'Ja we gaan met Evert werken, is dat een probleem?' Vraagt Carla. 'Nou..' Zegt Bram. 'Nou of jullie het willen of niet, het gaat toch gebeuren' zegt Carla.
'En hoe zie je het samenwerken dan voor je Carla?' Vraagt Liselotte. 'Nou, drie mensen van ons, die gaan vandaag nog naar Gelderland, en dan komen er ook wat mensen van hun hier naar toe' zegt Carla. 'En wie gaat er naar Gelderland toe?' Vraagt Menno. 'Nou ik heb besloten dat Daan er sowieso naar toe gaat, ook omdat het zijn oude team is, en hij neemt Bram mee, en natuurlijk zijn eigen partner Fenna.' Zegt Carla. Bram en Fenna kijken elkaar niet bepaald blij aan.
'Nou kom op jongens, ga jullie met zijn drieen klaar maken om te gaan, en Liselotte zorg dat ze de informatie mee krijgen die jij gevonden hebt' zegt Carla.Bram en Fenna zijn klaar om te vertrekken naar Gelderland, alleen Daan nog niet dus daar staan ze op te wachten. 'Ey Fenna, ik weet niet of ik het zie zitten om met Evert samen te werken, ik bedoel ja het is toch een beetje vreemd na alles' zegt Bram. 'Ik snap het Bram, ik vind het ook moeilijk na alles. Ik dacht echt dat we goed contact zouden blijven houden, maarja niet alles gaat zoals je denkt..' Zegt Fenna. Dan komt Daan aanlopen; 'zo zullen we gaan'
We rijden de parkeerplaats op van het politie bureau van Gelderland. We stappen uit, en Daan loopt voorop. Hij is erg vrolijk, wat logisch is hij gaat weer met zijn oude collega's werken waarmee hij een jaar niet gewerkt heeft. Hetzelfde geldt voor ons, alleen wij zijn er tot nu toe minder blij mee. We lopen naar binnen, en er komt direct een oudere vrouw op ons aflopen, ze stelt zich voor; 'Hallo, ik ben Yvonne Smit. Jullie zijn Fenna Kremer en Bram Amezian neem ik aan?' 'Dat klopt' zegt Fenna en de twee rechercheurs geven haar een hand. 'Ha dag Daan, lang niet gezien alles goed?' Vraagt Yvonne. 'Het gaat prima met mij' zegt Daan. 'Kom loop verder, dan stel ik jullie voor aan de rest'Zegt Yvonne.
We lopen een grote gang door, Yvonne en Daan lopen voorop, ze zijn druk in gesprek. Bram fluistert naar mij; 'Ey misschien gaat Evert wel naar Friesland toe, zodat wij hem niet hoeven te zien' ik kijk hem aan, en knik hoofdschuddend van dat ik het niet weet. 'Nou hier zijn we, onze recherche ruimte' zegt Yvonne. 'Het is hier zoveel groter dan bij ons' zegt Fenna. 'Nou dit zijn onze collega's; Dit is Marit, Twan en Melissa' Yvonne stelt ze voor, Bram en ik geven ze een hand. Bram fluistert weer 'Kijk ik zei het toch Evert gaat vast naar Friesland'
Maar schijn bedriegt, daar komt ie aanlopen, ze handen vol met mappen. Nog altijd hetzelfde kapsel, hij kijkt ons aan en daar staan we dan tegenover onze oude collega.