Hoofdstuk 17: Nog een plan

37 7 0
                                    

'Weerwolven zijn bang voor discipelen. Helemaal als de weerwolf mensen aan heeft gevallen. Dus als jij ervoor zorgt dat je ervaren overkomt en Mark overtuigend bedreigd, dan denk ik dat hij wel stopt. Ik denk niet dat hij al dood wil en dus zal hij wel luisteren.'
'Je wil dus dat ik hem met de dood bedreig? Ben je gek geworden?'
'Nee, maar dat is het enige wat Mark begrijpt en ook de enige manier om hem te stoppen. Ik heb liever dat hij bedreigd word met de dood dan dat hij daadwerkelijk dood gaat omdat hij wordt vermoord.'
'Dat snap ik wel. Ik vraag mij alleen nog iets af, is Mark ook zo in het dagelijkse leven? Ik hoop het niet.'
'Nee hoor, normaal was Mark nooit agressief, maar sinds hij zijn eerste transformatie heeft gehad, is hij niet meer te genieten. Ik hoop dat als hij zich leert beheersen hij ook weer gezellig word en inziet dat wat hij nu doet niet goed is.'
'Oké, maar hoe gaan we Mark ervan overtuigen dat ik een ervaren discipel ben?' : vraag ik.
'Mark heeft nog nooit een discipel gezien,  dus uiterlijk maakt niet zo veel uit, het enige wat we moeten regelen is hoe jij er dreigend genoeg uit ziet. Misschien kunnen jouw ouders daar voor zorgen? En een touw om hem vast te binden zodat hij niet weg kan.'
'Ik kan best mijn moeder om advies vragen, maar ik ben bang dat ze iets gaat vermoeden. Maar ik kan het altijd proberen.'
'Bedankt dat je wil helpen, ik zal op zoek gaan naar wat touw dat sterk genoeg is en zorgen dat ik op tijd terug ben. Daarna ga ik je ophalen bij je huis. Ik zal op de hoek wachten.'
'Oké, maar hoe kom ik dit bos uit?' : vraag ik.
'Ik weet de weg en ik ren sneller, ik zal je aan de rand van het bos afzetten. De rest moet je zelf lopen want ik moet op tijd terug zijn. Als je verdoving echt een uur werkt, heb ik nog maar twintig minuten om dat touw te regelen, hem vast te binden en ervoor te zorgen dat ik weg ben als hij bijkomt. Daarna kan ik jou ophalen.
'Hoe zet je mij af?'

Erik lacht, pakt mij vast en gooit mij met een simpele zwaai op zijn schouders, pakt onze tassen en begint te rennen. Ik zie bomen en struiken voorbijflitsen. Wow, Erik rent echt snel. Het stuk waar we op de heenweg ruim vijftien minuten over deden, heeft Erik gerent in een kleine twee minuten. En hij kan nog sneller als hij een weerwolf is.

'Zo, vanaf hier moet je fietsen, je fiets staat daar, ik heb nog maar 17  minuten om touw te regelen en Mark vast te binden, dus ik moet nu weg. Probeer wel op te schieten, ik weet niet wat Mark gaat doen als hij te lang alleen vastgebonden is.'
'Is goed, ga maar snel.' : zeg ik.

A Werewolf In Town [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu