BAB 49 - TUGAS

321 25 0
                                    

        Semua langsung tertumpu kepada seseorang yang melontar kan alunan suara yang dapat memecahkan gegendang telinga setiap manusia.Mana tidak nya tengok macam nak terkeluar anak tekak menjerit.

      "Someone help me...."
Rayu seseorang itu.
Habis basah pipi nya dek kerana air mata.Ini kalau tak diberhentikan tangisan ni boleh banjir hutan ni.

"Kenapa??"
Tanya Aliff panik.

Cuak sungguh dia apabila melihat Sara menangis.


"Itu ituu ... Adaa... Kat kaki.."
Jawab Sara terketar ketar.
Mengigil satu badan dia.
Mahu demam rasanya.

"Apa benda?Mana ada apa apa"
kata Aliff sambil melihat kaki Sara.

Tak nampak apa apa pun.

"Eiii buta ke? Tengok la betul betul!"
makin banjir Sara dibuat nya dek kerana terlalu takut.

"Apa benda tho?"
Tanya Aliff sambil menyelak sedikit seluar Sara.

Selak selak tapi tak dijumpai apa apa yang menakutkan pun.

    "Tulah kat ibu jari kaki lah weyy!!Tolong lah buang!!kenapa semua tak nak tolong akuuu!"
merayu Sara.

    Aliff pun memandang terus ke ibu jari kaki milik Sara.Yang dia lihat hanya seekor binatang bewarna hitam yang hanya menumpang singgah di ibu jari kaki milik si Sara itu.

    "Kumbang?"
Tanya Aliff dengan pelik.
We takkan Sara nangis sebab kumbang je ? serius dia takut kumbang?

    "Dia takut kumbang."
Kata Irani dengan sambil lewa.

Fay,Diena dan juga Intan juga hanya memandang dengan reaksi biasa sahaja.Dah masak dah dengan Sara ni asal jumpa kumbang je nangis , asal nangis je mesti jumpa kumbang.

    "Serius lah dia takut kumbang?"
Tanyaa Aliff.

Mereka yang berada disitu hanya mampu menahan gelak dari tersembur keluar takut si empunya badan mengamuk nanti kalah harimau .

    "Baik buang kumbang tu kang banjir hutan ni dah tak boleh nak buat ujian "
kata Intan lalu terus mengalihkan pandangan ke arah lain malas lak nak tengok drama tak berbayar depan mata ni.

    Aliff pun membuang kumbang itu tanpa melengahkan masa.Para senior dan junior hanya melihat drama tak berbayar yang berlaku dihadapan mereka itu.

Nampaknya Aliff adalah watak utama yang menjadi hero menyelamatkan si heroin A.K.A Sara yang takutkan akan kumbang.

❌❌❌❌❌

     Usai drama sebabak yang tak menarik perhatian itu maka mereka pun meneruskan tujuan mereka datang kesini.Kini dihadapan mereka terbentang bermacam macam alatan untuk digunakan semasa ujian nanti.

     Mereka diberi ceramah oleh Senior senior HAZAZ yang nampaknya sudah PRO dalam bab bab ini sebelum melakukan ujian.Hm adalah dalam setengah jam ceramah nya menerangkan itu ini apa manfaat dan tujuan dilakukan ujian ini haih naik bosan junior junior yang mendengarnya.

#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)Where stories live. Discover now