Het pijltje met de verdoving giert door de lucht en landt op de schouder van de zwarte weerwolf. De weerwolf kijkt verschrikt op naar Flynn. Dan rent de weerwolf plotseling het bos in. De bruine weerwolf heeft staan toekijken hoe Flynn schoot en kijkt hem kort aan.
'Laat hem niet ontsnappen, ga achter hem aan. Volg mij maar!' : zegt de bruine weerwolf verrassend duidelijk en begint te lopen richting de plek waar de zwarte weerwolf verdween.
Flynn staart met open mond naar de bruine weerwolf.
'Kom je nou nog of niet?'
'Ik kom!' : antwoord ik een beetje aarzelend.Ik volg de bruine weerwolf het bos in. Op zoek naar de zwarte weerwolf. Het bos word donkerder naarmate we verder lopen. Af en toe kijkt de bruine weerwolf om zich heen op zoek naar de zwarte weerwolf. Hij volgt het spoor van de zwarte weerwolf met zijn neus.
'Hoe lang duurt het voordat die pijltjes werken?'
'Ehm, volgens mij hooguit 5 minuten, als ik het goed onthouden heb...'
'Dan moeten we nu wel in de buurt zijn.'Nog voordat ik kan vragen waar we dan precies zijn, zie ik de zwarte weerwolf op de grond liggen. Ik kijk naar de bruine weerwolf, hij kijkt strak naar de zwarte weerwolf, overduidelijk, hij heeft hem ook gezien.
'En nu?' : vraag ik.
'Nu? Nu gaan we wachten en kijken wie deze wolf is. Ik neem ook aan dat je uitleg wilt?'
'Zeker!' : antwoord ik, blij dat de bruine weerwolf door heeft wat ik wil.
'Oké, nog even één dingetje, hoe lang werkt dat pijltje?'
'Ik dacht 1 uurtje, ik heb de kleine dosering gebruikt.'
'Fijn om te weten, voordat we zo meteen misschien niet opletten en ineens aangevallen worden...'
'Ja ja, kom op, ik wil het weten man, brand los!'
'Hahaha, dat zinnetje komt mij erg bekend voor.Huh, hoe kan hij dat zinnetje kennen? Dat zei Erik vanmiddag toch tegen mij? Oh wacht is even ... Alles valt nu op zijn plek! Erik is in een weerwolf getransformeerd om mij te redden van een andere weerwolf. Maar waarom? Hij is ook een weerwolf, waarom gaat hij dan tegen een andere weerwolf vechten?
'Jups, Flynn. Ik ben het, Erik.'
'Dus toch!' : Zeg ik per ongeluk. Ik heb er meteen spijt van dat het eruit floepte.
'Wat bedoel je Flynn?' : vraagt Erik verbaasd, het is duidelijk dat hij dit antwoord niet verwachtte.Waarom zei ik dat nou? Nou gaat hij zich dingen afvragen. Moet ik het nog ontwijken of juist niet? kan ik hem in vertrouwen nemen? Hij heeft mij van de andere weerwolf gered. En hij wist niks over mij aan zijn reactie te zien. Dus, dan heeft hij mij gewoon gered omdat hij het echt wilde, dan kan ik hem wel in vertrouwen nemen, denk ik... Hoop ik...
JE LEEST
A Werewolf In Town [NL]
ParanormalFlynn, een zestienjarige jongen, voelt zich de laatste tijd niet zo goed en is heel erg moe. Hij snapt er helemaal niks van. Dan komt er in het nieuws dat er een wolf is gesignaleerd aan de rand van de stad. Hij heeft iemand aangevallen. Maar wolven...