Hoofdstuk 18: voorbereiding

45 7 0
                                    

Eindelijk thuis, maar hoe ga ik mijn moeder overtuigen? Die snapt ook wel dat er iets aan de hand is. De beste leugens zijn halve waarheden. Dus misschien moet de halve waarheid vertellen. Met hier staan schiet ik niks op, vooruit dan maar.

Flynn doet de deur open en loopt naar binnen.

'Flynn, ben je daar eindelijk, waarom ben je zo laat?' : Vraagt Fiona bezorgt.
'Hey mam, sorry dat ik zo laat ben, maar ik heb een probleempje met een weerwolf.....'
'Oh ja, wat is er dan aan de hand?'
'Moeilijk uit te leggen, zal t kort proberen uit te leggen. Die aanvallen hier in het bos worden veroorzaakt door een weerwolf, dat heb ik goed onderzocht en ik weet nu wie het is. Maar ik heb iets nodig om dreigend genoeg mee over te komen om hem te stoppen.'
'Hem stoppen? Hoe wil je dat doen?'
'Hem bedreigen is denk ik beter dan doden, daar heb ik niet genoeg ervaring voor, en dat doe ik liever niet als het niet nodig is, dat lijkt mij logisch. Maar dan moet ik wel overtuigend genoeg zijn. En moet ik dus meer informatie hebben over discipelen...'

Fiona fronst haar voorhoofd en denkt na. Na een minuutje belt ze met mijn vader. Ze gebaard dat ik op afstand moet blijven. Ik zie haar opgewonden praten en na een tijdje hangt ze op.

'Boven heb ik nog wat oude kleren liggen. Weet je zeker dat de weerwolf nog nooit een discipel heeft gezien?' : vraagt Fiona.
'Ja mam, dat weet ik zeker. Waarom belde je met pap?'
'Dat komt later wel, ik neem aan dat je haast hebt, want je was net heel gespannen aan het wachten. Loop even mee, dan gaan we boven kijken.'

------

'Is deze cape overtuigend genoeg? Volgens mij is hij ook in jouw maat. En je hebt nog wat nodig als wapen.'

'Ehm, mam... Ik heb je verdovingspistool al...' : biecht ik op.
'Oh, een pistool is effectief, maar vaak niet heel erg bedreigend. Een groot handwapen is vaak overtuigender. Neem anders die bijl of dat zwaard.'

'Hoe komen wij daar aan!' : roep ik verbaast. 'En waarom wist ik dit nooit?'
'Wat denk je zelf Flynn. Welke neem je? De bijl of het zwaard. Bijl is overtuigender maar zwaarder. Een zwaard kan je beter hanteren.'
'Ik ga voor het zwaard.'

Ik pak het zwaard en de gesp hem om. Ik doe de zwarte cape aan en sprint naar buiten, hopend dat er niet zo veel mensen momenteel buiten zijn die mij kunnen zien en ga op zoek naar Erik.

A Werewolf In Town [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu