'Je gaat wat!'
'Rustig Erik, wat is er mis met dit plan? Het kan ons toch nieuwe inzichten geven? Anders moet ik jouw familie om hulp vragen, Mark ziet mij al aankomen...'
'Ehm, je vader heeft zeker geen ervaring met roedels?'
'Hoezo?'
'Flynn, denk is na, hoe werken wolvenroedels?'
'Ehm, hiërarchie, beschermen elkaar, territorium verdedigen.' Som ik op. Terwijl ik het zeg valt het kwartje. Mijn opa is natuurlijk sowieso vijandig, lid van een andere roedel of niet. En als Eriks familie daar letterlijk lucht van krijgt kunnen ze hem aanvallen. Shit! Erik merkt dat ik het begrijp.
'Precies ja, dat kan heel verkeerd aflopen Flynn, we gaan elkaar echt niet netjes voorstellen, dit kan heel snel uit de hand lopen...'
'Maar, hoe kan het dat ik nog niet opgevallen ben, dat ze mij nog niet ruiken?
'Jij bent hier al sinds je geboorte, en dan zijn ze je geur al gewend van voordat je weerwolf was. Die veranderd namelijk niet en dan ruik je ook niet anders. Zodra je weerwolfkrachten komen ga je alleen maar sterker ruiken, niet anders. Zolang je niet te dicht bij hun in de buurt komt ben je veilig, dan merken ze geen verschil. Wanneer heb je afgesproken?'
'Dat verklaart meteen waarom je mij nooit thuis uitnodigt, ik had wel een vermoeden, maar toch. Enne, ik had morgenmiddag om 2 uur al afgesproken..' Mijn hoop op een oplossing is verdwenen als sneeuw voor de zon.. 'Is er echt geen oplossing?'
'Neutraal gebied' Mompelt Erik.
'Wat zei je?'
'Misschien is neutraal gebied, vlak buiten de stad, een goed idee. Daar kunnen ze je niks maken..'
'Geweldig idee!'
'Nou, het probleem is dat ik het niet uit mijn hoofd weet, en als ik het ga vragen gaan ze zich dingen afvragen.... Damned!'
'Kan je het proberen? Anders moet ik het er morgen op wagen en hopen dat we ver genoeg buiten de stad zijn.'
'Ik kan het proberen, maar beloof niks...'
'Oké, alvast bedankt. Dan ga ik m'n opa maar weer terugbellen...'
'Bel je zo snel mogelijk terug, doei'
'Laters'
Ik hang op, sluit Skype af, zet mijn headset af, zet het scherm op de vergrendeling en loop naar beneden om mijn ouders op de hoogte te stellen.
--------
'Is dat echt waar? Probeert hij je er niet in te luizen?'
'Pap, waarom zou hij mij erin luizen als hij mij al die tijd heeft geholpen?'
'Misschien is het zijn plan wel om je door andere discipelen uit te laten schakelen, dan hebben zij geen bedreiging meer zonder in staat van beschuldiging te worden gesteld, en houd hij nu schijn op dat hij je helpt.'
'En waarom wordt hij dan vrienden nog voordat ik mijn weerwolf en discipel krachten kreeg? Kan ie dat voorspellen of zo?'
Pap probeert er wat tegenin te brengen maar ik snoer hem de mond.
'Dat plan, die theorie van jou, die klinkt gewoon te vergezocht. Ik vertrouw Erik, en hij mij! Waarom zou hij anders helpen een weerwolf in te tomen! Nee, ik wil het niet horen pap, ik vertrouw hem en wacht zijn telefoontje af. Heb ik die vanavond niet gekregen dan spreek ik voor de veiligheid ergens in een weiland buiten de stad af. Ik ga opa niet onnodig in gevaar brengen! Ik vraag mij eerder af waarom opa hier geen rekening mee heeft gehouden?'
Ditmaal was het mam die antwoord gaf.
'Jij zei dat je vrienden was met een lid van de andere familie, waarschijnlijk dacht hij dat het daardoor geen kwaad kon en dat het goed was als hij langs kwam, het is immers ook in hun bestwil. Dus kan ik het hem niet kwalijk nemen. En nu ophouden met dit geruzie, alsjeblieft.' Zei mam, het laatste kwam er smekend uit. Stilletjes keken we haar aan.
Mam gebaarde dat we mee moesten komen naar de tuin. Daar aangekomen zei ze: 'Ik ben dit geruzie, die stille onderlinge strijd tussen jullie meer dan zat. Praat het uit, eerder komen jullie niet meer binnen!' Mam trok de deur dicht, deed het op slot en liep weg, het leek alsof ze aan het huilen was met snikkende schouders.
Pap en ik keken elkaar half verbaasd aan en begonnen met praten. Nou ja praten, het leek meer op schreeuwen...
-------------------------------------------------------------------
Het laatste hoofdstuk die ik kan posten tijdens mijn vakantie, want morgen heb ik geen internet meer. Dan is de internetlicencie de ik gekocht heb verlopen, helaas...
Maar, over een paar dagen ben ik weer thuis en kan ik meer gaan uploaden, helemaal omdat ik nu op vakantie heerlijk veel heb geschreven. Als je amper internet hebt raak je veel minder snel afgeleid ;-)
Tot over een paar dagen,
Groet,
Elyne
JE LEEST
A Werewolf In Town [NL]
ParanormalFlynn, een zestienjarige jongen, voelt zich de laatste tijd niet zo goed en is heel erg moe. Hij snapt er helemaal niks van. Dan komt er in het nieuws dat er een wolf is gesignaleerd aan de rand van de stad. Hij heeft iemand aangevallen. Maar wolven...