Hoofdstuk 3: De teamleider

115 10 2
                                    

Flynn staat voor de deur. Wat doet hij hier? Het is nu al de derde keer deze week dat hij hier is, dit is niet goed.
'Wat doe jij hier nou weer Flynn?' : vraag ik terwijl Flynn binnen komt. 'Dit is nu al de derde keer deze week. Wat is er aan de hand?'.
'Ik ben eruit gestuurd meneer Winters, ik zat te slapen in de les van Zonneveld.': zegt Flynn schuldig.
'Alweer in slaap gevallen tijdens de les? Flynn, wat is er aan de hand met je? Dit is niks voor jou, voel je je wel goed?': vraag ik bezorgt.
'Ik weet het niet meneer, ik snap ook niet wat er met mij aan de hand is, ik voel mij op een of andere manier heel moe.' : probeert Flynn uit te leggen.
'Hmmm.' : mompel ik.
Wat is er toch met Flynn aan de hand? De voorgaande jaren was er nooit iets aan de hand, hij heeft een prima reputatie bij alle docenten die zeggen dat hij altijd meedoet met de lessen, uitgezonderd van Meneer Zonneveld natuurlijk. En nu is Flynn al drie keer in slaap gevallen tijdens de les, en dat alleen al deze week. Er is iets goed mis, ik zal hem helpen, dat heeft hij wel verdient.
'Flynn?'
'Ja?' : stamelt Flynn.
'Ik zal dit gevalletje niet in het systeem zetten' : zeg ik. 'Maar dan wil ik wel dat jij je ziek meldt en pas weer komt als je wakker kan blijven tijdens de les. En geen zorgen met je ouders, ik zal ze een mail sturen, en jij blijft voorlopig thuis tot je weer goed kan functioneren.'
'Is goed meneer, bedankt.' : zegt Flynn opgelucht.
'Flynn, ik meen het. Ik ken je zo niet, ga naar huis en ziek uit, de school kan best een weekje zonder jou, neem de tijd om uit te zieken.' : druk ik hem op het hart.
'Oké.' : zucht Flynn
'Goed zo, beterschap Flynn.' : sluit ik het gesprek af.
'Doei meneer.'

Terwijl Flynn wegloopt richting de conciërge denk ik na wat ik kan doen om de reputatie van Flynn goed te houden. Ik vind dat dat het minste is wat ik kan doen voor Flynn, omdat Flynn mij ook al vaak heeft geholpen met schoolactiviteiten en een paar kleine probleempjes. Sommige docenten spreken al van een toneelstukje, dat Flynn kijkt hoe ver hij kan gaan zonder straf te krijgen. Ik denk niet dat Flynn het idee zal hebben om in slaap te vallen bij Zonneveld. Flynn is wel zo slim om niets bij hem uit te halen, als je een beetje nadenkt weet je dat je bij Zonneveld echt niks moet uithalen. Hij mag niemand, zelfs al zorg je nooit voor problemen en maak je altijd alles. Zonneveld is altijd achterdochtig, zelfs als je alles netjes maakt gaat hij er van uit dat je hebt overgeschreven of een ander trucje uithaalt. Maar waarom valt Flynn dan in slaap? En waarom ineens deze week? Wat is er aan de hand met Flynn? Ik besluit  zijn ouders een mailtje te sturen om te kijken of zij misschien iets weten, dat ben ik Flynn op z'n minst verschuldigd.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit hoofdstuk is geschreven uit het oogpunt van teamleider Winters voor wisseling in het perspectief, ik hoop dat het aanslaat.

A Werewolf In Town [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu