Hoofdstuk 2: De pestkop

123 12 4
                                    

'Kijk, kijk, kijk, als we daar onze lievelingsnerd Flynn niet hebben?' Ik hoor mijn naam en kijk verschrikt op. Ik kijk recht in de ogen van Boris, de ergste pestkop van de school die Flynn het al ruim 2 jaren moeilijk maakt. Oh nee, kreun ik.
'En hoe is het met onze nerd? Nog leuke nerdachtige dingetjes gedaan?' : vraagt Boris plagerig.
'Boris, laat me met rust, ik moet naar de teamleider, ik moet mij melden.' : zeg ik met tegenzin.
'Oh, ben je stout geweest? Maar dat is toch niks voor ons nerdje? Zullen we ons geliefde nerdje dan maar vergezellen naar de teamleider? ': vraagt Boris veel te lief.
Terwijl Boris zich omdraait naar zijn vrienden en met een zo onschuldig mogelijk vragend gezicht kijkt, knikken zijn vrienden driftig ja. Ik denk snel na en probeert een plan te bedenken om van Boris en zijn groep meelopers te ontsnappen. Plotseling heb ik een idee.
'He, Boris, ben jij nu niet aan het spijbelen? Is het dan wel slim om helemaal mee te lopen? Dan loop je recht in de armen van de teamleider, en volgens mij wil die jou en je vrienden al een tijdje heel graag spreken, en als jij mij tegenhoud en meneer Zonneveld gaat controleren of ik er wel ben geweest, krijg jij overduidelijk de schuld...' : probeer ik Boris af te wimpelen.
Boris denkt even na en ik zie zijn gezicht betrekken en van kleur veranderen bij de gedachte om in de armen van Teamleider Winters te komen.
'Hmmm, voor nu heb je geluk nerdje, maar de volgende keer ben ik benieuwd of je weer zo makkelijk van ons af komt, wacht maar af tot de volgende keer.' : dreigt Boris.
Na deze bedreiging loopt Boris met zijn vrienden snel weg richting het plein, snel om zich heen kijkend of hij misschien een docent ziet die hem naar de klas kan sturen. Gelukkig, dat heb ik mooi overleeft. En nu? : denk ik. Naar de teamleider gaan en zeggen dat hij er weer uitgestuurd is, teamleider Winters krijgt dan waarschijnlijk een beroerte. Ik besluit toch naar de teamleider te gaan, want Zonneveld is het type docent die controleert of de mensen die hij eruit stuurt, zich wel echt hebben gemeld.

Op weg naar teamleider Winters denk ik na over Boris.
Waarom moet Boris mij nou altijd hebben? Wat heb ik ooit misdaan? Iedereen ziet mij als een nerd en een studiebol, terwijl ik juist amper wat doe voor school, het liefst zelfs zo min mogelijk. Ik hou van raadsels en andere vreemde dingen, maar blijkbaar vind iedereen dat heel raar. Ik loop door en de deur van de teamleider komt in zicht.

A Werewolf In Town [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu