"Fay!"
Jerit seseorang yang sedang berlari menghampiri mereka."Oh Mai,kenapa terjerit jerit panggil aku ni?"
Tanya Fay.Mai adalah kawan sekelas mereka.
"Sorry ar tadi aku ternampak buku kau atas meja maybe kau tertinggal kot so mana tau kau nak buat homework nnt susah pulak so aq pulangkan lah sekarang"
kata Mai lalu menyerahkan buku Itu kepada Fay."Thank u"
kata Fay.Mai pun menggangguk lalu beredar dari situ.Baru sahaja Fay ingin menyambung ceritanya tiba tiba ada seorang lagi penghalang datang.
"Ni lagi sorang kacau betul aku nak bercerita aku hempuk dengan botol air aku ni karang nahas jugak nanti"
Bebel Fay.Tetapi Zaim buat tidak endah.
Dia datang kesitu untuk mengajak Diena pulang bersama.Zaim Danial atau lebih kerap dipanggil Zaim adalah kekasih Diena telah menjalin hubungan hampir 3 bulan.
"Diena,jom saya hantar awak balik"
Zaim mengajak.
Diena pun bersetuju.
Mereka berdua pun berlalu dari situ."Tengok tu pasangan bahagia betul.kalau boleh setiap masa nak berkepit heeleh"
kata Intan."Kau jeles ke dengan Diena?"
Duga Sara."Eii sorry sikit!Zaim bukan taste aku"
balas Intan tak mahu kalah dengan Sara.Sara hanya buat tidak endah sahaja malas ingin bergaduh.
Fay kelihatan fade up apabila sentiasa ada penghalang yang mengganggu nya untuk bercakap.
Dia mengambil keputusan untuk bercerita lain kali."Ha Fay!apa ko nak cakap tadi cakap lah cepat"
kata Irani.Nampaknya dia teruja ingin mendengar cerita yang ingin disampaikan oleh Fay tetapi Fay hanya tersenyum dan menyuruh nya untuk melupakan sahaja kisah itu.
Malas dia ingin bercerita pasti ada penghalang.
Fade up!
Ye Fay fade up!
❌❌❌❌❌
Keesokkan pagi nya,Mereka datang kesekolah seperti biasa tetapi ada yang luar biasa apabila tiba di sekolah.
Ha macam mana tu?Mana tak nya datang datang nampak kereta polis dan beberapa van dari hospital kesihatan ada juga beberapa orang yang berpakaian seperti saintis berada di parking kereta.
"Weh,ada orang buat kes ke sampai bawak polis bagai ni?"
Tanya Sara."Mana lah aku tau sendok! Aku baru datang sekolah."
kata Intan.Mereka pun berpandangan dan mengangkat bahu tanda tidak tahu menahu soal ini.
"Tak pe lah kita tunggu jelah nanti mesti ada perhimpunan tengok cikgu cakap apa nanti"
Kata Diena.Fay kelihatan pucat.
Ya dia tahu mengapa polis dan saintis datang ke sekolah mereka.Dia ketakutan.
Kawan kawan nya yang lain sedar akan perubahan muka Fay."Kau kenapa?"
Tanya Irani.Fay hanya diam dan tunduk dia masih tidak tahu mahu memulakan cerita bagaimana.Otak masih bekerja keras mengkarang ayat bagi sempurna.
"Aku syak Fay tau something tho"
Kata Intan.Fay memandang Intan.
Mereka juga memandang Intan dan Fay silih berganti.
"Nanti aku cerita"
kata Fay.Mereka pun pasrah lalu menuju ke kelas.Hal saintis dan polis dibiarkan begitu sahaja.Malas nak ambil fikir mereka hanya menunggu Penjelasan dari Fay sahaja.
Semasa dalam perjalanan ke kelas tiba tiba mereka terdengar pengumuman bahawa semua pelajar dikehendaki ke tapak perhimpunan .
❌❌❌❌❌
To be continued..
(479 words)
YOU ARE READING
#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)
Mystery / ThrillerKehidupan lima orang gadis remaja yang serba sempurna tiba tiba sahaja dilanda kucar kacir akibat kedatangan satu virus yang dipanggil "RABIES". Mereka cuba lari dari diserang virus tersebut tapi mereka telah terjebak dalam konflik cinta masing masi...