Hoofstuk 11.

357 21 7
                                    

'Er zijn nu al drie moorden gepleegd en allemaal zijn het blonde meisjes met blauwe ogen, allemaal tussen de 8 en 16 jaar' zegt Liselotte. 'Zullen er nog meer vermoord gaan worden?' Vraagt Menno. 'Ik reken er wel op, de slachtoffers kennen elkaar niet, dus is het iemand die iets tegen blonde meisjes en blauwe ogen heeft' zeg Liselotte. 'Misschien misbruikt degene ze eerst?' Zegt Fenna. 'Uhm zou kunnen' zegt Evert. 'Oke, dus vanaf nu moeten dat soort meisjes oppasen' Zegt Bram. 'Ja, en Evert ik zal opletten op je dochters, want voor mijn gevoel is deze moordenaar nog lang niet klaar' Zegt Liselotte.
Dan ineens komt Samanta aan hollen,
'Jongens, er is een pakketje gevonden voor het bureau. Er staat Evert op, ze vertrouwen het daar niet. Dus het gebouw moet ontruimd worden'
We staan allemaal buiten te wachten, het pakketje wordt opengemaakt, er komt een politieman naar buiten lopen. 'Niks aan de hand, er zit alleen een briefje in en een klein cadeautje, dus jullie kunnen het verder afhandelen'

Binnen leest Evert de brief voor:
Hallo Evert,
Jullie zijn druk bezig om de moordenaar te vinden? Ik vind dit wel een leuk spelletje, kom niet te dichtbij want ja jou dochters zijn ook altijd nog blond.
Liefs, Anoniem
Ps. Ik heb nog een mooi pakketje voor je & je team!

Evert maakt het pakketje open, jezus het is een blond plukje haar. 'Kom geef hier, ik moet kunnen achterhalen van wie dit is' zegt Liselotte. Ze rent naar haar eigen kamertje.

'Evert, we moeten beveiliging regelen voor je dochters, dit is veels te gevaarlijk' zegt Carla. 'Kunnen we niet iets met dit handschrift?' Zegt Evert. 'Misschien is dit niet zelf geschreven?' Zegt Fenna. 'Kom jongens, aan de slag probeer wat te achterhalen, ik weet het ook even niet meer' zegt Carla.

Evert:
Ik vind dit niet leuk, nu zijn er al twee dreigingen tegen mijn dochters. Ik hoor mijn mobiel afgaan, het is weer een smsje:
Hey Evert,
Mooi pakketje vind je het niet lief?
Je gaat nog steeds niet zeggen, en als je gewoon gaat luisteren naar mij, dan gebeurt er niks met je dochters. Ik merk het vanzelf wel wanneer je toe bent aan een nieuwe stap richting het vertrek van je meisje.
Liefs A.

Liselotte komt als een gek aan rennen, na een paar uur. 'Ik weet van wie het plukje haar is!' 'Van wie?' Vraagt Menno. 'Het plukje haar is van Fenna..'

AfscheidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu