Hoofdstuk 6: Het onderzoek

91 9 7
                                    

Ik moet echt zorgen dat niemand mij ziet, anders krijg ik nog problemen thuis, en op school! Maar, ik wil weten hoe een wolf hier terechtkomt zonder eerst ergens anders te zijn gezien. Ik ga dit tot op de bodem uitzoeken.
Bij de plaats des onheils aangekomen zie ik een paar agenten staan in het afgezette gebied, blijkbaar doen ze toch een beetje onderzoek. Als ze om identiteitspapieren  gaan vragen en controleren door mijn ouders te bellen, dan krijg ik een probleem. Snel fiets ik buiten het gezichtsveld van de agenten en zet mijn fiets op slot tegen een boom. Hoe moet ik onderzoek doen als er agenten in de buurt rondlopen? Nou ja, dan maar een omgevingsonderzoek. Dat zouden de agenten niet doen volgens het nieuws. Of dat echt zo is, geen idee, ik zal gewoon op moeten letten dat ik niet ineens oog in oog sta met een agent. Nou ja, een omgevingsonderzoek dus. Op zoek naar sporen en andere onlogische dingen die veroorzaakt kunnen worden door wolven.

Hmm, hoe ver zal een wolf lopen? En waarom valt een wolf zomaar een mens aan? En waar kan die wolf zich schuilhouden hier? Zucht, te veel vragen en te weinig antwoorden... Hé, is die boom nou beschadigd? Die takken staan in een rare positie, en de blaadjes eraan zijn nog super groen, dus is die tak nog niet zo lag geleden afgebroken, hooguit gisteravond. De tak is op 1 meter hoogte, dus kan het geen klein dier zijn geweest. Aan de stand van de afgebroken tak kan je zien dat het dier uit het zuidwesten kwam. Maar, daar staan de agenten. Ik volg het spoor de andere kant op, ik ga kijken waar het dier heen kan zijn gegaan.

Na een korte wandeling kom ik bij een drassig stukje vlak naast een meertje. Zou het dier hier langs zijn gekomen? Ik hoop het, anders ben ik het spoor kwijt en kan ik opnieuw beginnen. Dan moet ik wel kijken of  de agenten al weg zijn, zodat ik ook een kijkje kan nemen op de plaats delict. Ineens zie ik vanuit mijn ooghoek een verse pootafdruk. Geïnteresseerd loop ik er naar toe en bekijk de pootafdruk nauwkeurig.
Deze pootafdruk is zeker weten van een wolf, hij is wel erg groot voor een wolf, maar de structuur klopt precies. De stand van de tenen, de steunvlakken op de grond, alles wijst op een wolf,  een gigantische wolf, maar toch, een wolf. Toch blijft het raar. Ineens hoor ik een geluid en schrik, ik word bespied. Geschrokken draai ik mij snel om en kijk recht in de ogen van ...

A Werewolf In Town [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu