Hoofdstuk 21: Marks bloeddorst

42 6 4
                                    

'En, heeft Mark al iets tegen je gezegd over jeweetwel? Het is nu al drie dagen geleden, ik hoop nu toch wel een keer op verandering...'

'Ik snap je bezorgdheid Flynn, maar niet alles gaat zo snel als je wilt. Maar één troost, ik heb hem eindelijk aan het praten gekregen.'

'Wat! Waarom zeg je dat niet meteen?' : Roep ik verbaasd.

'Omdat jij zo makkelijk te stangen bent Flynn, daar moet je echt wat aan gaan doen als je een discipel wilt zijn, dit kan als een zwakte tegen je werken, en je weet het, discipels mogen geen zwakte vertonen..'

'Jaja, dat weet ik nou wel, kom op, wat zei Mark!' : Dring ik aan.

'Ik heb tegen hem gezegd dat hij wel heel stil was de laatste dagen en heb hem voorzichtig gevraagd of hij wilde vertellen wat er was voordat anderen het ook gingen merken. Dat hielp, want hij kwam meteen los. Hij zei dat hij gevangengenomen en bedreigt was door een discipel, maar dat hij niet weet hoe hij zijn bloeddorst tegen moet houden, want hij kan het niet bedwingen, maar hij wil ook niet vermoord worden. Oftewel, hij vroeg mij om hulp hoe ik dat doe. Natuurlijk heb ik het hem uitgelegd, dus ik denk dat ons plannetje heeft gewerkt.' : Zegt Erik met een knipoog.

'Mooi, ik zal nog één keertje plotseling verschijnen, en dit maal weer onder schooltijd, ik doe het lekker tijdens geschiedenis, die les kan ik missen als kiespijn nu.'

'Ik ben wel benieuwd hoe je Winters hebt overtuigd en zo.'

'Dat was niet zo moeilijk, het verklaarde mijn moeheid waarvan hij wist dat discipelen daar in het begin last van hebben, en die aanvallen kon ik zo ook verklaren, dus hem overtuigen was niet zo moeilijk. Ik ben eerder benieuwd waarom hij mij nou weer zo raar aankeek toen ik weg wilde lopen. Hij vroeg of ik nog ergens anders last van had. Ik wist niet waar hij het over had, dus antwoordde ik gewoon nee en ben weggelopen. Hij keek mij eng lang na...'

'Dat is inderdaad raar, dat moeten we ook maar eens een keer uitzoeken hè?'

'Jups, maar nu eerst Mark zoeken, wat is zijn planning voor vandaag? Dan kan ik zo tijdens geschiedenis hem voor de laatste keer opzoeken. Ik heb al vrij geregeld.'

'Voor zover ik weet blijft hij dicht bij huis, hij is druk bezig met bloeddorst onder controle te krijgen. Het kan ook zijn dat hij naar het bos is om een dier te vangen in de hoop dat dat helpt. Succes.'

De bel gaat, mooie timing. Ik loop snel de school uit, zoek een rustig plekje en pak mijn cape uit mijn rugzak, doe hem om en ga op zoek naar Mark.



Ah, daar is Mark, is hij dus toch naar het bos gegaan. Wat is hij aan het doen? Het lijkt erop dat hij probeert te jagen. Wat is dan het beste moment om hem weer een beetje te laten schrikken? Ik volg hem behoedzaam, hij gaat steeds verder het bos in. Dat is goed, dan is er minder kans  dat hij een mens aanvalt. Waarom stopt hij nu? Hij kijkt mijn kant op! Shit, hij heeft mij ontdekt!

'Discipel, ik heb je heus wel door hoor. Wat doe ik fout, ik mocht geen mensen meer aanvallen, maar over dieren heb je niks gezegd, waarom volg je mij dan nog?'

Ik haal diep adem, kom omhoog en loop een paar passen naar hem toe.

'Ik wil gewoon controleren of je mijn raad niet in de wind gooit, vandaar, en zo te zien doe je het goed.'

Mark begint weer te snuiven en kijkt mij met gemengde gevoelens aan.

'Waarom ben je zo aan het snuiven?'

'Ben je alleen?'
'Ja, hoezo?'
'Ik ruik een andere weerwolf. En als jij de enige hier bent, dan...'

A Werewolf In Town [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu