ? Tapi.."
"Sudah tak ada tapi, tapi.. Ikut saya sekarang !" Kata Miss Yoona.
Mereka hanya membuntuti langkah Miss Yoona.
--------------
*Di bilik disiplin*
"Euww, habis make-up I ! You all la nii" kata Amanda.
"Eh, minah ni. Kalau aku lempang kau sia-sia jee hidup." Kata Tzuyu.
"Wei, Tzuyu bukan cakap pasal aku kan ?" Bisik Mina pada Jungyeon.
"Bukan Mina sayang!" Jawab Jungyeon.
"Tak cukup dekat tandas dekat sini pun nak bergaduh ?"
"Kamu semua ni tak habis-habis nak buat masalah dekat sekolah" kata Miss Yoona sambil mengeringkan rambutnya yang basah menggunakan tuala.
"Tak cukup lagi ke dengan Sir Jong Kook dan sekarang saya pula ?" Soalnya lagi.
"Kalau pasal Sir Jong Kook saya tak buat ! Tapi mereka !" Bantah Amanda sambil jari telunjuknya ditudingkan ke arah Twice.
"Haa, menjawab !" Marah Miss Yoona.
"Dan kamu Amanda ! Siapa yang benarkan kamu pakai make-up datang ke sekolah ?" Tanya Miss Yoona.
"Sa...saya.."
"Dah !! Saya tak nak dengar alasan dari kamu semua"
"Sekarang pergi hormat bendera negara sampai waktu rehat" kata Miss Yoona.
"Baik Miss" kata mereka serentak.
----------------
"Ni semua salah you all tau tak ? Kalau you all tak siram air dekat I mesti I tak akan terjebak" kata Amanda.
"Siapa suruh kau pergi tandas ?" Soal Sana.
"Well to the well , I saja jee nak tengok you all kena denda." Jawab Amanda sambil mengibar-ngibarkan rambutnya.
"Eh, nenek kebayan baik kau diam sebelum aku sumbat kasut aku yang lagi cantik menawan ni dalam mulut kau!" Kata Tzuyu.
"Kau fikir kau sorang je ada kasut ? I pun ada ok ?!" Balas Amanda sambil menunjuk kasutnya.
"Kau menjawabkan ?" Kata Tzuyu sambil membaling kasutnya ke arah Amanda.
"Blekk ! Tak kena" ujar Amanda sambil menjelirkan lidahnya.
KRING !! KRING !!
*menandakan waktu rehat*"Ok girls, I have to go. See you again." Kata Amanda sambil melambaikan tangannya ke arah Twice.
"Siapa yang nak jumpa nenek kebayan macam kau ?" Soal Jihyo.
"Whatever !" Ujar Amanda dan berlalu pergi.
*Di Kantin*
Sedang Tzuyu dan rakan-rakannya berbual ... Tiba-tiba ada seseorang yang dengan sengaja menuangkan mineral water pada Tzuyu.
Tzuyu amat terkejut akan kelakuan itu. Begitu juga dengan kawan-kawannya.
YOU ARE READING
『COMPLETED』 Diam - Diam Suka | K.M.G
Fanfic"Kau nak buat dekat aku macam ni kan?" Sengaja Mingyu menuangkan mineral water pada gadis itu. "Permainan baru sahaja bermula." - Mingyu. ↢↣↢↣💘 "Selagi si mamat poyo tu tak rasa macam mana air tu kena dekat dia, selagi tu aku tak akan puas!" - Tzuy...