Hoofdstuk 12: De weerwolven

51 7 3
                                    

Diep grommend komt de weerwolf met een grauwe zwarte vacht langzaam dichterbij. Ik kijk om mij heen in de hoop iemand anders te zien die ik om hulp kan vragen. Plotseling denk ik weer aan het pistool in mijn hand en klem hem stevig vast. Klaar om te schieten.

'Nee!' : word er hard geroepen, het geluid lijkt vanuit de bosjes tegenover de kleine open plek te komen.

De weerwolf kijkt heel even om, en draait weer terug naar Flynn. Klaar om hem na nog een paar passen resoluut aan te vallen en te verscheuren.

Nog voor Flynn het pistool kan richten om te schieten, springt er een man uit de bosjes en rent voorovergebogen met een behoorlijke snelheid richting de weerwolf. Hij is amper over de bosjes heen en de man transformeert voor Flynns ogen in een bruine weerwolf! De bruine weerwolf rent nu in volle vaart richting de zwarte weerwolf, die nog steeds dreigend voor Flynns neus staat. Binnen een paar stappen is hij bij de zwarte weerwolf. De zwarte weerwolf heeft amper door wat er gebeurde en heeft geen tijd gehad om te reageren, de bruine weerwolf springt en slaat de zwarte weerwolf via de zijkant op de grond. De weerwolven grommen luid en rollen samen over de grond, weg van Flynn.

Opgelucht haalt Flynn adem. Hij had niet eens door dat hij zijn adem inhield en zuigt snel zuurstof naar binnen. Flynn is verbaasd en verwerkt alle dingen de er nu gebeuren zo snel als hij maar kan!

Waar kwam die andere weerwolf vandaan? Is één van de twee weerwolven Erik? Zo ja, welke dan? En wie waarom viel de ene weerwolf de andere aan? En wat doe ik nu? Schiet ik ze beiden neer? Kan in principe geen kwaad, is alleen maar verdoving, maar toch? As ik mis, dan komen ze waarschijnlijk boos op mij af, en dan?
Stop met nadenken Flynn, doe iets of het loopt verkeerd af! schreeuwt Flynn in gedachten tegen zichzelf. Ik schiet ze gewoon allebei neer, de zwarte hopelijk als eerste, de bruine hielp mij, als hij mij niet meteen aanvalt zal ik proberen hem niet te hoeven verdoven. Ja dit doe ik!

Ik kijk naar de nog steeds vechtende weerwolven en breng het pistool omhoog. Een beetje trillend mik ik op de de zwarte weerwolf die zojuist door de bruine van zich af is geworpen. Als ik de zwarte wil raken moet ik het nu schieten, de zwarte weerwolf ligt een seconde stil en de bruine is op 2 meter afstand. Zelf sta ik op een afstand van ongeveer 20 meter, de grote weerwolf zou makkelijk te raken moeten zijn, ook voor ongetrainde schutters. De kans dat ik raak schiet is nu het grootst.

Flynn haalt adem en schiet.

A Werewolf In Town [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu