"Disini kamu semua akan diberikan sepucuk pistol.Untuk menjadi junior HAZAZ kamu semua dikehendaki untuk menembak botol kaca yang ada dihadapan ini bagi pecah.Jika kamu berjaya bermakna kamu semua sudah pun melepasi ujian pertama ini iaitu ujian menembak." Terang Asyraf apabila melihat mereka semua sudah pun lengkap berkumpul dan senyap untuk mendengar penjelasan dari Asyraf.
"Ok bermula dari sebelah kanan saya,Sila ambil pistol ini dan tembak ke arah botol kaca itu.Pastikan ia tepat dan kena.Focus!Hanya 3 das sahaja dibenarkan."Arah Asyraf kepada gadis yang berada disebelah kanannya."Jangan garang sangat Asy,Takut lah saya." Kata gadis itu dengan gaya gediknya.Ergh!Ini pasti peminat Asyraf ini.Tengok pada gaya pun sudah tahu.
Asyraf menghulurkan sepucuk pistol kepada gadis itu tetapi gadis itu tidak terus menyambutnya malah dia menarik tangan Asyraf terus mendekati tempat penembakkan botol kaca tersebut.
Dia pun berdiri dihadapan Asyraf.Pistol di tangan Asyraf diambil dan digengam kemas.Selepas itu kedua dua tangan Asyraf diletakkan di tangannya.Seolah olah Asyraf mengenggam tangan gadis tersebut.Sekilas pandang seperti mereka sedang berpelukan dari belakang.Dapat imagine?
"Wei Intan ko tengok tu guru penembak siapa namanya tu we?" Tanya Sara.
"Asyraf" Jawab Diena.
"Ha ko tengok tu bukan main sweet lagi diaorang" kata Sara sambil memuncungkan bibirnya tanda menunjukkan dimana keberadaan Asyraf sekarang.Bagai Sara tiada tangan sahaja mahu ditunjuk pakai bibir juga.Haih😓
Intan yang dari tadi sibuk memandang ke sana ke sini terus memandang ke hadapan nak juga tengok aksi sweet bagaimanakah?Seperti mana?Dengan siapa?
Lepas sahaja tengok adegan tidak diingini itu.Ha feel Intan dah lain dah.Dari malas nak masuk ujian makin makin makin malas nak ambil ujian ini.Ergh menyampahnya!Tetapi kenapa jadi begitu?Kenapa tiba tiba Intan macam hilang feel itu?Ha cemburu keh?Kahkah.Betul ke ni?
"Eh tapi kalau korang tengok betul betul macam perempuan tu yang over dekat dengan Asyraf tu cuba tengok cara Asyraf ajar pun dah nampak dah" kata Fay.Ha maka masing masing pun sibuk kembali melihat adegan yang tidak ingin dilihat itu.
Memang terserlah ketidak selesaan Asyraf disitu.Dengan dahi yang berkerut nya lagi.Layan perempuan itu pun macam nak tak nak sahaja.Yang perempuan itu pula sibuk tergedik gedik nak Asyraf ajarkan konon konon takut lah,Tak reti reti lah apa ke bodoh sangat menembak pun susah ke?Lol.
Tiba tiba Mata seseorang bertaut dengan mata Intan.Ha teka lah siapa.Kahkah😆Ok Mata Asyraf lah gais.Ekekekeke.
Ha mata pun saling bertaut.Spontan tangan Asyraf melepaskan genggamannya dari tangan gadis itu.
1 detik
YOU ARE READING
#1 : VIRUS OF RABIES (ADVENTURE COMING)
Mystery / ThrillerKehidupan lima orang gadis remaja yang serba sempurna tiba tiba sahaja dilanda kucar kacir akibat kedatangan satu virus yang dipanggil "RABIES". Mereka cuba lari dari diserang virus tersebut tapi mereka telah terjebak dalam konflik cinta masing masi...